کشف ۳۶ فقره زورگیری و قاپ زنی تلفن همراه در مشهد جنین‌هایی که زائر اربعین شدند روغن کانولا یا آفتابگردان؟ کدامیک بهتر است مصرف کنیم؟ کمبود معلم از طریق نیرو‌های حق‌التدریس و بازنشسته جبران می‌شود از خواص کره بادام‌زمینی برای سلامتی غافل نشوید ادامه پویش «نذر خون حسینی» تا پایان ماه صفر پرداخت حقوق بازنشستگان و پول گندم‌کاران در اولویت کار دولت است خبر جدید برای بازنشستگان تامین‌اجتماعی | احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی صادر می‌شود (۴ شهریور ۱۴۰۳) کاهش دمای محسوس در روز‌های پایانی هفته در مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۳) افزایش شدت وزش باد توام با گرد و خاک در جنوب خراسان رضوی (۴ شهریور ۱۴۰۳) کانون فعالیت حشره «سنک» مشخص شد ماجرای بخشش قاتل یک نوعروس در بین‌الحرمین حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان خویش‌فرما پرداخت شد (۴ شهریور ۱۴۰۳) آخرین وضعیت هواشناسی کشور (۴ شهریور ۱۴۰۳) | افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعدوبرق در اغلب نقاط کشور سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند
سرخط خبرها

عدم تامین لوازم یدکی به علت گرانی باعث تصادف ماشین‌های سنگین می‌شود

  • کد خبر: ۱۵۲۹۷۶
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
عدم تامین لوازم یدکی به علت گرانی باعث تصادف ماشین‌های سنگین می‌شود
رئیس پلیس راهور فراجا گرانی قطعات و لوازم یدکی و فشار کار را عمده دلایل در تصادفات خودروهای سنگین به خصوص اتوبوس‌ها عنوان کرد و گفت: گرانی لوازم یدکی منجر به تعمیر قطعات به جای تعویض آن می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار کمال هادیانفر تصادف خودروهای حمل و نقل عمومی را یکی از دغدغه های پلیس عنوان کرد و افزود: البته میزان تصادف ناوگان عمومی زیر یک درصد است اما به دلیل جابه جایی تعداد و جمعیت زیاد مسافر همین عدد نیز برای ما عدد زیادی است.

وی گفت: عمده مشکل رانندگان اتوبوس فشار کاری و گرانی وسایل و قطعات است که قطعات معیوب در اتوبوس به جای تعویض مورد تعمیر قرار می گیرند که بیشتر در تریلی و اتوبوس‌ها دیده می شود و همین عاملی مهم در تصادفات خودروهای سنگین محسوب می شود..

رئیس پلیس راهور فراجا این مسئله را تهدیدی برای جان راننده و جان مسافران دانست و ادامه داد: امیدواریم وزارت صنعت ، معدن و تجارت شرایطی را به وجود بیاورد که این دست از وسائل نقلیه بتوانند با هزینه کمتر قطعات یدکی را تامین و تعویض کنند. 

معاینه فنی اتوبوس‌ها برای هر بار مسافرکشی

سردار هادیانفر همچنین به اجرای طرح انجام معاینه فنی برای هر بار مسافرکشی اتوبوس ها اشاره کرد و گفت: آنچه اکنون ابلاغ کردیم و در دست اجرا است و در پایانه های سطح شهر تهران قابل رویت است، هر اتوبوسی که برای مسافرگیری آماده می شود باید معاینه و بازدید فنی توسط افسر فنی مستقر در پایانه ها داشته باشد.

وی دریافت مجوز تردد را منوط به این معاینه فنی دانست و افزود: در صورت تایید فنی، سامانه برای دریافت برگه تردد و مسافرگیری اتوبوس باز می‌شود.

رئیس پلیس راهور این تایید فنی را مجزا از معاینه دوره ای عنوان کرد و اظهار داشت: معاینه فنی دوره ای که مربوط به حضور در مرکز فنی از جهت شاسی و آلایندگی و مواردی از این قبیل انجام می شود در جای خود محفوظ است.

به گفته سردار هادیان فر، به وزارت راه و شهرسازی و سازمان پایانه ها و شهرداری ها ابلاغ شد که به همراه پلیس بازدیدهایی را از ناوگان حمل و نقل عمومی به طور مستمر داشته باشند و تاکید شده رانندگان به طور ویژه معاینه فنی را انجام دهند.

وی همچنین با اشاره به فشار کاری بر رانندگان افزود: تمامی کنترل ها بر فعالیت و ساعت کار رانندگان در حال انجام است که حداکثر ۹ ساعت کاری برای آنان در ۲۴ ساعت تعیین شد.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: از سامانه سپهر هم برای کنترل رانندگان استفاده می شود و طول مسیر، حرکت مبدا تا مقصد و میزان سرعت آنها به طور مستمر در سیستم پلیس در حال پایش است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->