آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

حجت‌الاسلام مروی: «رشد تولید»، عرصه جهاد و پیکار تولیدگران با استکبار است

  • کد خبر: ۱۵۶۰۰۳
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام مروی: «رشد تولید»، عرصه جهاد و پیکار تولیدگران با استکبار است
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران، جهاد اقتصادی برای رشد تولید را عرصه پیکار و مبارزه تولیدگران با مستکبران و ظالمان عالم دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، فرارسیدن سال نو هجری شمسی را تبریک گفت و اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که پس از گذشت سه سال انتظار، بار دیگر در آغازین روز بهار میزبان رهبر معظم انقلاب هستیم؛ لذا امسال همزمان، سه عید بهار طبیعت، فرارسیدن ماه مبارک رمضان و دیدار با مقام معظم رهبری را درک می‌کنیم.

وی در ادامه به روایت «إِنَّ لِکُلِّ إِمَامٍ عَهْداً فِی عُنُقِ أَوْلِیَائِهِ وَ شِیعَتِهِ وَ إِنَّ مِنْ تَمَامِ الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ وَ حُسْنِ الْأَدَاءِ زِیَارَةَ قُبُورِهِم» از امام رضا (ع) اشاره و ابراز کرد: حضرت ثامن الحجج (ع) در این روایت نورانی می‌فرمایند «از ناحیه هر امامی بر گردن پیروان و شیعیان عهد و پیمانی است و این عهد و پیمان با زیارت قبور ائمه اطهار (ع) تمام می‌شود.» از این رو زیارت حضرات معصومین (ع) و مشرف شدن به مشهد مقدس و زیارت نورانی حضرت رضا (ع) تنها یک آیین سنتی و معمولی نیست، بلکه فرصت تجدید عهد و پیمان با حجت خداست.

تولیت آستان قدس رضوی معنای عهد و پیمان با حجج الهی را پیاده سازی آموزه‌ها، سیره و فضیلت‌های اخلاقی آن حضرات در زندگی معرفی و با اشاره به خط استکبارستیزی حضرات معصومین (ع)، اذعان کرد: پایداری و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران یکی از عهد و پیمان‌هاییست که بر دوش هر شیعه و محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) قرار داده شده است.

وی در ادامه به شعار سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایطی که مستکبران عالم با تمام توان از حیث اقتصادی ملت بزرگ ایران را تحت فشار قرار داده و به معنای واقعی کلمه «جنگ اقتصادی» را علیه مردم به راه انداخته‌اند، کسانی که از امکانات برخوردار بوده و می‌توانند در عرصه تولید گام بردارند، باید با جهاد اقتصادی در عرصه تولید به عهد و پیمان خود با امام رضا (ع) برای مبارزه با مستکبران و ظالمان عمل کنند.

تولیت آستان قدس رضوی رهایی از تعلقات مادی به عنوان نقطه عزیمت به قرب الهی را یکی دیگر از عرصه‌های عهد و پیمان با ائمه اطهار (ع) معرفی و تصریح کرد: گذر از همه تعلقات مادی و دنیوی حتی جان، از جلوه‌های مهم وفاداری و عمل به عهد و پیمان با حجج الهیست که شهدای عزیز ما در این راه پیشگام و پیشتاز بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تحقق زندگی رضوی را عهد و پیمان زائران با حضرت رضا (ع) دانست و گفت: عهد زائران رضوی حکم فرمایی فضیلت‌های اخلاقی و در یک کلمه «تحقق سبک زندگی رضوی» در تمام شئون است که با عمل به آموزه‌های این امام رئوف (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف زندگی امام علی بن موسی الرضا (ع)، ابراز کرد: جلوه علمی یکی از ابعاد زندگی امام علی بن موسی الرضا (ع) ملقب به عالم آل محمد (ص) است، این امام معصوم در تمام عرصه‌ها و مسائل دینی و علمی سرآمد بودند، همچنین در ابعاد اجتماعی حضرت رضا (ع) به عنوان معین الضعفا، توجه ویژه به نیازمندان و احسان پذیرانی داشتند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مهربانی، محبت و رأفت حضرت ثامن الحجج (ع) به عنوان امام رئوف نسبت به تمام مردم جلوه و تجلی داشت، لذا خادمان رضوی با توجه به رهنمود‌ها و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب کوشیده و می‌کوشند، به میزان توان و مقدورات در ابعاد مختلف، زندگی نورانی امام رضا (ع) را در این آستان قدسی تداوم ببخشند.

وی در ادامه به برخی فعالیت‌های آستان قدس رضوی اشاره و خاطرنشان کرد: آستان قدس در عرصه‌های فرهنگی، معرفتی، ترویج زیارت با معرفت و ... برای گروه‌های مختلف سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوان و کودکان فعالیت‌های متنوع و پرباری را در داخل و خارج از حرم مطهر تدارک دیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به رویکرد آستان قدس رضوی در توجه و رسیدگی به نیازمندان و مناطق کم برخوردار، عنوان کرد: توجه به نیازمندان و احسان پذیران در عرصه‌های مختلف آموزشی، معیشتی، اشتغال‌‎زایی، رسیدگی به مناطق حاشیه شهر مشهد، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد به ویژه مادران زندانی سرپرست خانوار و ... از جمله برنامه‌های اجتماعی این آستان مقدس برای امتداد بخشی به وجهه‌ی معین الضعفایی حضرت ثامن الحجج (ع) است.

وی همچنین به اجرای پرشتاب پروژه‌های مرمت و بازسازی اماکن مقدس رضوی اشاره و تصریح کرد: اقداماتی همچون مرمت پر شتاب صحن‌ها و رواق‌های بارگاه مقدس رضوی با حفظ کامل آثار هنری و تاریخی و به ویژه ایجاد سازوکار‌های مناسب برای تسهیل زیارت و تکریم زائران و مهمانان حضرت رضا (ع) تداوم بخش رأفت امام هشتم (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در فراز پایانی سخنان خود به بیان رویکرد آستان قدس رضوی در عرصه جوان‌گرایی و نیروی انسانی پرداخت و اظهار کرد: رویکرد مدیریتی کلان آستان قدس با الهام‌گیری از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، تخصص، جوان گرایی، ایجاد ساز و کار‌های مشورتی، مدیریت دانش محور بر پایه مطالعات دقیق کارشناسی و در رأس همه بهره‌گیری از نیرو‌های مؤمن، با اخلاص، انقلابی، کارآمد، پرتوان و تحصیل کرده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان نورانی رضوی متعلق به تمام مردم ایران و همه دلدادگاه حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) است، لذا از هرگونه انتقاد، پیشنهاد و طرح سازنده استقبال کرده و خود را موظف می‌دانیم که در حد امکانات و توان انتقاد‌ها و پیشنهاد‌ها را مورد توجه قرار داده و اجرایی کنیم. آستان قدس رضوی از همه ملت ایران برای همراهی و کمک به خادمان این دستگاه نورانی استعانت می‌‎طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->