کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

دادکان: وحید هاشمیان بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال است

  • کد خبر: ۱۶۶۵۶
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
دادکان: وحید هاشمیان بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال است
رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: علی دایی را نمی‌گذارند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد، به نظرم وحید هاشمیان بهترین گزینه است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه تمایل دارد که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کند، اظهار کرد: مردم به من لطف دارند که خواستار حضورم در انتخابات هستند. من عاشق خدمت هستم و این کار هم دوست دارم، اما آن‌هایی که باید ما را کمک کنند و ورزش کشور در اختیارشان است امثال من را نمی‌خواهند. کسانی را می‌خواهند که قدشان کوتاه‌تر و وزنشان هم مثل وزن خودشان باشد.

دادکان درباره اینکه امیر قلعه نویی در آستانه سرمربیگری تیم ملی فوتبال قرار دارد، گفت: به نظرم بهتر است هدایت تیم ملی را در اختیار وحید هاشمیان قرار بدهند تا اختلاف ایجاد نشود و بازی‌های تیم ملی با هدایت هاشمیان برابر تیم‌های ملی هنگ کنگ و کامبوج  سپری شود. به هر حال با توجه به توانمندی هاشمیان فاصله خوبی است تا تیم ملی را بعد از فروردین ماه  به دست سرمربی داخلی بسپارند و قلعه نویی یا دایی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند.

 

دادکان: مسئولان ورزش مرا نمی خواهند/ وحید هاشمیان بهترین گزینه برای تیم ملی است/ بحرینی ها دنبال گرفتن میزبانی تیم ملی کشورمان است

 

 

علی دایی را نمی‌گذارند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد

او درباره اینکه صلاح است که هدایت تیم ملی را سرمربی داخلی برعهده بگیرد، گفت: به هر حال تصمیم نهایی این است که هدایت تیم ملی را به سرمربی ایرانی بدهند و هر مربی خارجی بیاید پول می‌خواهد و در حال حاضر پولی نیست که به خارجی‌ها بدهند. باشگاه سپاهان نمی‌گذارد که قلعه نویی به تیم ملی برود و علی دایی هم نمی‌گذارند تا هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. به نظرم وحید هاشمیان بهترین گزینه است.

دادکان درباره اینکه چه کسانی نمی‌گذارند تا علی دایی سرمربی تیم ملی شود و اینکه مدیرروستا گفته با ریش سفیدی می‌شود مشکل دایی را حل کرد، گفت: همان کسانی که با دایی اختلاف دارند در نهایت نمی‌گذارند او هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد. انشاالله مشکل دایی حل شود. در حال حاضر دایی، قلعه نویی و هاشمیان در کنار یکدیگر می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

 

استقلال فدراسیون فوتبال بزرگترین افتخارم محسوب می‌شود

دادکان درباره اینکه در صورتی که شرایط فراهم شود به فدراسیون فوتبال باز می‌گردد، گفت: کسی نیست که دوست نداشته باشد تا خدمت کند. من می‌توانم بگویم بزرگترین افتخارم در فدراسیون فوتبال این بود که استقلال را به فدراسیون فوتبال دادم و این فدراسیون از لحاظ مالی بی نیاز شد و مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان گذاشتیم و از فدراسیون فوتبال رفتیم. در زمان ما باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خریداری شد و از حامیان مالی و خیرین تشکر می‌کنم که در زمان ما فوتبال را از لحاظ مالی بی نیاز کردند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره بیانیه کی روش مبنی بر اینکه افتخار می‌کند که ۸ سال سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بوده است، گفت: رفتن کی روش به فوتبال ما ضربه زد و همان موقع هم مصاحبه کردم که اگر اختیارات کی روش در فرم و اندازه‌ای باشد او به فوتبال کشورمان خدمت کرده و به دردمان می‌خورد.

 

مذاکره فدراسیون فوتبال با قلعه نویی خلاف قانون است 

او درباره اینکه اگر ملاحظاتی برای انتخاب سرمربی داخلی در نظر بگیرند شان و منزلت تیم ملی حفظ می‌شود، بیان کرد: به هر حال در عرف بین المللی باشگاه باید با مسئولان فدراسیون فوتبال مذاکره کند و مربی نباید این کار را انجام بدهد. مذاکره فدراسیون فوتبال با قلعه نویی خلاف قانون است و در ابتدا باید با باشگاه  صحبت می‌کردند و بعد با مربی. اگر باشگاه رضایت بدهد و آن فرد بتواند به تیم ملی برود به طور حتم می‌تواند به تیم ملی خدمت کند.

 

ریاست من در فدراسیون فوتبال محال است 

او درباره اینکه در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال شود از بین دایی و قلعه نویی کدام یک را انتخاب می‌کند، گفت: من رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌شوم و این موضوع محال است. من معتقدم که سرمربی خارجی در کنار یک مربی داخلی  می‌تواند برای تیم ملی مفید باشد.

