ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

لیندا یاکارینو، جانشین ایلان ماسک در مدیریت اجرایی توییتر، کیست؟ + عکس و سوابق شغلی

  • کد خبر: ۱۶۳۶۵۶
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
لیندا یاکارینو، جانشین ایلان ماسک در مدیریت اجرایی توییتر، کیست؟ + عکس و سوابق شغلی
ایلان ماسک، رئیس تبلیغات جهانی «ان‌بی‌سی یونیورسال» (NBCUniversal)، لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino) را به عنوان مدیر اجرایی جدید توئیتر منصوب کرده است، اگرچه او همچنان نقشی ارشد در این پلتفرم خواهد داشت.
شهرآرانیوز - لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino) ۵۹ ساله به‌عنوان مدیر اجرایی جای ایلان ماسک می‌نشیند که از زمان خرید شرکت به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر گذشته ثابت کرده است در این نقش بحث‌برانگیز و غیرقابل‌پیش‌بینی است.

ماسک تأیید کرده که همچنان نقش برجسته‌ای در توییتر ایفا خواهد کرد؛ یعنی یاکارینو روی عملیات تجاری تمرکز خواهد کرد و خود ماسک بر طراحی محصول و فناوری‌های جدید. قبل از تایید انتصاب یاکارینو، ماسک همچنین توییت کرده بود که او رئیس اجرایی خواهد شد.

ماسک روز جمعه اضافه کرده که مشتاق همکاری با یاکارینو برای تبدیل توییتر به X است، «اپلیکیشن همه‌چیز» پلتفرمی که بتواند با وی‌چت چینی رقابت کند.

ماسک در ماه دسامبر گفته بود به محض اینکه فردی را که به اندازه کافی برای تصدی این سمت احمق باشد پیدا کند، از سمت مدیر اجرایی کناره‌گیری خواهد کرد. او روز پنجشنبه تایید کرد که انتظارها به پایان رسیده است: «با هیجان اعلام می‌کنم که یک مدیرعامل جدید برای X/Twitter استخدام کرده‌ام. او تا ۶ هفته دیگر کارش را شروع خواهد کرد!»

با لیندا یاکارینو، جانشین ایلان ماسک در مدیریت اجرایی توئیتر، آشنا شوید + عکس و بیوگرافی

ماسک در پست اولیه نام یاکارینو را ذکر نکرد، اما روز جمعه، NBCUniversal، شرکت صاحب شبکه تلویزیونی NBC و استودیو فیلم یونیورسال، اعلام کرد که یاکارینو بدون اینکه مقصد بعدی خود را فاش کند، آنجا را ترک کرده است. تایید ماسک بلافاصله پس از آن اعلام شد. یاکارینو که عنوان رسمی‌اش در NBCUniversal «رئیس تبلیغات و مشارکت جهانی» بود، در توییتر فعال است و تقریباً ۱۹۰۰۰ دنبال‌کننده دارد. توییت‌های اخیر او عمدتاً بر برنامه‌نویسی NBC و سرویس پخش تبلیغاتی NBC متمرکز بوده است.

با لیندا یاکارینو، جانشین ایلان ماسک در مدیریت اجرایی توئیتر، آشنا شوید

یاکارینو ماه گذشته در یک کنفرانس تبلیغاتی در میامی روی صحنه با ماسک مصاحبه کرد و در آن به مدیرعامل تسلا گفت که برخی از تبلیغ‌کنندگان «با دیدگاه‌های شما چالش دارند» و ماسک پاسخ داد که برخی از توییت‌های او را نباید جدی گرفت.  

ماسک در ماه نوامبر گفته بود که انتظار دارد زمان خود را در توییتر کاهش دهد و در نهایت یک رهبر جدید برای مدیریت شرکت رسانه‌های اجتماعی پیدا کند. در ماه دسامبر، او این موضوع را تایید کرد و توییت کرد که به محض اینکه جایگزینی پیدا کند، می‌رود.

ماه گذشته، مشخص شد که توییتر به یک شرکت تازه تأسیس، X Corp، تبدیل شده است. ایده تجاری‌ای که در توییت‌های ماسک در روز‌های پنجشنبه و جمعه به آن اشاره شده است. ماسک از توییتر به عنوان یک «شتاب‌دهنده» برای ایجاد X یاد می‌کند، همان "اپلیکیشن همه چیز" که شبیه وی‌چت به کاربران اجازه می‌دهد وظایف مختلفی -از پیام‌رسانی گرفته تا سفارش غذا و پرداخت قبوض- را انجام دهند.

ماسک به محض تکمیل خرید و پس از اخراج مدیران ارشد شرکت، از جمله مدیر اجرایی وقت، پاراگ آگراوال، به عنوان رئیس توییتر برگزیده شد. چند روز بعد او تقریباً ۷۵۰۰ نیروی کار توییتر را به نصف کاهش داد. این شرکت در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ کارمند دارد. پایبندی ماسک به اصول آزادی بیان به عنوان فردی که خود را «مطلق آزادی بیان» معرفی می‌کند، باعث اختلاف‌نظر و درگیری با تبلیغ‌کنندگان - منبع اصلی درآمد توییتر - شده است.

مالک توییتر بر بازگرداندن اکانت‌هایی که قبلاً ممنوع شده بودند، مانند حساب‌های متعلق به دونالد ترامپ و اندرو تیت، اینفلوئنسر زن‌ستیز، نظارت کرده است. استخدام یاکارینو می‌تواند نگرانی‌های سرمایه‌گذاران تسلا درباره وقتی که ماسک برای تغییر توییتر اختصاص می‌دهد، را هم برطرف کند. با انتشار این خبر، حجم معاملات تسلا ۲.۴ درصد افزایش یافت. ماسک روز جمعه گفت که آوردن یاکارینو به او این امکان را می‌دهد که زمان بیشتری را به تسلا اختصاص دهد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->