تقدیر فرماندار مشهدمقدس از مدیریت تأمین کالا‌های اساسی در فروشگاه‌های شهرما خدمات‌رسانی شهرداری مشهد در ۳ حوزه خدمات‌شهری، فرهنگی و حمل‌ونقل در اربعین ۱۴۰۴ تأکید قلندرشریف بر استفاده تخصصی از نیروها و عملیاتی‌شدن برنامه‌ها در جهت تأمین منابع شهرداری مشهد قاضی‌زاده هاشمی: بهسازی و تعریض جاده میامی در تابستان شروع خواهد شد شهردار مشهد مقدس: لندفیل مهندسی-بهداشتی دفع زباله‌های بیمارستانی، استانداردترین مرکز در کشور و منطقه است + فیلم بهره‌برداری از سه کارخانه در حوزه پسماند تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد احمد الشرع: سوریه از جنگ نمی‌ترسد و آماده جنگیدن است | تجزیه کشور را نمی‌پذیریم بهره‌برداری از سالن ورزشی چندمنظوره شهید زاهدی در مشهد | لندفیل مهندسی-بهداشتی دفع زباله‌های بیمارستانی به بهره‌برداری رسید نخستین تیزر فیلم‌ «زن و بچه» با بازی پریناز ایزدیار و پیمان معادی + فیلم هشدار سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره ۱۶۹ ساختمان ناایمن رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد مقدس: افتتاح سالن چندمنظوره «شهید زاهدی»، گامی به سوی توسعه ورزشی در روستا‌های محور مشهد-میامی است برگزاری اردوی تیم ملی فلوره در مشهد مقدس مراسم نکوداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مشهد برگزار شد (۲۵ تیرماه ۱۴۰۴) پیشنهاد ارائه طرحی درخصوص احداث نخستین دهکده گردشگری ویژه دهیاری‌های کشور ادامه فعالیت عمرانی خط ۳ مترو مشهد، با وجود کمبود منابع مالی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: دولت باید اختیارات لازم را به مدیران محلی واگذار کند شهردار مشهد مقدس خبر داد: افتتاح مجموعه ورزشی به همراه لندفیل مهندسی بهداشتی ویژه دفع پسماند‌های بیمارستانی امکان استفاده نوجوانان ۱۵ساله مشهدی از دوچرخه‌های بایدو فراهم شد تأکید فرماندار مشهد بر ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن آلودگی هوای کلانشهر مشهد، برای دومین روز پیاپی (۲۵ تیر ۱۴۰۴) علیزاده: انتظار داریم شهرداری مشهد با قوت بیشتری در تامین منابع مالی پروژه‌های شهری عمل کند
سرخط خبرها

عضو شورای شهر مشهد: کاهش بهای بلیت تصمیمی قابل دفاع بود

  • کد خبر: ۱۶۱۵۵۵
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
عضو شورای شهر مشهد: کاهش بهای بلیت تصمیمی قابل دفاع بود
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل عمومی از مردم دریافت می‌شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است، اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در خصوص کاهش بهاء بلیت مترو و اتوبوس اظهار کرد: در خصوص افزایش هزینه بلیت مترو و اتوبوس ما تصمیمی عادی گرفتیم و نرخ خدمات را افزایش دادیم که این تصمیم همیشه اعتراضات مردمی را به دنبال دارد.

وی افزود: بعد از اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را سال مهار تورم نامگذاری کردند، مصوبه جدیدی دادیم و ۵ عنوان منابع از جمله نرخ بلیت اتوبوس و قطار، دوچرخه‌های اشتراکی، روزبازار‌ها و شب‌بازار‌ها و خدمات عمومی آرامستان‌ها را کاهش دادیم تا بار تورمی را از دوش مردم به خصوص دهک‌های پایین برداریم و هزینه آن‌ها را با منابع دیگر شهرداری جبران کنیم.

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: ما در این زمینه عقب‌نشینی نکردیم و به دلیل شرایط اجتماعی و اعتراضات این تصمیم را نگرفتیم، اگر اینگونه بود که باید هر سال بعد از افزایش هزینه بلیت دوباره آن را کاهش می‌دادیم. ما تصمیم درستی گرفته بودیم و بعد به دلیل شرایط ایجاد شده تصمیم درست دیگری گرفتیم که این تصمیم خوب و قابل دفاع است.

فرهمندی در خصوص طرح رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در مشهد عنوان کرد: این موضوع صرفا در چند مصاحبه رسانه‌ای عنوان شده و تا امروز هیچ طرح و سند رسمی راجع به این مسائل ارائه نشده که این اتفاق چگونه انجام و جایگزین منابع از کجا تامین می‌شود و توجیهات فنی طرح چیست.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اضافه کرد: هزینه‌ای که برای حمل‌ونقل عمومی از مردم دریافت می‌شود ۱۰ درصد بهای تمام شده است، اما صفر کردن این هزینه به لحاظ اجرایی و اجتماعی درست نیست.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل ما در اتوبوسرانی کمبود و فرسودگی ناوگان است، تصریح کرد: مهمترین اقدام در این حوزه تامین حدود ۵۰۰ دستگاه ناوگان جدید با حمایت دولت است که در حال پیگیری هستیم. تاکنون تعداد محدودی از تعهد دولت محقق شده است.

این عضو شورای شهر بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال به مرور ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه از این محل اضافه کنیم. اگر لازم باشد از منابع داخلی شهرداری نیز استفاده می‌کنیم. اگر امسال این تعداد اضافه شود، تاحدودی می‌‎تواند وضعیت خدمات‌رسانی را بهبود ببخشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->