ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آیا نوشیدن قهوه برای مبتلایان به فشارخون مضر است؟

  • کد خبر: ۱۴۱۸۶۷
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
آیا نوشیدن قهوه برای مبتلایان به فشارخون مضر است؟
تحقیقات جدید نشان می دهد که افراد مبتلا به فشار خون شدید باید از نوشیدن بیش از حد قهوه خودداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، این مطالعه نشان داد برای کسانی که فشار خون ۱۶۰/۱۰۰ یا بالاتر دارند، نوشیدن دو فنجان قهوه یا بیشتر در روز با افزایش دو برابری خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند مرتبط است.

دکتر «ماسایوکی تراموتو»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «ما از اینکه مصرف زیاد قهوه با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به فشار خون شدید همراه است شگفت زده شدیم.»

تراموتو در ادامه افزود: «در مقابل، مصرف چای سبز با افزایش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در تمام گروه‌های فشار خون مرتبط نیست.»

محققان می‌گویند پلی فنول‌ها با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی ممکن است عامل فواید چای سبز باشند.

تراموتو گفت: «این اثرات مفید چای سبز ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا فقط مصرف قهوه با افزایش خطر مرگ در افراد مبتلا به فشار خون شدید همراه است، علیرغم اینکه هم چای سبز و هم قهوه حاوی کافئین هستند.»

وی تاکید کرد: «مطالعه حاضر ممکن است از این ادعا حمایت کند که باید از مصرف زیاد قهوه در میان افراد مبتلا به فشار خون شدید اجتناب شود.»

برای این تحقیق، محققان افراد را در پنج دسته از سطوح فشار خون گروه‌بندی کردند: ۱۳۰/۸۵ یا پایین‌تر (طبیعی). ۱۳۰-۱۳۹/۸۵-۸۹ (بالا نرمال) ; ۱۴۰-۱۵۹/۹۰-۹۹ (فشار خون درجه ۱)؛ ۱۶۰-۱۷۹/۱۰۰-۱۰۹ (فشار خون درجه ۲)؛ و ۱۸۰/۱۱۰ میلی متر جیوه (پرفشاری خون درجه ۳).

محققان دو سطح بالاتر فشار خون را به عنوان فشار خون شدید طبقه بندی کردند.

بزرگسالان شرکت کننده در این مطالعه در ۴۵ جامعه ژاپنی زندگی می‌کردند و در طول ۱۹ سال داده‌ها را از طریق معاینات بهداشتی و پرسشنامه‌های سبک زندگی ارائه کردند. بیش از ۸۰۰ مرگ قلبی عروقی در طول دوره مطالعه ثبت شد.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که مطالعات دیگر ارتباط بین قهوه و کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها، کنترل اشتها و کاهش خطر افسردگی را نشان داده‌اند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->