دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

سارقان خشن، گوشی‌های سرقتی را در افغانستان می‌فروختند

  • کد خبر: ۱۶۴۹۶۲
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
سارقان خشن، گوشی‌های سرقتی را در افغانستان می‌فروختند
۲ مرد ایرانی و ۲ تبعه افغانستان که با تشکیل باند خشنی در خیابان‌های تهران زورگیری و گوشی‌قاپی می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، اوایل زمستان سال گذشته مردی با حضور در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران شکایت کرد هنگام بازگشت به خانه‌اش در شمال‌شرق تهران مورد حمله سارقان قمه‌به‌دست قرار گرفته، زخمی شده و گوشی‌اش به سرقت رفته است. با دستور قضایی تحقیقات پلیسی آغاز شد تا این‌که افراد دیگری نیز به پلیس آگاهی آمده و شکایت کردند در محله‌های شرق و شمال‌شرق تهران هدف سرقت سارقان قمه‌به‌دست قرار گرفتند. در برخی سرقت‌ها سارقان موتورسیکلت‌های آن‌ها را هم دزدیده بودند. بیشتر مالباختگان از ناحیه دست‌و‌پا از سوی سارقان زخمی شده و تا یک‌قدمی مرگ رفته بودند.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا این‌که هفته گذشته شکایت جدیدی علیه دزدان مطرح شد. بررسی‌ها نشان داد همسر شاکی در بیمارستان بستری بود. وقتی از آنجا بیرون آمده تا تلفنی با خانواده‌اش در خیابان حرف بزند، مورد حمله سارقان قمه‌به‌دست قرار گرفته، پایش زخم شده و گوشی‌اش را بردند. پلیس به دنبال این سارقان خشن بود که چند روز پیش رد آن‌ها در محله پاسداران به‌دست‌آمد. دو نفرشان در حالی بازداشت شدند که یکی از آن‌ها با شلیک پلیس زخمی شده بود.

مهرداد ۲۴ساله طراح این سرقت‌های خشن در جریان تحقیقات گفت: در یک مکانیکی کار می‌کردم و صافکار بودم. با یک دوست ایرانی و دو مرد افغانستانی که نجار و خیاط بودند سرقت‌ها را انجام دادم. وقتی می‌دیدم افراد کم‌سن با خودرو‌های مدل‌بالا برای تعمیر به مکانیکی می‌آمدند می‌گفتم چرا آن‌ها باید پولدار باشند و ما نباشیم و برای دستمزدی کم، ساعت‌ها خودروی‌شان را تعمیر کنیم؟ وسوسه یک‌شبه پولدار شدن به جانم افتاد. با دوستانم در میان گذاشتم که قبول کردند. ابتدا مشتریانی که به محل کارم می‌آمدند را شناسایی و تعقیب‌شان می‌کردم. با قمه و چاقو به آن‌ها حمله می‌کردیم. شیشه و آینه‌ها را شکسته و گوشی‌های‌شان را سرقت و با قمه دست‌ها و پاهای‌شان را زخمی می‌کردیم. برای‌مان فرق نمی‌کرد مالباخته زن، مرد، نوجوان یا پیر و جوان باشد. موتورسیکلت‌های سرقتی را اوراق می‌کردیم یا با مدارک جعلی می‌فروختیم. گوشی‌ها را به مالخر‌های افغان می‌دادیم و آن‌ها به افغانستان می‌بردند. تعدادی از گوشی‌ها را به اعضای خانواده‌های‌مان یا اقوام در جشن‌تولد، ازدواج و... هدیه می‌دادیم. با اعتراف او همدستانش نیز اعتراف کردند تاکنون مرتکب ۵۰فقره سرقت گوشی و تعدادی موتورسیکلت شدند.

محمد ولدی بیرانوند، بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر گفت: با اعتراف متهمان تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

منبع: جام جم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->