پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار
سرخط خبرها

خراسان رضوی زیرپوشش طرح کالابرگ الکترونیکی قرار گرفت

  • کد خبر: ۱۵۴۴۵۸
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷
  • ۱
خراسان رضوی زیرپوشش طرح کالابرگ الکترونیکی قرار گرفت
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در همه ۳۳ شهرستان استان کامل شد و فروشگاه‌ها و خرده فروشان مورد نظر توزیع کالا‌ها را آغاز کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدامین بابایی افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای بهبود اوضاع اقتصادی مردم طرح توزیع کالابرگ الکترونیکی مبتنی بر یارانه است، در این راستا خرده فروشان حوزه خواروبارفروشی، پروتیئنی ها، لبنیاتی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف استان می‌توانند مجری طرح کالابرگ الکترونیکی باشند.

وی با بیان این که فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجری طرح کالابرگ الکترونیک افق کوروش، جامبو و رفاه هستند ادامه داد: تاکنون ۲ هزار شرکت پشتیبان برای تامین کالا‌های مورد نیاز طرح کالابرگ الکترونیک در خراسان رضوی ثبت شده است و مردم می‌توانند ۱۰ قلم کالای اساسی و یارانه‌ای شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی، قند، شکر و برنج را از این فروشگاه‌ها و خرده فروشان یاد شده خریداری کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی در استان خراسان رضوی می‌توانند با ورود به سامانه https://shoma.sfara.ir در این طرح ثبت نام کنند و در آینده‌ای نزدیک اعتبار یارانه‌ای افراد سرپرست خانوار به حسابشان واریز می‌شود.

بابایی با بیان این که شبکه "ملی اعتبار شما" بستر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است افزود: دولت برای اعمال سیاست‌های حمایتی خود نیاز به بستر فنی مطمئن و فراگیر دارد از این رو برای رفع این نیاز شکل گیری شبکه ملی اعتبار در دستور کار دولت قرار گرفت که این سامانه بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص همه اعتبار‌های حمایتی براساس هر کد ملی است و در صورت تحقق کامل این سامانه، ظرفیت‌های متعددی برای دولت فراهم می‌شود که در این مقطع یکی از کاربرد‌های این سامانه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.

وی ادامه داد: فروشگاه‌ها باید از طریق سامانه یاد شده متقاضی شوند و لازم نیست به صورت حضوری به این اداره کل و سایر ادارات مراجعه کنند همچنین نیازی نیست که حتما در هر روستایی حداقل یک فروشگاه نیز در این سامانه ثبت نام کند یا ۱۰۰ درصد فروشگاه‌های یک استان به سامانه وصل شوند بلکه مهم فراگیری و در دسترس بودن فروشگاه‌ها برای مردم است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری بوده و هیچ اجباری در کار نیست، مردم هر چه از اعتبار یارانه خود از کالا‌های یاد شده خریداری کرده باشند باقی اعتبار آن‌ها در قالب یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

بابایی افزود:امکان دریافت نقدی، امکان خرید از هر بند و نشان تجاری، عدم وجود سقف وزنی برای هر قلم کالا، امکان خرید با تمامی کارت‌های بانکی خانوار، عدم نیاز به نظارت جدید بر قیمت کالا‌ها و امکان پیوستن رایگان همه فروشگاه‌ها به این طرح از دیگر مزایای کالابرگ الکترونیکی است.

وی اضافه کرد: طرح کالابرگ ویژه مشمولان یارانه است و اگر کسی یارانه نمی‌گیرد باید ابتدا در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها به آدرس my.gov.ir و یا سامانه حمایت به آدرس https://hemayat.mcis.gov.ir ثبت نام کند و چنانچه مشمول یارانه شد، می‌تواند از کالابرگ الکترونیکی هم استفاده کند.

او ادامه داد: اعتبار به کد ملی سرپرست خانوار یارانه بگیر تخصیص داده می‌شود (دهک ۱ تا ۹) و با کارت‌های عضو شتاب سرپرست خانوار قابل خرید است.

بر اساس آمار اردیبهشت ماه امسال که همزمان با آغاز اجرایی کردن طرح مردمی سازی یارانه‌ها منتشر شد از ۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۷۷۴ نفر جمعیت استان ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۹۷ نفر در قالب یک میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۵۰ خانوار، یارانه بگیر دولت شده اند. از بین ۶ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۹۷ نفر جمعیت یارانه بگیر خراسان رضوی، ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۷۹ نفر معادل ۳۳ درصد از جمعیت در دهک اول تا سوم قرار دارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یه شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
امام علی (ع) در حدیثی در مورد مردم فرمودند:
در این روزگاران، مردم چهار گروه‌اند؛ گروهی اگر دست به فساد نمی زنند، برای این است که، روحشان ناتوان، و شمشیرشان کند، و امکانات مالی، در اختیار ندارند.
گروه دیگر، آنان که شمشیر کشیده، و شرّ و فسادشان را آشکار کرده اند، لشکرهای پیاده و سواره خود را گرد آورده، و خود آماده کشتار دیگرانند. دین را برای به دست آوردن مال دنیا تباه کردند که یا رییس و فرمانده گروهی شوند، یا به منبری فرا رفته، خطبه بخوانند. چه بد تجارتی، که دنیا را بهای جان خود بدانی، و با آنچه که در نزد خداست معاوضه نمایی.
گروهی دیگر، با اعمال آخرت، دنیا را می طلبند، و با اعمال دنیا در پی کسب مقام های معنوی آخرت نیستند، خود را کوچک و متواضع جلوه می دهند. گام ها را ریاکارانه و کوتاه بر می دارند، دامن خود را جمع کرده، خود را همانند مؤمنان واقعی می آرایند، و پوشش الهی را وسیله نفاق و دو رویی و دنیا طلبی خود قرار می دهند.
و برخی دیگر، با پستی و ذلّت و فقدان امکانات، از به دست آوردن قدرت محروم مانده اند، که خود را به زیور قناعت آراسته، و لباس زاهدان را پوشیده اند. اینان هرگز، در هیچ زمانی از شب و روز، از زاهدان راستین نبوده اند.
در این میان گروه اندکی باقی مانده اند که یاد قیامت، چشم هایشان را بر همه چیز فرو بسته، و ترس رستاخیز، اشک هایشان را جاری ساخته است، برخی از آنها از جامعه رانده شده، و تنها زندگی می کنند، و برخی دیگر ترسان و سرکوب شده یا لب فرو بسته و سکوت اختیار کرده اند، بعضی مخلصانه همچنان مردم را به سوی خدا دعوت می کنند، و بعضی دیگر گریان و دردناکند که تقیّه و خویشتن داری، آنان را از چشم مردم انداخته است، و ناتوانی وجودشان را فرا گرفته گویا در دریای نمک فرو رفته اند، دهن هایشان بسته، و قلب هایشان مجروح است، آنقدر نصیحت کردند که خسته شدند، از بس سرکوب شدند، ناتوانند و چندان که کشته دادند، انگشت شمارند.


مگر پرداخت یارانه نقدی مشگلی داشت که طرح کوپن الکترونیکی را اجرا کردید؟
حداقل نانوایی هاو فروشگاههای بزرگ(مثل رفاه-افق کوروش-شهرما و...) را از قبل به این (طرح ملی )اضافه می کردید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->