مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین) برنامه کامل بازی‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ + ساعت و تاریخ اقامه نماز عید سعید فطر در محله گلشهر (۲۲ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم ابهام در زمان تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان حامد کرزی در پیام عیدی خود: پیشرفت افغانستان وابسته به آموزش و دانایی است تیم ملی فوتسال افغانستان در دیداری دوستانه به مصاف تاجیکستان می‌رود
سرخط خبرها

جزئیاتی طرح تمدید روادید اتباع افغانستانی در ایران + جزئیات

  • کد خبر: ۱۶۰۵۶۷
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
جزئیاتی طرح تمدید روادید اتباع افغانستانی در ایران + جزئیات
وزارت داخلی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای جزئیات طرح تمدید روادید اتباع افغانستانی مقیم ایران را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس جزییات تازه منتشر شده از سوی وزارت داخله جمهوری اسلامی ایران؛ اتباع و مهاجرین افغانستانی غیرمجاز در این کشور، کسانی که با پاسپورت و ویزای معتبر اعم از سیاحتی، ورود، ملاقات، زیارتی و درمان وارد ایران شدند، اما بعد از اتمام وقت ویزا غیرمجاز شده، و اعتبار ویزای آنان منقضی شده است؛ می‌توانند موقتا فقط با پرداخت هزینه جریمه دیرکرد ویزا، هر ۹۰ روز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان، اقامت شان را قانونی نمایند.

بر اساس این دستورالعمل، برای هر سه ماه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان جریمه دریافت می‌شود.

در این طرح آمده است: آن دسته از اتباع افغانستانی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ الی ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ با ویزای سیاحتی، ورود، ملاقات، زیارتی و درمان به ایران امده اند و اعتبار ویزا و یا تمدید ویزای آنان منقضی شده است؛ سهولت‌هایی ایجاد نموده است.

براساس این دستورالعمل، اتباع افغانستانی موقتا فقط هزینه جریمه دیرکرد روادید/ ویزا را به ازای (هر ۹۰روز مبلغ ۱۰۰هزار تومان) پرداخت نموده و سپس، ویزا با اعتبار سه ماه، پس از دریافت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان در گذرنامه آن‌ها صادر می‌گردد.

براساس جزییات منتشر شده، مشمولین این طرح افراد ذیل هستند:

۱- اتباع افغانستانی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ به بعد با ویزای سیاحتی، ورود، ملاقات، زیارتی و درمان به ایران وارد شده اند و اعتبار ویزای شان منقضی شده است.

۲- اتباع افغانستانی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ به بعد با ویزای سیاحتی، ورود، ملاقات، زیارتی و درمان به ایران وارد شده اند و اعتبار ویزای شان را برای یک مرتبه تمدید نموده اند و اعتبار تمدید ویزای شان منقضی شده است.

۳- اتباع افغانستانی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ به بعد با ویزای سیاحتی، ورود، ملاقات، زیارتی و درمان به ایران وارد شده اند و اعتبار ویزای شان را برای دو مرتبه تمدید نموده اند و اعتبار تمدید ویزای شان منقضی شده است.

براساس این طرح افراد متقاضی باید نوبت اخذ کنند و پاسپورت شان را تحویل داده و برگه رسید تحویل پاسپورت را از دفاتر کفالت که مراجعه می‌کنند دریافت کنند.

گفته شده است مراجعه سرپرست و یا یکی از اعضای بالای ۱۸ سال خانواده با اصل پاسپورت‌های هر یک از اعضای خانوار به یکی از دفاتر کفالت نزدیک محل سکونت قابل اجرا می‌باشد.

همچنین در تبصره این طرح آمده است که آن دسته از افرادی که یک و یا دو مرتبه ویزای شان را تمدید نموده اند، باید به همان دفتر کفالتی که ویزای آنان را تمدید کرده است، مراجعه نمایند.

