افت ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی چه دارایی‌هایی شامل مالیات می‌شوند؟ | مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پاداش ۴۷ میلیونی برای مشترکان خانگی | گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره بها در سامانه خودنویس چگونه است؟ + لینک و راهنما آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو + نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز‌های آینده (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش چراغ خاموش قیمت خودرو‌های داخلی در بازار (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی پژوپارس ایران خودرو اشک مشتریان را در آورد رنو پی کی ۴۰۰ میلیون شد | انفجار قیمت خودروی نوستالژیک! + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بورس قرمزپوش شد | دیدگاه مثبت کارشناسان درباره روند آتی بازار سرمایه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان رهن و اجاره ملک در منطقه آبکوه مشهد چقدر است؟ + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰۰کیلو زعفران فردا (۵ اردیبهشت) در بورس کالا عرضه می‌شود افزایش احتمالی حقوق و دستمزد کارگری منوط به استقرار مجلس جدید | ۶۵ درصد واحد‌های صنعتی خراسان‌رضوی به طرح طبقه‌بندی مشاغل پیوستند تورم در خراسان رضوی افزایشی شد + علت طلای سرخ در سیطره دلال‌ها آیا سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ هدف سازمان امور مالیاتی، شناسایی بدون‌پرونده‌ها و زیرزمینی‌هاست | شناسایی ۱۰۰ مؤدی جدید و مطالبه  بیش از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات + فیلم کاهش قیمت و افزایش حباب سکه به دنبال گران‌شدن دلار + جدول (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بخش املاک «دیوار» و «شیپور» مسدود می‌شود + علت توضیحات دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو تامین زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنج‌شنبه تخلف است مدل قیمت‌گذاری گواهی اسقاط خودرو دستخوش تغییر می‌شود زمان پایان اعتبار مجوز‌های کاغذی اعلام شد پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران
سرخط خبرها

۱۳۵ هزار شبکه فیبر نوری خانگی در خراسان رضوی تا انتهای دولت کشیده می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۱۴۸۰
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
۱۳۵ هزار شبکه فیبر نوری خانگی در خراسان رضوی تا انتهای دولت کشیده می‌شود
معاون تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی با اشاره به طرح ۲۰ میلیون پورت به عنوان یکی از شعار‌های دولت سیزدهم گفت: مجموعه مخابرات در همین راستا نهضت جهادی فیبر نوری را راه‌اندازی کرده که طی سال گذشته این پروژه برای خراسان رضوی ۱۳۵ هزار فیبر نوری خانگی و ۷۳ هزار اتصال نوری خانگی با ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در نظر گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید موسوی‌نژاد عصر امروز، ۱۰ اردیبهشت، در دومین همایش بزرگداشت روز صنعت برق در هتل نوین‌پلاس مشهد با اشاره به طرح تانوما و زیرساخت‌های نوین ارتباطی در صنعت ساختمان اظهار کرد: این طرح را اداره مخابرات منطقه خراسان رضوی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان پیش برد و نهایتا تبدیل به یک تفاهم‌نامه شد. امید است نتایج اجرای این تفاهم‌نامه منجر به اجرای برخی زیرساخت‌های نوین در صنعت ساختمان شود.

وی با بیان اینکه اتصال فیبر نوری به خانه موضوع مهمی است که در قالب این طرح دنبال می‌شود، اضافه کرد: مهندسانی که تاسیسات فشار ضعیف را در ساختمان‌ها اجرا می‌کنند، نسبت به موضوع برق ساختمان دقت زیادی دارند، ولی زیرساخت‌های ارتباطی کمتر مورد توجه آنان قرار می‌گیرد.
موسوی‌نژاد عنوان کرد: امروز راهکار دیگری را نمی‌توان جایگزین فناوری فیبر نوری در ساختمان‌ها کرد، چون تکنولوژی‌های قبلی بیش از این جوابگوی نیازمندی‌های امروز نیست. همچنین در گذشته به دلیل وجود ارتباطات سیمی نیاز به افراد پشتیبان زیادی بود. امروز به جای این کار نیازمند مهندسی و برنامه‌ریزی از دور هستیم؛ یعنی باید فناروی سیم‌کشی را کنار گذاشت.

