سرخط خبرها

چهار شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونا ثبت شد

  • کد خبر: ۱۵۷۷۰۷
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
چهار شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونا ثبت شد
رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چهار شهرستان گناباد، نیشابور، زبرخان و میان جلگه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد پهلوان کاشی در این باره گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون چهار شهرستان گناباد، نیشابور، زبرخان و میان جلگه در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد. این درحالی است که هفته اخیر هیچ شهرستانی از استان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار نداشت.

وی ادامه داد: همچنین هفته گذشته تنها شهرستان کوهسرخ در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت که کماکان تنها شهرستان با وضعیت قرمز کرونایی در خراسان رضوی این شهرستان است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند گفت: هم اینک مشهد و شهرستان‌های باخرز، بجستان، بردسکن، تایباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، جغتای، جوین، چناران، گلبهار، خلیل‌آباد، خواف، درگز، رشتخوار، زاوه، سبزوار، ششتمد، سرخس، فریمان، فیروزه، قوچان، کاشمر، کلات و مه ولات، وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

پهلوان افزود: شهرستانهای با وضعیت آبی کرونایی در استان خراسان رضوی چهار شهرستان شامل بینالود، خوشاب، داورزن و صالح آباد هستند.

وی ادامه داد:به مردم توصیه می‌شود برای کاهش و قطع انتقال چرخه این بیماری در سطح جامعه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در نخستین فرصت برای دریافت دز یادآور واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون کووید۱۹ مراجعه کنند تا از ورود به موج جدید کرونا و پیامدهای آن جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش، دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۵ هزار و ۵۳۴ تن رسیده است.

تا کنون هفت میلیون و ۳۴۸ هزار و ۴۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

۶۵ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۴۱ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۰۹ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۸۱ هزار و ۵۶۹ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تا کنون تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۹۱۹ دُز رسیده است.

هم اینک ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۷۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲۷ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->