شهردار مشهد خبر داد: بهره برداری از ایستگاه بسیج خط ۳ مترو مشهد در دهه فجر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس
سرخط خبرها

معضلی به نام معطلی آمبولانس‌های مشهد در ترافیک شهری

  • کد خبر: ۱۵۴۵۴۷
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
معضلی به نام معطلی آمبولانس‌های مشهد در ترافیک شهری
مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد گفت: یکی از عوامل مهم در دیر‌رسیدن نیرو‌های امدادی، ترافیک ‌یا ناهنجاری‌های ترافیک است.
طنین همتی
خبرنگار طنین همتی

محمد علیشاهی درباره معضل ترافیک و معطلی آمبولانس‌ها در کلانشهر مشهد به شهرآرانیوز می‌گوید: بحث ترافیک و معطلی آمبولانس‌ها نه‌تنها در کشور ما، بلکه در همه دنیا یک معضل است و نیرو‌های امدادی برای خدمت‌رسانی مشکل دارند.

به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ مشهد، رفع این موضوع و مشکل رابطه مستقیمی با فرهنگ‌سازی مردمی دارد. از کودکی تا بزرگ‌سالی این آموزش‌ها باید آن‌قدر گفته شود تا نهادینه شود. به‌طوری‌که فرد وقتی صدای آژیر آمبولانس را می‌شنود، بدون اینکه درباره آن‌ها قضاوت شود که بیمار در آمبولانس وجود دارد یا به محل اعزام شده است، مسیر را باز کند.

وی گفت: حتی در پارک خودرو در برخی معابر هم شهروندان باید توجه کنند این موضوع ممکن است در ساعاتی از روز برای تردد آمبولانس‌ها به‌خصوص در بافت‌های فرسوده مشکل‌ساز شود.

وی تأکید کرد: مسلما زمان در امدادرسانی تأثیر دارد، اما نمی‌توان میانگین زمان معطلی آمبولانس‌ها در ترافیک کلانشهری مثل مشهد را اعلام کرد، چون در ساعت‌های مختلف روز و روز‌های هفته و مکان‌های شهر مختلف است. اما قطعا یکی از چالش‌های ما در رسیدن به‌موقع، ترافیک مسیر‌ها هستند که این در کلانشهر‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

علیشاهی تأکید می‌کند: در نتیجه، یکی از عوامل مهم در دیر‌رسیدن نیروهای امدادی، ترافیک ‌یا ناهنجاری‌های ترافیک است. ناهنجاری‌های ترافیک مثل پارک خودرو در معابری است که آمبولانس‌ها‌ به‌سختی می‌توانند به مسیر اصلی راه یابند یا با دوبله‌پارک‌کردن، مسیر خیابان را می‌بندند. یا به‌عنوان مثال مسیر‌های منتهی به بیمارستان‌ها که افراد پارک نامناسب دارند و به نحوی راه را برای تردد آمبولانس می‌بندند که در مجموع رفع همه این مشکل‌ها ضروری است.

به گفته این کارشناس، در سال ۹۱ یک کارشناس فوریت‌های پزشکی که در رابطه با آمبولانس‌های اورژانس، در زمان‌های اوج ترافیک در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مستقر شد که با همکاری آن مکان مسیر ترافیکی را به نیرو‌های امدادی اطلاع می‌داد و برای انتقال بیماران بدحال مسیر کم‌ترافیک را مشخص می‌کرد. این اقدام در کاهش زمان اتتقال بیمار به مراکز درمان و اعزام آمبولانس موفق بود. 

علیشاهی ادامه داد: با وجود ترافیک، کمبود آمبولانس خیلی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد. در هر صورت تقاضا همیشه زیاد است و هرچه نیرو‌های امدادی اضافه شوند، باز هم تقاضا زیاد است و دزمان انتقال بیمار، این ترافیک است که اهمیت دارد. بیشتر مراکز امدادی در شهر، در مراکز پرترافیک شهری هستند. در نتیجه ترافیک اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: در زمینه ترافیک فقط باید به فرهنگ‌سازی توجه کرد. افراد در تقاطع‌ها باید سمت راست را باز نگه دارند و در بزرگراه‌ها افرادی که آرام رانندگی می‌کنند، باید در لاین‌های کندرو حرکت کنند و با ویراژدادن نباید نظم ترافیکی را به هم بزنند. مسلما اگر این موارد رعایت شود، ۵۰درصد مشکلات ترافیکی برای آمبولانس‌ها رفع می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->