 

دادکان: مسئولان ورزش مرا نمی خواهند/ وحید هاشمیان بهترین گزینه برای تیم ملی است/ بحرینی ها دنبال گرفتن میزبانی تیم ملی کشورمان است

 

دادکان درباره اینکه فدراسیون فوتبال از خیرین کمک بگیرد تا ۱۱۰ میلیارد تومان، پول ویلموتس را بپردازد، گفت: خیلی از افراد به سراغ خیرین رفتند، اما آن‌ها نمی‌خواهند کمک کنند.

او ادامه داد: من که می‌دانم فوتبال این همه اثر در روح، جسم و سلول‌های آدم‌ دارد پس چرا باید این رشته را در کشورم کوچک کنم. تمام بازی‌های ما روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود. هیچ یک از بازی‌های ما پنج شنبه و جمعه برگزار نمی‌شود.

او افزود: من ۴ سال و ۳ ماه رئیس فدراسیون بودم و می‌دانم چرخاندن این فدراسیون و تیم‌های بزرگ از یک مهدکودک و دبستان راحت‌تر است، اما همه در آن دخالت کرده و اجازه چنین کاری نمی‌دهند.

 

ویلموتس با توصیه وزارت ورزش و جوانان سرمربی تیم ملی شد 

دادکان با اشاره به جدایی کارلوس کی روش از تیم ملی بیان کرد: شبی که می‌خواستند کی روش را کنار بگذارند تاج برای تشکر از من به دلیل مصاحبه‌ای که انجام داده بودم زنگ زد و گفتم این کار را نکند. به تاج گفتم گولوزارت ورزش را نخور و کی روش را برندار چرا که مصیبت‌های بیشتر می‌شود. او هم گفت تلاش خود را می‌کنم، اما اجازه نمی‌دهند. در نهایت هم آن کار را انجام داد. در آن زمان چه اتفاقی افتاد. شبانه وزارت ورزش که متولی انتخاب سرمربی تیم ملی نیست و حق اظهار نظر هم ندارد می‌گوید ۹ مربی را به فدراسیون معرفی کرده است. مربی‌ای که با توصیه وزارت ورزش آمد چه اتفاقی را رقم زد. ۲ برابر کی روش به او پول دادیم و ۶ ماه نشده از ایران رفت.

 

دادکان: مسئولان ورزش مرا نمی خواهند/ وحید هاشمیان بهترین گزینه برای تیم ملی است/ بحرینی ها دنبال گرفتن میزبانی تیم ملی کشورمان است

 

او افزود: با این کار‌ها ریشه خود را می‌زنیم. برای استقلال مربی آوردیم و این همه جمعیت به دلیل علاقه به او راهی ورزشگاه شدند. استراماچونی با تمام فراز و نشیب‌ها خودش را در دل مردم جا کرد، اما ناگهان از بالا دعوا را شروع کرده و می‌گویند او را بزنید تا برود. پس از آن هم مربی پرسپولیس را زدند.

دادکان افزود: چرا دروغ می‌گوییم؟ می‌گویند با تمام مربیان تسویه شده، اما در نهایت ۲ برابر قراردادشان پول می‌گیرند. فوتبال ما به بیراهه می‌رود. من بحث فنی و اجرایی را تا حدی بلد هستم. با این روشی که پیش می‌رویم آینده خیلی سخت‌تر می‌شود. همه در فوتبال دخالت می‌کنند. ۱۶ تیم لیگ برتری ما دولتی هستند. تراکتور هم خصوصی نیست. AFC این مسائل را نمی‌داند.

 

ما در  ۲۸۰ پرونده در فیفا همیشه محکوم هستیم 

دادکان با اشاره بدهی تیم‌های ایرانی و پرونده‌های آن‌ها در فیفا گفت: حدود ۲۸۰ پرونده در فیفا داریم. اگر از هرجای دنیا هر مطلبی درباره ما به فیفا برود، همان دقیقه بدون اینکه پرونده را بخوانند می‌گویند حق با طرف مقابل است. کل ۲۰۷ عضو فیفا در طول سال ۵  پرونده دارند و ما به تنهایی ۲۸۰ پرونده. اگر خلاف می‌گویم به من بگویید.

او افزود: من دلم می‌سوزد. چرا در تمام پرونده‌ها محکوم هستیم. جریمه هم پرداخت می‌کنیم. معذرت می‌خواهم از گفتن این حرف، اما می‌رویم و هر فرد پرونده دار و متخلفی را برای مدیریت در باشگاه‌ها انتخاب می‌کنیم. چه هدفی از این کار دارید؟ یکی بیاید و بگوید دادکان خودت چنین مشکلی داری.

 

پرداخت ۱۰ میلیارد تومان به بازیکن و مربی چه بازده‌ای دارد؟

دادکان افزود: من می‌دانم در بخش اقتصادی هم ناملایمات وجود دارد، اما کارم ورزش است. می‌دانم ورزش را در تمام رشته‌ها نحیف و لاغر کردید. یک روز گفتم اگر من باشم لیگ را تعطیل کرده و به هر بازیکن هم ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر نمی‌دهم. همچنان سر حرفم هستم. پرداخت ۱۰ میلیارد به بازیکن و مربی چه بازده‌ای دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->