اوسمار دو بازیکن آلومینیوم را پسندید بازیکنان پرسپولیس هم قسم شدند آخرین وضعیت عالیشاه و هنانوف برای بازی با سپاهان بازگشت گل محمدی فعلا ممکن نیست کارمندان باشگاه پرسپولیس علیه درویش اوسمار این دو مدافع را نمی‌خواهد استقلال بدون هوادارانش جشن قهرمانی می‌گیرد؟ استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ اعتراض کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

بانوی ملی‌پوش خراسانی قایقرانی: بی‌مهری‌ها نسبت به قایقرانان موجب کناره‌گیری آنان از ورزش شده است

  • کد خبر: ۱۶۰۵۰۶
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
بانوی ملی‌پوش خراسانی قایقرانی: بی‌مهری‌ها نسبت به قایقرانان موجب کناره‌گیری آنان از ورزش شده است
بانوی ملی‌پوش خراسانی قایقرانی کشورمان گفت: در این مدت اخیر آن اندازه‌ای که باید و شاید به ورزش‌هایی از جمله قایقرانی توجه نمی‌شود و این بی‌توجهی به اندازه‌ای است که برخی قایقرانان ملی‌پوش به علت بی‌مهری‌ها از ادامه قایقرانی کناره‌گیری می‌کنند.

مهلا عاطفه‌دار در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص آغاز فعالیت ورزشی خود، اظهار کرد: در خصوص کانوپولو و وجود این رشته در مشهد اطلاعاتی نداشتم، یکی از اقوام من که امروز دروازه‌بان اسبق تیم ملی هستند در مجموعه ورزشی کوثر در اردو بودند و برای ملاقات ایشان رفتم و به پیشنهاد سرمربی وقت تیم ملی، پس از اتمام اردوی تیم ملی ثبت‌نام و به طور جدی این رشته را دنبال کردم. قریب به ۱۵ سال است که در این رشته فعالیت میکنم.
وی افزود: اوایل برای استان و تیم مشهد بازی می‌کردم، اما از سال ۹۵ تا کنون عضو تیم شهرکرد هستم، ضمن اینکه در تیم‌های نوشهر و اصفهان نیز بازی کردم. یکی از دلایلی که دیگر در مشهد بازی نکردم این بود که مشهد تیم نداشت و برای قایقرانان هزینه‌ای در نظر نمی‌گرفتند و متاسفانه آن تیم قوی گذشته متلاشی شد. آنچه که بیش از هرچیزی حائز اهمیت است ارزشی است که در شهر کرد برای ورزشکار قائل هستند کما اینکه تیم بسیار خوبی است، اما به هر حال دلخواه هر ورزشکاری است برای شهر و استان خود بازی کند.

سد چالیدره فضای مناسبی برای تمرین قایقرانان است؟

این بانوی ملی‌پوش خراسانی قایقرانی کشورمان در خصوص چالش‌های موجود در رشته کانوپولو بیان کرد: محل تمرین و تجهیزات چالش جدی ماست، سال‌های گذشته تجهیزات توسط هیات تامین شده، اما تا کنون تعویض نشده است. هم‌اکنون در سد چالیدره تمرین می‌کنم و واقعا فضای خوبی است، اما دروازه نداریم و این رشته تیمی است و مستلزم حضور افراد لازم است، اما همواره تنها یا با یک یا دو نفر از قایقرانان تمرین می‌کنم، این فضا و تجهیزات موجب پس‌رفت می‌شود.
این بانوی ملی‌پوش خراسانی قایقرانی کانوپولو در خصوص اختصاص سد چالیدره در سال جاری برای تمرین قایقرانان، اعلام کرد: مکاتبات آن انجام شده است، اما محل تعویض لباس وجود ندارد، قایق‌ها از حالت استاندارد خارج شده، اما فضای مطلوبی برای تمرین است.
عاطفه‌دار ادامه داد: برای اختصاص استخر کوثر به قایقرانان بنا بر این بود که پس از پایان قرارداد با بخش خصوصی زمانی را برای تمرینات اختصاص دهند چرا که سد چالیدره صرفا ۶ ماه اول سال پاسخگوی نیاز قایقرانان است و پس آن به علت کاهش دما ک سطح آب قابل استفاده نیست.
وی در خصوص تاثیر کم‌توجهی بر قایقرانی، تاکید کرد: در این مدت اخیر آن اندازه‌ای که باید و شاید به ورزش‌هایی از جمله قایقرانی توجه نمی‌شود و این بی‌توجهی به اندازه‌ای است که برخی قایقرانان ملی‌پوش به علت بی‌مهری‌ها از قایقرانی کناره‌گیری می‌کنند.
عاطفه‌دار ۵ مدال طلا و یک مدال نقره لیگ برتر، ۳ نقره و یک برنز قهرمانی را در کارنامه خود ثبت کرده است، ضمن اینکه وی در مسابقات قهرمانی آسیا با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز خوش درخشید.
وی در مسابقات قهرمانی جهان سال ۲۰۱۴ فرانسه موفق شد در جایگاه هشتم جهان بایستد. عاطفه‌دار سال ۸۸ در المپیاد ورزشی ایرانیان کانوپولو نیز مدال طلا را کسب کرد.

شرایط آن‌گونه که انتظار می‌رود پیش نمی‌رود

این ملی‌پوش ۳۲ ساله کانوپولو کشورمان در خصوص حمایت‌های انجام شده، گفت: گاهی اوقات پس از کسب مقام‌های ملی و کشوری مسئولین حتی برای استقبال نیز نیامدند، اما مواقعی هم وجود داشته که همه چیز مطلوب بوده است، طی این سال‌ها تنها کسی که همواره حضور داشتند خانم سروری هستند. اما شرایط آن‌گونه که انتظار می‌رود پیش نمی‌رود.
عاطفه‌در ادامه عنوان کرد: برای دیده‌شدن افتخارآفرینان حتی یک هماهنگی ساده با رسانه‌ها انجام نشد، از نظر مالی نیز نهایتا کارت هدیه یا سکه بوده است، اما پس از بازگشت از المپیک آسیایی جاکارتا که تنها طلایی کانوپولو بودم رسیدگی بهتر بود.
وی در خصوص بهترین خاطره ورزشی خود گفت: در مسابقات آسیایی مالزی در دوره نیمه نهایی، در نیمه اول یک صفر از حریف خود عقب ماندیم و در روحیه همه ما تاثیر داشت و در دقایق پایانی گل مساوی را زدیم و پس از استراحت آماده گل طلایی شدیم و در ثانیه‌های اول گل طلایی را به ثمر نشاندم و هیجان و شوق اعضای تیم، مربی، سرمربی و ... بهترین خاطره را برای من ساخت و هم‌اکنون با بیان آن هیجان زده می‌شوم، البته ناگفته نماند این رشته گروهی است و همکاری تمام تیم منجر به نتیجه می‌شود.
عاطفه‌دار کسب مدال طلای مسابقات جاکارتا را در کاروان مشهد، دیگر خاطره به یادماندنی خود برشمرد.
کانوپولو شبیه به واترپلو است، اما با این تفاوت که دروازه‌ها بالای آب نصب شده، پارو و قایق به این ترکیب اضافه می‌شود. دو تیم ۵ نفره در دو نیمه ۱۰ دقیقه‌ای به رقابت‌می‌پردازند. در این رشته باید دید، هوش، استقامت، قدرت و سرعت را به طور همزمان کنترل کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->