دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد
سرخط خبرها

پاسخ خانه ملت به اظهارات سخنگوی دولت: اگر ملاک قانون مصوب مجلس است پس چرا قانون مجلس درباره ارز رعایت نشد؟

  • کد خبر: ۱۵۴۰۳۷
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
پاسخ خانه ملت به اظهارات سخنگوی دولت: اگر ملاک قانون مصوب مجلس است پس چرا قانون مجلس درباره ارز رعایت نشد؟
سخنگوی دولت در اظهار نظری، مجدد اعلام کرد که «نه تنها بسته ارزی از مجلس دریافت نشده بلکه آنچه دولت با آن مواجه بوده اظهار نظر‌های نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس بوده است؛ به همین جهت برای دولت قانون مصوب مجلس یا تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ملاک عمل خواهد بود».

به گزارش شهرآرانیوز، پاسخ خبرگزاری مجلس در خصوص اظهار نظر مجدد سخنگوی دولت در خصوص بسته ارزی مجلس به این شرح است:

۱. کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس همانطور که قبلا هم اعلام شده بود گزارش و بسته پیشنهادی خود را به دولت ارائه کرده است. اینکه دیگر کمیسیون‌ها و نمایندگان دیدگاه‌هایی عرضه می‌کنند به معنی عدم ارائه بسته پیشنهادی کمیسیون تخصصی مربوط یعنی کمیسیون اقتصادی نیست.

۲. دولت در پذیرش بسته پیشنهادی مختار است، اما مسئولیت پیامد‌های  تصمیم نیز برعهده دولت است؛ همانطور که شاهد چالش ارزی در نتیجه کم توجهی به هشدار‌ها بودیم.

۳. سخنگوی محترم دولت به درستی بر ضرورت رعایت قانون تاکید کردند، اما متاسفانه  قانون مصوب مجلس هم رعایت نشده است که بی تردید اگر قانون رعایت می‌شد چالش ارزی به شکلی که اتفاق افتاد، روی نمی‌داد.

۴. رئیس محترم مجلس در نامه مورخ ۱۹ دی ۱۴۰۱ به رئیس محترم جمهور اقدامات خلاف قانون دولت را یادآوری کردند که از آن جمله ارائه ارز به نرخ ثابت و عدم رعایت نظام ارزی «شناور مدیریت شده» تصریح شده در قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور  و عدم عرضه ارز به نرخ غیر از سامانه معاملات الکترونیکی (ای‌تی‌اس) تاکید شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->