کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون وزیر راه و شهرسازی در مشهد: خراسان رضوی بیشترین بنا‌های ناپایدار کشور را دارد

  • کد خبر: ۱۵۲۷۷۰
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
معاون وزیر راه و شهرسازی در مشهد: خراسان رضوی بیشترین بنا‌های ناپایدار کشور را دارد
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه عمده حاشیه‌نشینی در ۲۰ شهر است و یک‌سوم نوسازی بافت‌های فرسوده در همین مناطق‌ است، اظهار کرد: استان خراسان رضوی بیشترین بنا‌های ناپایدار را دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سید محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران، در اولین نشست انتقال تجارب بازآفرینی‌ کلانشهرهای کشور و نشست‌ کمیته‌ بافت فرسوده شهرداری‌های کلانشهرهای ایران که امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: بهترین کاری که می‌توان در مناطق حاشیه‌ای انجام داد، ‌سنددار‌کردن این مناطق است. در این زمینه ده هزار پرونده تشکیل شده که عدد کمی است و پیش‌بینی می‌کنیم بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار مورد‌ متقاضی دریافت سند وجود داشته باشد. 

به گفته وی، سامانه‌ای‌ طراحی و رونمایی شده است که تا امروز ۱۰۰ خانواده در آن ثبت نام کرده‌اند. این اقدام برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازآفرینی است. 

وی با بیان اینکه ۲۱۶ هزار واحد ناپایدار در مشهد وجود دارد، خاطرنشان کرد: اعتبار ویژه‌ای ایجاد شده است که می‌توان برای اتمام پروژه‌ها از آن استفاده کرد. همچنین از شهر‌هایی که زمین دولتی دارند با تأیید وزیر راه و شهرسازی‌ باید استفاده کرد.

سرمایه‌گذاران باید احساس کنند که در بافت فرسوده محترم هستند 

مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران در ادامه با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور داریم که حتی این بنا‌ها سازه ندارند و ۱۰ میلیون نفر ساکن آن هستند، افزود: در شهر تهران نسبت هر بنای ناپایداری که تخریب و طبق ضابطه ساخته شده است، یک به پنج است. 

آیینی تصریح کرد: تا زمانی که ظرفیت داریم، نباید به‌دنبال توسعه شهری برویم و مردم نیز باید از همین مکان‌ها استفاده کنند. بسیاری از شهر‌های جدید دچار معضلات فرهنگی به‌دلیل نبود خدمات هستند. مردم ساکن در این مناطق توان مالی و توان فنی برای بهسازی ندارند و کسانی‌ هم که توانمند هستند، رغبتی برای ساخت در این مناطق ندارند. 

به گفته وی، باید سازنده‌های بخش خصوصی تشویق شوند و در این محلات به‌صورت مشارکتی به ساخت‌وساز بپردازند. در این زمینه باید بسته‌های تشویقی و حمایتی تهیه کنیم. در بخش اداری و مالی و شهرسازی و زمین بسته‌های حمایتی در حال تکمیل و تهیه برای سرمایه‌گذاران است. 

وی ادامه داد: باید سرمایه‌گذاران احساس کنند که در بافت فرسوده محترم هستند و برایشان فرش قرمز پهن شده است. باید تفاوتی در ارائه خدمات ایجاد شود و‌ پروانه با سرعت صادر شود. شهرداری‌ها نیز موظف هستند در این زمینه‌ تا ۵۰درصد تخفیف دهند.

مشهد بیشترین حاشیه‌نشین و بنا‌های ناپایدار را در کشور دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه مشهد بیشترین حاشیه‌نشینی و بنا‌های ناپایدار را در کشور دارد، افزود: مشهد‌، بافت پیرامون اطراف حرم رضوی را دارد و بنا داریم کار را شتاب دهیم و‌ فضایی ایجاد کنیم که حضور مجاوران را در کنار زائران افزایش دهیم. 

آیینی خاطرنشان کرد: به سمت این می‌رویم که با همراهی آستان قدس‌ اتفاقات بهتری در این بافت انجام شود. نگاه ویژه‌ای باید به توسعه شرق کشور داشته باشیم. متأسفانه مشهد به سمتی می‌رود که حرم مطهر در حاشیه شهر مشهد قرار بگیرد و در این زمینه نیز ما همه‌گونه همکاری خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->