معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی: آمار زائران نوروزی مشهد از ۸ میلیون عبور کرد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۵۶۶۵۵
  • ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی: آمار زائران نوروزی مشهد از ۸ میلیون عبور کرد+ فیلم
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۸ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۷۷ زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند که از این مجموع ۵ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر شب از ظرفیت اسکان استفاده کردند.

شهرآرانیوز - حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، امروز، ۱۰ فروردین ماه، در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از ۴۵ سال باید به امام (ره) و مردم ایران درود و احترام خود را ابلاغ کنیم که کمتر از ۲ ماه بعد از پیروزی انقلاب رفراندومی باشکوه با مدل حکومت جمهوری اسلامی را اجرا کردند و مردم با انتخاب خود این مدل را به تایید رساندند.

وی افزود: در یوم‌الله ۱۲ فروردین باید دو موضوع را مورد توجه قرار دهیم، یکی کار بزرگی است که امام (ره) و مردم در آن زمان اقدام کردند و دیگری کاری که دشمن در طول این سال‌ها انجام داده که نه تنها آحاد مردم بلکه نخبگان جامعه نیز جرات ندارند دستاورد‌های بزرگ انقلاب را تبیین و معرفی کنند.

گنابادی‌نژاد در خصوص آمار ورود زائران به مشهد و استان گفت: روز گذشته ۴۵۷ هزار و ۶۰ نفر زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند. شب گذشنه ۲۲۲ هزار و ۷۰۶ نفر در مشهد از طرفیت‌های اسکان رسمی، موقت و اضطراری استفاده کردند. از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۸ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۲۷۷ زائر به استان و در نهایت مشهد وارد شدند که از این مجموع ۵ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر شب از ظرفیت اسکان استفاده کردند. آمار ورود مسافر به استان نیز در این بازه زمانی ۱۱ میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۳۱ نفر بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه در حوزه تاکسیرانی در مجموع ۲۱۰۰ تخلف از ناوگان تاکسیرانی احصا شده است، عنوان کرد: در طول این مدت ۶۸ شکایت توسط مردم و زائران به سازمان تاکسیرانی واصل شده و ۳۰ تاکسی توقیف شده‌اند.

وی با اشاره به مجموعه تنظیم بازار و تامین کالا از ۱۵ اسفند تا روز گذشته در استان تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۶۷۳ بازرسی انجام و ۱۴۵۸ پرونده تشکیل شده که ارزش ریالی آن‌ها ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است. در مجموع ۸۹۹ شکایت واصله در سطح استان داشتیم که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عودت داده شده و ۳۴ واحد متخلف پلمب شده است. سهم مشهد از بازرسی‌ها ۶۱۰۳ مورد بوده که ۸۸۰ پرونده به ارزش ریالی ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تشکیل شده است. ۴۷۷ شکایت واصله و عودت یک میایارد و ۶۰۰ تومان ۲۲ واحد پلمب شده است.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: کمیته فناوری ارتباطات و اطلاعات اولویت بسیار مهم و قابل توجهی در ایام نوروز داشت. دو مصوبه در کارگروه ملی زیارت داشتیم که به وزیر ارتباطات و دستگاه‌های ذیربط استان منعکس شد. مصوبه اول در خصوص آنتن‌دهی و افزایش پهنای باند در حرم و مشهد است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها اقدام شود. دومین مصوبه طراحی و راه‌اندازی سامانه جامع زیارت است که امیدواریم پیگیری و اجرایی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->