اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

اروپا در انتظار کامبک!

  • کد خبر: ۱۵۹۲۵۰
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
اروپا در انتظار کامبک!
فرداشب دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا آغاز می‌شود و طرف‌داران بایرن‌مونیخ، ناپولی، چلسی و بنفیکا امیدوارند تیم محبوبشان بتواند در بازی برگشت کامبک بزند و با جبران شکست دیدار رفت، به نیمه‌نهایی صعود کند.

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ابتدای قرن بیست‌ویکم شاهد بازگشت‌های عجیبی بوده است که به‌بهانه دیدار‌های این مرحله، چهار کامبک دیدنی و جذاب قرن جدید این تورنمنت را مرور می‌کنیم.

میلان، گرفتار در باتلاق لاکرونیا

مارس ۲۰۰۴ میلان و دپورتیوو لاکرونیا در ورزشگاه سن‌سیرو بازی کردند. پاندیانی در یازدهمین دقیقه بازی با یک ضربه سر دروازه دیدا را باز کرد تا باشگاه اسپانیایی پیش بیفتد، اما کاکا در دقیقه ۴۵ بازی را به تساوی کشاند. شیاطین شهر میلان نیمه دوم را آتشین شروع کردند و تا دقیقه ۵۳، شوچنکو، پیرلو و کاکا سه گل به‌ثمر رساندند، اما در بازی برگشت همه‌چیز تغییر کرد؛ در شروع بازی، پاندیانی مانند دیدار رفت لاکرونیا را پیش انداخت. پس از پاندینی نوبت به والرون و لوکه رسید تا کار میلان در همان نیمه اول تمام شود. در ادامه و در دقیقه ۷۶ شوتی پس از گذر از گتوسو با برخورد به کافو تغییر جهت پیدا کرد و وارد دروازه دیدا شد تا به‌این‌ترتیب، لاکرونیا به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کند.

ژولی، قاتل بی‌رحم مادریدی‌ها

در سال ۲۰۰۴، یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین موناکو و رئال‌مادرید در برنابئو برگزار شد. در نیمه نخست، اسکیلاچی گل اول موناکو را به‌ثبت رساند، اما در نیمه دوم، الگرا، زیدان، فیگو و رونالدو روند بازی را تغییر دادند. با این حال گل دقایق پایانی مورینتس برای موناکو، کمی دشان را برای بازگشت در استادیوم لویی دوم امیدوار کرد. البته این ذهنیت پس از گل اول رائول در ورزشگاه خانگی موناکو کمی تغییر کرد، اما بازیکنان موناکو خودشان را باور داشتند؛ ژولی در دقیقه ۴۵ گل اول را به‌ثمر رساند و پس از آن نوبت مورینتس رسید. درست در زمانی که مادرید بیش از پیش مشغول حفظ نتیجه بود، ژولی بار دیگر با رساندن توپ به تور دروازه مادریدی‌ها، کامبکی بزرگ را رقم زد و رئال را از گردونه رقابت حذف کرد.

خنجر گرگ‌ها به قلب بارسا

در سال ۲۰۱۸ بارسلونا در جهنم نوکمپ گرگ‌ها را آچمز کرده بود. دروسی و مانولاس به‌اشتباه دروازه خودی را باز کردند و پیکه و سوارس به‌زیبایی هرچه تمام‌تر گل‌های بعدی را وارد دروازه رم کردند و خیال اهالی کاتالونیا را از صعود راحت کردند، اما گلادیاتور‌ها از دل ناامیدی‌ها، امید می‌سازند. آن‌ها تک‌گل ادین ژکو در نوکمپ را همان روزنه امید می‌دانستند.

در بازی برگشت همه‌چیز تغییر کرد؛ متهمان دیدار رفت، ناجیان رمی‌ها شدند. ژکو در دقیقه ششم گل‌زنی کرد و پس از آن نوبت به رفع اتهام از متهمان ردیف اول رسید. دنیله دروسی با گل‌کردن ضربه پنالتی به قلب رمی‌ها روحی دوباره دمید و کاستاس مانولاس یونانی با گل‌زنی در واپسین دقایق نیمه دوم، معجزه رمی‌ها را رقم زد و باعث حذف بارسا از این مسابقات شد.

حذف دراماتیک سیتی در ثانیه آخر

در نهمین روز از آوریل ۲۰۱۹، تقابل تاتنهام و منچسترسیتی در ورزشگاه اسپرز با تک‌گل دقیقه ۷۸ سون به پایان رسید، اما در دیدار برگشت چیزی از شروع بازی نگذشته بود که استرلینگ، سیتی را پیش انداخت، این نتیجه پایدار نبود و سون در دقیقه ۷ همه‌چیز را برابر کرد. در دقیقه ۱۰ دوباره سون یک گل دیگر زد که این‌بار برناردو سیلوا بازی را به تساوی کشاند.

سیتیزن‌ها بی‌قرار صعود به نیمه‌نهایی بودند و استرلینگ دوباره سیتی را جلو انداخت. در دقیقه ۵۹ آگوئرو نتیجه ۴ بر ۲ را ثبت کرد، اما در دقیقه ۷۳ پنالتی مشکوکی به‌نفع تاتنهامی‌ها اعلام شد تا با گل‌شدن آن پنالتی و باتوجه‌به قانون گل زده در خانه حریف، شاگردان پوچتینو صعود کنند.

البته رحیم استرلینگ، مهاجم منچسترسیتی، در آخرین ثانیه بازی موفق به ثبت هت‌تریک شد، اما خوش‌حالی این گل چند ثانیه بیشتر دوام نداشت. در میان هیاهوی اتحاد، جونیت چاکر، داور ترک‌تبار بازی، به‌سمت نمایشگر VAR حرکت کرد و پس از بررسی صحنه اعلام آفساید کرد تا در کسری از ثانیه اتحاد به یک خانه متروکه تبدیل شود که هیچ‌کس در آن هیچ صدایی ندارد.
حال باید ببینیم در دیدار‌های این هفته لیگ قهرمانان اروپا بازهم شاهد بازگشت‌های رؤیایی خواهیم بود یا همه‌چیز طبق پیش‌بینی‌ها جلو خواهد رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->