تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟ تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دام هولناک زوج خشن مشهدی برای راننده تاکسی اینترنتی + عکس

  • کد خبر: ۱۵۷۱۱۹
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
دام هولناک زوج خشن مشهدی برای راننده تاکسی اینترنتی + عکس
زوج کریستالی سابقه داری که با تهدید به اسیدپاشی، از خودروی راننده تاکسی اینترنتی زورگیری کرده بودند، با صدور رای قاطع دادگاه محکوم شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، زوج کریستالی سابقه داری که با وحشت آفرینی با تبر و تهدید به اسیدپاشی، خودروی راننده تاکسی اینترنتی را زورگیری کرده بودند، با صدور رای قاطعی از سوی قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به تحمل ۲۲ سال زندان، ۱۲۴ ضربه شلاق، ردمال و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

دام هولناک زوج خشن مشهدی برای راننده تاکسی اینترنتی + عکس

شب بیست و یکم آبان سال گذشته، راننده جوان یکی از شرکت‌های تاکسی اینترنتی، هراسان و وحشت زده با پلیس تماس گرفت و در حالی که دلهره و اضطراب رهایش نمی‌کرد از زوج خطرناکی سخن گفت که با تهدید به اسیدپاشی و وارد آوردن ضربات تبر، خودروی سمند وی را زورگیری کرده اند. این راننده ۳۷ ساله در تشریح جزئیات ماجرا گفت: حدود ساعت ۲۰:۱۵ بود که مسافری از طریق نرم افزار شرکت درخواست تاکسی کرد. من هم که به محل نزدیک‌تر بودم، آن‌ها را از توس ۹۷ سوار کردم و به سمت شهرک نوید به راه افتادم و دوباره آن‌ها را به مبدا (توس ۹۷) بازگرداندم، ولی مسافرانم که یک زوج جوان بودند از خودرو پیاده نشدند و با تهدید به اسیدپاشی مرا به بیابان‌های انتهای توس بردند.

قربانی زورگیران خشن ادامه داد: زن جوان بطری حاوی اسید را در دست داشت و همسر او نیز با تیغه تبر به سقف و داشبورد خودرو می‌کوبید که ناگهان ضربه‌ای به دستم زد ومن از ترس خودرو را رها کردم و با پای پیاده در تاریکی شب به بیابان گریختم طوری که می‌ترسیدم به پشت سرم نگاه کنم چرا که مرد تبر به دست فریاد زنان، مرا تعقیب می‌کرد و من فقط به نجات خودم از مرگ می‌اندیشیدم!...

با توجه به اهمیت موضوع، عملیات پلیس برای ردیابی زوج زورگیر با صدور دستوری ویژه از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) آغاز شد و عوامل انتظامی چند روز بعد با رصد‌های اطلاعاتی و تقویت گشت‌های انتظامی، موفق شدند زوج جوانی را درون خودروی سمند سرقتی در حالی دستگیر کنند که در بیابان‌های انتهای توس ۹۷ مشغول مصرف کریستال بودند.

با کشف تبر و مقداری مواد مخدر صنعتی داخل خودرو، مشخص شد که سمند مذکور همان خودروی سرقتی است که شماره پلاک آن به مراکز انتظامی اعلام شده بود. با انتقال زوج جوان به مقر انتظامی، تحقیقات از آنان ادامه یافت. بررسی‌های پلیس نشان داد که زوج کریستالی از زورگیران حرفه‌ای و سابقه دار هستند که قبلا نیز خودرو‌های دیگری را با همین ترفند ربوده اند بنابراین با دستور مقامات قضایی استان خراسان رضوی، این پرونده حساس، به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات با تجربه دادگاه زیر ذره بین قضاوت قرار گرفت.

در جلسات محاکمه که به ریاست قاضی هادی دنیادیده در مشهد برگزار شد، زوج معتاد درحالی به صراحت زورگیری خشن را پذیرفتند که در برابر سوالات فنی و تخصصی مقامات قضایی چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند.

در همین حال رئیس دادگاه با تفهیم اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه شبانه، رانندگی بدون گواهی نامه و آدم ربایی به متهمان از آنان خواست تا جزئیات ماجرای زورگیری وحشتناک را بیان کنند.

ابتدا، «مجتبی» (متهم) ضمن اعتراف به ترساندن راننده و سرقت خودروی سمند گفت: آن شب خیلی خمار بودم که نقشه سرقت از راننده تاکسی اینترنتی را با همسرم طرح کردیم. وقتی راننده به توس ۹۷ رسید من او را با تبر ترساندم و او هم فرار کرد. بعد از این ماجرا به شماره تلفنی که با ما تماس گرفته بود، زنگ زدیم تا خودرواش را در مقابل پرداخت مبلغی پس بگیرد، ولی ما مبلغی وجه نقد، سکه پارسیان و همچنین دو کارت بانکی او را از داخل خودرو سرقت کرده بودیم. در همین حال، همسر مرد زورگیر نیز به قضات دادگاه گفت: درون بطری آب کثیف رخت چرک‌ها بود، اما من برای آن که راننده بترسد به او گفتم درون بطری اسید است! وقتی او را با تهدید به انتهای توس ۹۷ بردیم، همسرم با تبر به داشبورد کوبید و ضربه‌ای هم به دست او زد که راننده ترسید و پا به فرار گذاشت.

پس از پایان جلسات محاکمه که خبر آن بیست و پنجم اسفند در صفحه حوادث روزنامه خراسان منتشر شد، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خرا سان رضوی رای خود را درباره پرونده اتهامی این زوج خطرناک صادر کردند. براساس این رای که به امضای رئیس دادگاه رسیده است، متهم «مجتبی» به جرم سرقت مسلحانه شبانه به تحمل ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین ردمال محکوم شد، اما دادگاه با توجه به اوضاع و احوال همسر وی و با درنظر گرفتن بارداری متهمه و همچنین سوابق کیفری وی، رای به تحمل ۷ سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق داد و به دلیل رانندگی بدون گواهی نامه، وی را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

دادگاه همچنین متهمان را از اتهام آدم ربایی به دلیل نبود مستندات و ادله کافی تبرئه و تاکید کرد که رای مذکور پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است؛ بنابراین گزارش، قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی، همچنین ادعای متهمان را که تحت تاثیر مواد مخدر اقدام به ارتکاب جرم کرده اند، با استنادات دقیق قانونی و عقلی رد کردند چرا که آنان با طرح نقشه‌ای زیرکانه و فراهم آوردن لوازم زورگیری، موجب ترس و وحشت راننده شده و نه تنها اموال سرقتی را فروخته اند بلکه با گستاخی و ۴ روز تردد با خودروی سرقتی در شهر با مال باخته تماس گرفته و قصد اخاذی هم داشته اند که همه این موارد، حکایت از هوشیاری و زیرکی آنان برای ارتکاب جرم دارد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->