زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور
سرخط خبرها

تحویل اولین خودرو‌های خارجی در هفته آینده

  • کد خبر: ۱۵۷۲۹۰
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
تحویل اولین خودرو‌های خارجی در هفته آینده
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام این خبر که اولین سری خودرو‌های وارداتی به احتمال بسیار زیاد در هفته آینده تحویل داده خواهد شد، گفت که ۳۰۰ دستگاه النترا نیز در هفته آینده عرضه می‌شود.

زهیر موسوی | شهرآرانیوز، امید قالیباف در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۱۱۰۸ خودرو وارد و عرضه شده که از این تعداد بیش از ۴۰۰ دستگاه، چانگان بوده و احتمالا هفته آینده دعوتنامه‌های آن‌ها برای مشتریان ارسال خواهد شد که وارد مرحله تکمیل وجه می‌شوند و می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند؛ بنابراین تحویل اولین سری خودرو‌های وارداتی هفته آینده انجام خواهد شد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه عرضه خودرو‌های وارداتی طبق برنامه در حال انجام است و روال خود را در سامانه طی می‌کند، اعلام کرد: همچنین هفته آینده، در ادامه‌ی عرضه خودرو‌های وارداتی، حدود ۳۰۰ دستگاه هیوندای النترا عرضه خواهد شد. البته عرضه‌های سنگین‌تر (تعداد بالاتر) در مدل‌های متنوع‌تر، تقریبا از خرداد ماه آغاز می‌شود. 

وی افزود: خودرو‌های وارداتی در چند وضعیت ممکن است وجود داشته باشند، یا از کشتی در حال بارگیری هستند، یا در راه هستند، یا ترخیص شده و در گمرکات هستند یا بر خط تولید هستند؛ بنابراین خودرو‌های وارداتی در یکی از این مراحل، فرآیند واردات برای رسیدن به کشور را طی می‌کنند. 

گفتنی است که اولین محموله خودرو‌های وارداتی شامل ۲۲ خودرو از شش نمونه محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت واسپورتیج، پس از پنج سال توقف، سوم دی ماه سال گذشته وارد کشور شد.

در حالی که از ابتدا قرار بود خودرو‌های وارداتی صرفا در بورس کالا عرضه شوند، این تصمیم تغییر کرد و سامانه یکپارچه تخصیص خودرو‌ها جایگزین عرضه در بورس کالا شد. متقاضیان پس از تعریف حساب وکالتی، ۵٠٠ میلیون تومان را واریز کرده و سپس برای ثبت‌نام خودرو‌ها اقدام کردند.

در نهایت هم قرعه‌کشی نوبت‌دهی در روز ٢١ اسفند ماه برای تعیین زمان تحویل حدودا ١٢٠ هزار متقاضی ثبت‌نام کرده انجام شد؛ بدین ترتیب وزارت صمت تمام تلاش خود را کرد تا اولین عرضه خودرو‌های واردتی را در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ انجام دهد که این اتفاق هم افتاد و روز ٢٨ اسفند ماه ١۴٠١، وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین نوبت خودرو‌های وارداتی را در سامانه aleauto.ir برای فروش عرضه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->