شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟
سرخط خبرها

واتساپ از تلگرام پیشی گرفت

  • کد خبر: ۱۶۵۶۷۱
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
واتساپ از تلگرام پیشی گرفت
واتساپ اخیرا قابلیت جدیدی را با هدف افزایش امنیت داده‌های کاربران خود اجرا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، واتساپ با قابلیت‌های رمزگذاری سرتاسر خود، مدت‌هاست که برای برقراری ارتباط امن مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، تا سپتامبر ۲۰۲۱، پشتیبان‌گیری‌های پلتفرم در فضای ابری رمزگذاری نمی‌شدند و این یک خطر امنیتی بالقوه بود. برای رفع این نگرانی، متا، شرکت مادر واتساپ، پشتیبان‌های رمزگذاری‌شده را به Google Drive معرفی کرد که می‌توان با رمز عبور از آن‌ها محافظت کرد.

در حالی که این یک لایه امنیتی را اضافه می‌کند، این امکان وجود دارد که کاربران رمز‌های عبور پشتیبان رمزگذاری شده خود را فراموش کنند، به خصوص اگر تلفن خود را مرتباً تغییر بدهند. برای کاهش این مشکل، واتساپ اکنون ویژگی یادآوری رمز عبور را راه اندازی کرده است.

بر اساس گزارش‌های WABetaInfo، از کاربران خواسته می‌شود پس از به‌روزرسانی به آخرین نسخه برنامه، رمز عبور ۶۴ رقمی خود را برای پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده وارد کنند. دسترسی به برنامه تا زمانی که رمز عبور صحیح وارد نشود یا پشتیبان‌های رمزگذاری شده خاموش نشود، محدود می‌شود.

این یادآوری به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از از دست دادن دائمی دسترسی کاربران به تاریخچه چت WhatsApp خود عمل می‌کند. اگر رمز عبور رمزگذاری شده فراموش شود، گزینه‌ای برای بازیابی آن وجود ندارد. بنابراین، بسیار مهم است که رمز عبور پشتیبان رمزگذاری شده را به خاطر بسپارید تا از دست دادن داده‌های چت با ارزش جلوگیری کنید.

در صورتی که کاربران قبلاً رمز عبور رمزگذاری شده پشتیبان واتساپ خود را فراموش کرده باشند و با یادآوری آن مواجه شوند، می‌توانند بک آپ‌های رمزگذاری شده را غیرفعال کنند. با این حال، این منجر به از دست دادن دسترسی به تاریخچه چت رمزگذاری شده قبلی WhatsApp می‌شود. در صورت لزوم، کاربران می‌توانند با یک رمز عبور جدید یا کلید ۶۴ رقمی، ویژگی امنیتی را دوباره فعال کنند.

واتساپ همچنین یادآوری مشابهی را برای کد شش رقمی مورد استفاده برای احراز هویت دو مرحله‌ای اجرا می‌کند و بر اهمیت حفاظت از حساب‌های کاربری تأکید می‌کند. برای جلوگیری از خطر فراموشی رمز عبور جدید، توصیه می‌شود جزئیات را در یک برنامه مدیریت رمز عبور قابل اعتماد برای اندروید ذخیره کنید تا در صورت لزوم دسترسی آسان به رمز عبور را تضمین کنید.

علاوه بر این ارتقاء امنیتی، واتساپ اخیراً ویژگی‌های دیگری را نیز برای توانمندسازی کاربران خود معرفی کرده است، مانند ویرایش پیام و قفل چت برای ایمن سازی مکالمات. همچنین با ارائه پشتیبانی از چند دستگاه، عملکرد خود را گسترش داده است و کاربران را قادر می‌سازد تا از یک حساب کاربری در حداکثر چهار گوشی استفاده کنند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->