در جزئیات این طرح آمده است همه افراد دارای پاسپورت باید در ساعت و تاریخ نوبت به دفتر کفالت مشخص شده در برگه نوبت با اصل پاسپورت مراجعه می‌نمایند و همچنین دارای آدرس دقیق محل سکونت، کدپستی و شماره همراه باشند.

در جزییات طرح گفته شده است به ازای هر ۹۰روز تاخیر بعد از اعتبار ویزا و یا تمدید ویزا، مبلغ ۱۰۰هزار تومان برای هر پاسپورت، (بعد از ۹۰روز، از یک روز تا ۳۰روز مبلغ ۵۰ هزار تومان) محاسبه می‌گردد.

همچنین در طرح وزارت داخله ایران آمده است تا زمانی که اطلاعیه رسمی و زمان شروع طرح در وبگاه کانون اعلام نشده است از مراجعه به دفاتر کفالت خودداری نمائید.

وزارت داخلی ایران اعلام کرده است افرادی که از تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۱ به بعد با ویزای سیاحتی، ورود، ملاقات، زیارتی و درمان به ایران وارد شده اند و از طریق اردوگاه به افغانستان بازگشتند و دوباره بصورت قاچاق وارد ایران شده اند، مشمول این طرح نمی‌شوند.  

افراد مشمول این طرح بعد از تمدید ویزای شان می‌توانند تا زمان پایان اعتبار ۳ ماهه تمدید روادید، در ایران بمانند و یا بصورت قانونی از ایران خارج شوند.  

در مجموع ویزا‌های سیاحتی، ورود، ملاقات، زیارتی و درمان، برای سه مرتبه ۳ ماهه (جمعا ۹ ماه) تمدید می‌گردد. (اگر فردی یک مرتبه روادیدش را تمدید نموده باشد، دو مرتبه و اگر دو بار تمدید شده باشد برای یکبار دیگر قابل تمدید می‌باشد.)

گفتنی است با پرداخت این جریمه، از یکسو دارندگان پاسپورت و ویزای منقضی شده ایران سه ماه اقامت دریافت می‌کنند و می‌توانند در این مدت از ایران خارج شوند، اما آن‌هایی که می‌خواهند اقامت شان در ایران ادامه پیدا کند، باید با شرکت در طرح سرشماری اشتغال اتباع خارجی، برگه آن را دریافت کنند.

این در حالی است که پیش از این جریمه هر روز حضور غیرقانونی در ایران برای دارندگان پاسپورت و ویزای این کشور ۲۰۰ هزار تومان بود که در طول یک سال به ده‌ها میلیون تومان می‌رسید، اما با سهولت جدیدی که ابلاغ شده، تنها ۴۰۰ هزار تومان برای گذشت هر سال از تاریخ انقضای ویزای ایران به عنوان جریمه دریافت می‌شود.

با ارائه این سهولت جدید، بسیاری از اتباع و مهاجرین افغانستانی که به صورت قانونی وارد جمهوری اسلامی ایران شدند، و بعد از آن با منقضی شدن تاریخ ویزا و اقامت شان، غیرمجاز شدند، می‌توانند به اتباع مجاز تبدیل شده و به صورت قانونی در این کشور کار و زندگی کنند.

علاوه بر این سهولت، وزارت داخله جمهوری اسلامی ایران سال گذشته طرح سرشماری اتباع و مهاجرین افغانستانی غیرمجاز در این کشور را به صورت وسیع راه‌اندازی کرد که بر اساس آن، بیش از ۲.۵ میلیون از این مهاجرین، سرشماری شده، برگه اقامت قانونی به دست آوردند.

از سویی دیگر، اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار و رفاه اجتماعی ایران هم اکنون در حال اجرای طرح سرشماری اشتغال مهاجرین افغانستانی دارای برگه‌های سرشماری و دریافت اطلاعات از شغل آنهاست تا بتواند اشتغال این مهاجرین را نیز سامان‌دهی کرده، کارت کار برای آن‌ها صادر نماید.

منبع: yjc

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->