معاون تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی بیان کرد: چنین موضوعی مدیریت تجهیزات را آسان می‌کند و هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد. امروز همه تکنولوژی‌ها برخط و بی‌سیم شده است. چنین فضایی نیازمند پهنای باند متناسب است. امروز برای تهیه این پهنای باند موضوع پردازش‌های ابری مطرح می‌شود و برای این منظور تکنولوژی دیگری جز فیبر نوری نمی‌تواند پاسخگوی تامین پردازش‌های ابری باشد.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: اگر با روشی که تاکنون در طراحی و مهندسی ساختمان پیش رفته‌ایم و هنوز از کابل مسی استفاده می‌کنیم، پیش برویم، به نتیجه نخواهیم رسید. امروز راهکار اتصال دائمی به فضای بیرون استفاده از فیبر نوری است.

وی افزود: صنعت فیبر نوری در ساختمان یا همان FTTH سال ۲۰۲۲، ۱۹ میلیارد دلار گردش مالی داشته است. پیش‌بینی می‌شود گردش مالی این فناوری در سال ۲۰۳۰ به ۵۰ میلیارد دلار برسد. به تناسب نیز هر سال ترافیک مصرفی افزایش پیدا می‌کند. در دنیای امروز برخی کشور‌ها نزدیک به ۱۰۰ درصد مشترکان خود را به این فناوری متصل کرده‌اند. به عنوان نمونه در امارات ۹۸ درصد مشتریان باند پهن از این فناوری استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که در رنکینگ جهانی متاسفانه کشور ما جایگاهی ندارد.

معاون تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی افزود: تعداد مشترکان این فناوری در دنیا طی سال ۲۰۲۰، ۸۲ میلیون نفر بوده است. همچنین در آن سال ۱۸۳ میلیون خانه به این فناوری متصل بوده‌اند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: کابل مسی حجم و ضخامت زیادی دارد و پهنای باند دریافتی از آن کم است و حداکثر تا چهار الی پنج کیلومتر از محیط اطراف را پوشش می‌دهد. هزینه هر بیت اطلاعاتی که از طریق این تکنولوژی دریافت می‌شود نیز زیاد است، اما فیبر نوری محدودیت فاصله نداشته و نیازمند سیستم تغذیه یا اصطلاحا «پاور» نیست.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت تکنولوژی مس از کابل‌های زوج معمولی تشکیل شده، اما تغییرات و پیشرفت‌هایی طی سال‌های اخیر داشته است. همچنین صنعت وایرلس از ۲G رشد کرده و به ۵G رسیده است، ولی فیبر نوری با یک نسل تکنولوژی همه این خدمات را ارائه می‌دهد. همچنین فناوری فیبر نوری در ساختمان می‌تواند تمام نیازمندی یک خانه را تامین کند. ادوات مورد استفاده در این فناوری شامل یک مودم، پریز و پست نوری، اسپلیتر‌ها و... است.

معاون تجاری مخابرات منطقه خراسان رضوی با اشاره به دیگر مزایای سرویس FTTH گفت: حذف کامل نویز‌های شبکه‌های مسی، هزینه‌های کمتر، عیب‌یابی سریع‌تر، افزایش ارزش افزوده برای یک ملک، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگهداری در ساختمان‌ها، کاهش اتلاف وقت مردم، افزایش رضایتمندی عمومی و... از دیگر مزایایی است که می‌توان برای این فناوری برشمرد. علاوه بر این تجهیزات این فناوری حداقل تا ۲۵ سال عمر می‌کند. در مجموع استفاده از این فناوری در یک ساختمان ۴۱ درصد در هزینه‌های مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی آن ساختمان را کاهش می‌دهد.

موسوی‌نژاد اظهار کرد: براساس همه این‌ها امروز لازم است صنعت ساختمان را به سمت استفاده از زیرساخت‌های نوین ارتباط فیبر نوری برد. در حال حاضر تعدادی از مهندسان در استان

استفاده از این تکنولوژی را در برخی ساختمان‌های بلندمرتبه دنبال کرده‌اند. همچنین هم‌اکنون این سرویس در کشورمان ۲۵۰ هزار مشترک دارد. در حال حاضر ۳۵ هزار خانه در خراسان رضوی می‌تواند از این فناوری استفاده کند. در کنار این‌ها این فناوری در ۲۰ شهرستان استان پیاده شده و هم‌اکنون ۱۰ هزار مشترک آنلاین در سطح استان دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سطح شهر مشهد مجتمع‌های آرمیتاژ، مهر کوهسنگی، بازار مجد، بازار امام رضا (ع) و همچنین برخی هتل‌ها در حال استفاده از این سرویس هستند.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: از سازمان نظام مهندسی کشور تقاضا داریم یک دستورالعمل جامع و کامل در خصوص اجرای فیبر نوری در ساختمان‌ها تدوین کند. همچنین پیشنهاد می‌شود تمام ساختمان‌های نظام مهندسی کشور به فیبر نوری متصل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->