ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد مجوز اصلاح قیمت خودروهای سایپا صادر شده است کدام موبایل‌ها مناسب نصب و اجرای بازی است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جدول قیمت نرخ طلای ۱۸ عیار در مشهد اعلام شد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) بی‌توجهی بورس به فصل مجامع | شاخص بورس ۲۰ هزار واحد ریخت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پرداخت بیش‌از ۱۸ هزار میلیارد ریال عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان‌رضوی سهم ۳۷ درصدی صنایع کشور در مصرف برق | معاون وزارت صمت: با وزارت نیرو برای کاهش خسارت‌ها تفاهم شده است واکنش بازار خودرو مشهد به خبر تصویب آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست‌دوم چه بود؟ | یک کارشناس: بازار در رکود کامل است شهرستان مشهد؛ حائز رتبه اول تولید گندم در خراسان‌رضوی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت کوین (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | صعود دلار به کانال ۵۸ هزار تومان آغاز هفته‌ای گرم در کشور | خراسانی‌‎ها مصرف برق خود را کاهش دهند بررسی قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون
سرخط خبرها

خالص فروشی در ۸۰ درصد شیرینی فروشی‌های خراسان رضوی رعایت نمی‌شود

  • کد خبر: ۱۶۰۳۴۱
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
خالص فروشی در ۸۰ درصد شیرینی فروشی‌های خراسان رضوی رعایت نمی‌شود
مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در بازار، ۸۰ درصد شیرینی فروشی‌ها در استان خالص فروشی شیرینی در این واحد‌های صنفی را رعایت نمی‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد سجادی اظهار کرد: اداره کل استاندارد طی سال گذشته در راستای بررسی وزن بسته بندی کالا‌ها و اقلام خوراکی به عنوان یکی از استاندارد‌های اجباری، برنامه مدون و ملی را پیگیری می‌کند و موضوع خالص فروشی به عنوان مصداق کم فروشی کالا و اقلام خوراکی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خالص فروشی در قنادی‌ها به دلیل فروش ظرف و جعبه شیرینی و محاسبه وزن آن به قیمت کالا (شیرینی) مصداق کم فروشی است و طبق بررسی‌ها قیمت هر کیلو جعبه ۵۰۰ هزار ریال است، اما قیمت هر کیلو شیرینی به طور میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است یعنی خریدار شیرینی برای جعبه معادل قیمت شیرینی و سه برابر قیمت واقعی می‌پردازد.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت:خالص فروشی علاوه بر قنادی‌ها در واحد‌های عرضه پروتئین بسته بندی و آجیل نیز رعایت نمی‌شود و خریداران در واحد‌های پروتئینی سه برابر و در فروشگاه‌های آجیل نیز تا چهار برابر وزن بسته بندی هزینه پرداخت می‌کنند یعنی وزن بسته بندی پلاستیکی برای آن‌ها به قیمت گوشت و پسته و آجیل محاسبه می‌شود.

سجادی افزود: البته این ادعا مطرح است که صنف شیرینی فروش، برای محاسبه وزن بسته بندی، قیمت نهایی محصول را کاهش داده است که آنالیز قیمت‌ها نشان می‌دهد این موضوع صحیح نیست.

وی اضافه کرد: قیمت نهایی در قنادی‌ها فقط مربوط به شیرینی است با این حال با فرض این که قیمت و وزن بسته بندی در آنالیز قیمت نهایی شیرینی لحاظ شده باشد این سوال مطرح است این نوع قیمت گذاری، برای شیرینی با قیمت کیلویی یک میلیون ریالی است یا مثلا ۲ میلیون ریالی؟ لذا این نوع قیمت گذاری برای خریدار مبهم و نادرست است.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: مطابق تکالیف قانونی استاندارد، کم فروشی و عدم رعایت استاندارد اجباری در این خصوص توسط واحد صنفی اگر کمتر از پنج درصد وزن کالا باشد مشمول تذکر است، اما اگر کم فروشی در واحد صنفی بیش از پنج درصد وزن کالا باشد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

هزار و ۶ قلم کالا و خدمات در کشور مشمول استاندارد اجباری است و هم اکنون هزار و ۹۵۳ واحد تولیدی و خدماتی در خراسان رضوی پروانه استاندارد دارند و برای ۲ هزار و ۷۳۲ محصول و خدمت نیز پروانه استفاده از نشان استاندارد اجباری صادر شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->