اعتراف رسانه عبری: اسرائیل بدون مبادله اسرا هم جنگ را متوقف می‌کند هشدار اردوغان: جنگ غزه متوقف نشود، همه در معرض خطر خواهند بود آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ برگزار شد + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) باقری: ۱۲ تیر در تقویم ایران روز افشای حقوق بشر آمریکایی است صهیونیست‌ها حتی به چاه‌های آب غزه هم رحم نکردند فرانسه: خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم چین: کشته‌شدن صدها امدادرسان در غزه بی‌سابقه است حمله پهپادی عربستان به خاک یمن (۱۲ تیر ۱۴۰۳) نتانیاهو مخالفان و معترضان خیابانی‌ را دادگاهی می‌کند «پوتین» با «محمد مخبر» و «اردوغان» دیدار می‌کند جزئیات کمک نظامی ۲.۳ میلیارد دلاری جدید آمریکا به اوکراین حمله راکتی حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قالیباف: مشکلات کشور جز با پیوندحوزه ودانشگاه حل نمی‌شود سردار معصومی: انتخابات نماد اتحاد ملی تلقی می‌شود فرمانده کل سپاه در مشهد: انتخابات، عرصه قضاوت جهانی است| نباید دشمن شاد شویم درگیری شدید مقاومت فلسطین با نظامیان صهیونیست در نابلس لوپن: ماکرون در تدارک کودتا است پخش زنده دومین مناظره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری (۱۲ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ۱۰۷ کشته به خاطر ازدحام جمعیت در هند + فیلم (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شناسایی ۲ مجرم در حمله به وکیل دادگستری تبریزی در روز انتخابات
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هواپیمای مسافربری عربستان در فرودگاه خارطوم هدف حمله قرار گرفت

  • کد خبر: ۱۵۸۹۷۵
  • ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸
هواپیمای مسافربری عربستان در فرودگاه خارطوم هدف حمله قرار گرفت
همزمان با تشدید تنش در سودان، یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان در فرودگاه واقع در پایتخت سودان هدف قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با تشدید تنش در سودان، کشور واقع در شمال آفریقا یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان هدف قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این شرکت هواپیمایی دولتی سعودی اعلام کرد که یک هواپیمای این خطوط در فرودگاه «خارطوم» در سودان در جریان درگیری‌های روز شنبه مورد هدف قرار گرفت.

این شرکت اعلام کرد مسافران، خدمه و کارکنان خود را از فرودگاه به سفارت عربستان در خارطوم منتقل کرده است. اینک پرواز‌های خطوط عربستان سعودی به سودان و بالعکس تا اطلاع ثانوی متوقف شده است

این گزارش حاکیست که درگیری‌ها بین ارتش سودان و گروه شبه‌نظامی نیرو‌های پشتیبانی سریع روز شنبه آغاز و صدای تیراندازی در چندین بخش از خارطوم شنیده شد. شاهدان از تیراندازی در شهر‌های مجاور خبر داده‌اند.

یک منبع آگاه در دولت سودان به الجزیره گفت که قرار بود صبح امروز نشستی میان البرهان و «محمد حمدان دقلو» مشهور به حمیدتی فرمانده نیرو‌های پشتیبانی سریع برگزار شود و پیش از برگزاری این دیدار، درگیری‌های امروز رقم خورد.

در پی درگیری شدید میان ارتش و شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع سودان، فرودگاه بین‌المللی خارطوم، کلیه پرواز‌های خود را متوقف کرد. این در حالی است که نیرو‌های پشتیبانی سریع ادعا می‌کنند که کنترل فرودگاه‌های خارطوم و مروی در شمال سودان نزدیک مرز مصر را به دست گرفته‌اند و خسارات سنگینی به ارتش این کشور وارد کرده‌اند. اما ارتش تصرف فرودگاه خارطوم از سوی این نیرو‌ها را هنوز تایید نکرده است و فرماندهی ارتش سودان تنها اعلام کرد که نیرو‌های پشتیبانی سریع تلاش دارند تا مقر فرماندهی کل نیرو‌های مسلح سودان را تصرف کند.

آخرین گزارش‌ها از تداوم درگیری‌ها میان دو طرف نزدیک کاخ ریاست جمهوری سودان حکایت دارد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->