آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
سرخط خبرها

مثل آمریکانو نباشیم!

  • کد خبر: ۱۵۹۵۱۰
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
مثل آمریکانو نباشیم!
این روز‌ها نوشیدن انواع مختلف قهوه به بخشی از فرهنگ غذایی ما تبدیل شده است.

دهه نود شمسی آنقدر سریع گذشت که خودمان هم متوجه نشدیم، چه زمانی آن بستنی فروشی‌های رنگارنگ اوایل دهه که همگی اصرار داشتند در هیچ‌کجای کشور شعبه دیگری ندارند اما در همین مشهد حداقل ۳، ۴ شعبه داشتند، جایشان را به فلافلی‌های سلف‌سرویسی که انتهای نامشان اهوازی و جنوب و… بود، دادند و همانقدر سریع دوره اینها نیز به پایان رسید و دست آخر همگی با قهوه‌فروشی‌های اکثرا بیرون‌بر با اسامی عجیب و غریب انگلیسی، ایتالیایی و فرانسوی جایگزین شدند.

واقعا مردمان عجیبی هستیم؛ چقدر زود ذائقه‌مان تغییر می‌کند! در طول کمتر از ده سال از شیرینیِ بستنی‌ به طعم تند فلافل و نهایتا تلخی قهوه رسیدیم.

مایی که تا همین چندسال قبل حتی پودر قهوه‌های آماده‌ای که با شیرخشک و شکر ترکیب شده بود را به زور شیرینی، نبات و یا خرما میخوردیم، یک شبه آنقدر تلخ‌پسند شدیم که تنها دبل اسپرسو نیازمان را پاسخگو بود.

اما چند روز قبل که برای پاسخ به همین نیاز کافئین بدن، جهت نوشیدن یک فنجان اسپرسو (ارزان‌ترین نوع قهوه) راهی یک قهوه فروشی شده بودم، اسامی فهرست‌ و البته قیمت‌‌هایشان که این‌روزها، ساعت می‌زند را مرور می‌کردم؛ به نامی بر خوردم که پیش از این هم دوست داشتم بدانم شامل چه ترکیباتی می‌شود. آمریکانو!

-ترکیبش چیست؟

+همان قهوه اسپرسو با مقداری آبجوشِ سر ریز!

-قیمتش چقدر است؟

+تقریبا ۲ برابر اسپرسو!

-مگر آبجوش رایگان نیست؟

+چرا!

-پس دلیل این همه تفاوت قیمت چیست؟

+نمی‌دانم، نرخ اتحادیه است دیگر…

راستش را بخواهید، این قهوه آدم را یاد برخی (به اصطلاح) آقازاده‌های کشورمان می‌اندازد؛ افرادی که هرچه دارند تنها از صدقه‌سری ابوی بزرگوارشان است اما ادعایشان گوش فلک را کر می‌کند! هیچ چیز اضافه ای از خودشان ندارند به جز همین آبجوشی که همه جا به صورت رایگان وجود دارد!

خلاصه که خواستم به خودم و شما یادآوری کنم که مثل آمریکانو نباشیم!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->