معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

هشدار بنیانگذار DeepMind: هوش مصنوعی می‌تواند ظرف چند سال جایگزین ۸۰ درصد مشاغل شود!

  • کد خبر: ۱۶۳۲۷۱
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
هشدار بنیانگذار DeepMind: هوش مصنوعی می‌تواند ظرف چند سال جایگزین ۸۰ درصد مشاغل شود!
به گفته یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی DeepMind، که پیشگام این فناوری است، پیشرفت در هوش مصنوعی تهدیدی جدی برای کارگران یقه سفید خواهد بود و در دهه آینده تعداد زیادی از آن‌ها‌ را بیکار خواهد کرد.

شهرآرانیوز - بدون شک، بسیاری از وظایف یقه‌سفید‌ها در پنج تا ۱۰ سال آینده بسیار متفاوت می‌شود ... مصطفی سلیمان که روز سه‌شنبه در سانفرانسیسکو سخنرانی می‌کرد، گفت: «بعد از هوش مصنوعی تعداد زیادی کارگر و کارمند بیکار، ناراضی و آشفته خواهند شد.» سلیمان سال گذشته DeepMind را ترک کرد و تجارت چت بات خودش را با نام Inflection AI راه‌اندازی کرد.

طبق گزارش Finantial Times هیجان‌ها و حساسیت‌ها درباره پیشرفت‌های هوش مصنوعی و متزلزل‌کردن همه‌چیز -از تشخیص پزشکی گرفته تا آموزش و کپی‌نویسی- و تحت‌تأثیر قراردادن طیف زیادی از مشاغل کاهش یافته است. تحقیقات اخیر گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که پیشرفت‌ها در هوش مصنوعی مولد می‌تواند تولید ناخالص داخلی سالانه جهانی را در یک دوره ۱۰ ساله ۷ درصد افزایش دهد. با این حال این می‌تواند باعث اختلال قابل‌توجه در نیروی کار انسانی شود، به طوری که ۳۰۰ میلیون شغل به طور بالقوه در معرض خطر قرار می‌گیرند.

سلیمان گفته است دولت‌ها باید به فکر این باشند که چگونه از کسانی که مشاغلشان از بین می‌رود حمایت کنند. او درآمد پایه جهانی را یکی از راه‌حل‌های بالقوه می‌داند: «شاید نیاز به غرامت مادی وجود داشته باشد... این یک اقدام سیاسی و اقتصادی است که باید به طور جدی درباره آن صحبت کنیم.»

استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی در شش ماه گذشته جهش‌های تکنولوژیکی بزرگی داشته‌اند و غول‌های فناوری میلیارد‌ها دلار روی این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

راه‌اندازی مجموعه‌ای از ابزار‌ها مانند ChatGPT - که به کاربران اجازه می‌دهد طیف وسیعی از متن‌ها، تصاویر یا ویدئو‌ها را تولید کنند، هوش مصنوعی مولد را در کانون توجه قرار داده و موجی از هیاهو را در جامعه سرمایه‌گذاری فناوری به راه انداخته است.

گوگل که DeepMind را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد، در حال توسعه مدل‌های زبانی خود مانند LaMDA و PalM است. اما این شرکت در نوامبر سال گذشته ChatGPT را راه‌اندازی کرد. رقابت بین مایکروسافت، گوگل و دیگر سازندگان چت‌بات از جمله Inflection و Cohere باعث توسعه هوش مصنوعی شده است.

سلیمان در پایان گفته است: «دهه گذشته صرف طبقه‌بندی و ارائه تعاریف شد، اکنون ما به تعامل نگاه می‌کنیم ... سفت و سختی قالب‌ها و چارچوب‌ها از بین می‌رود و همه چیز پویاتر و شخصی‌تر می‌شود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->