شهردار مشهد مقدس: تفکر بسیجی، پیشرو و گره‌گشای مشکلات است گلوله‌باران ۳۲ دقیقه‌ای مشهد با تگرگ‌های «تخم‌مرغی» در سال ۱۳۳۳ کمبود انبار، از چالش‌های زیرساختی در حوزه اموال تملیکی خراسان رضوی است طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی در «مهد توس» خبری از فروشگاه‌های شیکان‌پیکان نیست | بازاری که بوی گوسفند می‌دهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه بازگشایی و احداث بولوار رضویه در مشهد با پیگیری شهرآرا بلیت متروی مشهد در نرم افزار «شهر من» ۲ هزار تومان شد بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) ساختمان دبیرستان آیت الله کاشانی مشهد در فهرست ملی میراث دفاع مقدس ایران ثبت شد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: برنامه منظم تزریق مالی به پروژه‌های شهری تنظیم شود رکورد استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو مشهد در چهار سال اخیر شکسته شد
سرخط خبرها

همایش «شکرانه خدمت» با محوریت تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۹۴۰۴
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
همایش «شکرانه خدمت» با محوریت تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر برگزار شد + فیلم
آیین تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با عنوان «شکرانه خدمت»، دوشنبه‌شب با حضور جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیین تجلیل از خادمان قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس با عنوان «شکرانه خدمت»، دوشنبه‌شب با حضور یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، اصغری سرپرست شهرداری مشهد، سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

حمل و نقل، بخش منتخب قرارگاه خدمات سفر

حسین امیرکلالی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مشهد و دبیر ستاد اجرایی قرارگاه خدمات سفر ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: آمادگی برای استقبال از زائران نوروزی از ماه‌ها قبل از فرارسیدن سال جدید آغاز شد. اصلاح فرآیند و ساختاری که وجود داشت، یک ضرورت راهبردی برای سازمان‌دهی اوضاع بود و بر این اساس در جریان ۵۰ جلسه پیش از نوروز، بیش از ۴۵۰ مصوبه عملیاتی و اجرایی حاصل شد و بر پایه تلاش‌های شبانه‌روزی قرارگاه خصوصاً در اسفندماه، ظرفیت اسکان ۲۶ درصد افزایش پیدا کرد و سامانه مدیریت اسکان هم شرایطی را رقم زد تا بتوان به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین، از ظرفیت اسکان در مشهدالرضا (ع) آگاه باشیم.

وی افزود: فراهم آمدن ۶۰۰ هزار نفر شب ظرفیت اقامت در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری باعث شد تا از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین، بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر زائر در اقامتگاه‌های رسمی اسکان پیدا کردند. بیش از چهار هزار بازدید نظارتی توسط ۱۳۶ بازرس منتخب از تشکل‌های مختلف باعث شد تا در مجموع به ۱۱۷ عنوان شکایت رسیدگی و بیش از ۱۶۶ میلیون تومان به زائران مسترد شود.

دبیر ستاد اجرایی قرارگاه خدمات سفر خاطرنشان کرد: تهیه و تأمین مرغ، گوشت، میوه، نان و سایر اقلام اساسی در اولویت قرارگاه قرار داشت. پس از تأمین نیاز بازار، در حوزه نظارت و بازرسی هم شاهد تعامل هم‌افزای ۱۴ دستگاه نظارتی به‌صورت منسجم و همدل بود که در هر چهار محور منتهی به حرم متمرکز بودند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد در حوزه خدمات شهری توانست برای برپایی پنج ایستگاه استقبال از زائران در مبادی ورودی شهر برنامه‌ریزی کند. علاوه بر این، تأمین سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌های اطراف حرم، ایستگاه‌های راهنمایی زائر و ۳۸ اکیپ سیار به همراه تشکیل گروه‌های نظارتی و بازرسی در حوزه تاکسیرانی و افزایش ساعت کار ناوگان حمل و نقل شهری باعث شدند تا کم حاشیه‌ترین و برنامه‌ریزی‎شده‎ترین بخش از خدمات شهری، در حوزه حمل و نقل باشد به‌گونه‌ای که چه به‌صورت شخصی و چه به‌صورت ریلی، هوایی و زمینی، تردد زائران با کمترین مشکل انجام شد و حتی ترافیک اطراف حرم نیز مدیریت شود.

بازرسی مستمر از هتل‌ها در اولویت بود

محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه عشق به خدمت‌رسانی زائران و علاقه به آبادانی هرچه بیشتر سرزمین علی بن موسی‌الرضا (ع)، مهم‌ترین انگیزه فعالیت شبانه‌روزی قرارگاه خدمات سفر مشهد بود، اظهار کرد: اقدامات نظارتی جامعه هتلداران از بهمن‌ماه آغاز شد و از ۱۵ اسفندماه نیز با استقرار سه شیفت در شبانه‌روز، بازرسی از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه مسافر‌ها و مراکز اقامتی به‌صورت مستمر ادامه داشت تا اجحاف در حق مهمانان امام هشتم (ع) صورت نگیرد.

آغاز اجرای طرح آموزش فرهنگ میزبانی از منطقه ثامن

هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف شهرستان مشهد نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه اصلاح ساز و کار گزارش‌گیری و گزارش دهی، راهبرد اصلی قرارگاه سفر در نوروز امسال بود، گفت: بیش از ۷۰۰ واحد صنفی برای ارائه کالا‌های اساسی به زائران مأموریت پیدا کردند و وظیفه آن‌ها هم این بود که علاوه بر تعهد به نرخ‌نامه مصوب، برچسب قیمت نیز بر روی کالا‌ها درج کنند.

وی ادامه داد: ترتیبی داده شد تا در قالب طرح نظارتی مردم محور، کیو آر کد مشخص‌شده روی ویترین مغازه‌ها به‌عنوان نمادی برای ارتباط مستقیم  و بی‌واسطه مردم با کارگروه‌های بازرسی مطرح باشد. علاوه بر این، آموزش فرهنگ میزبانی به اصناف نیز در قالب طرحی آغاز خواهد شد که مبدأ آن منطقه ثامن و بازار امام رضا (ع) خواهد بود.

در انتهای این مراسم از فعالان تشکل‌های مردمی و مدیران جهادی قرارگاه عملیاتی خدمات سفر در نوروز ۱۴۰۲ تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->