سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ
سرخط خبرها

سخندان: مگر سطح فوتبال ایران از داوری بالاتر است که از داوران خارجی استفاده کنیم؟

  • کد خبر: ۱۶۶۷۴۵
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
سخندان: مگر سطح فوتبال ایران از داوری بالاتر است که از داوران خارجی استفاده کنیم؟
پیشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: سطح داوری ایران به سطح فوتبال ایران می‌خورد. مگر سطح فوتبال ایران از داوری بالاتر است که از داوران خارجی استفاده کنیم؟

گروه ورزش | شهرآرانیوز، رضا سخندان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص انتخاب اشکان خورشیدی به عنوان داور دربی ۱۰۱ عنوان کرد: اشکان خورشیدی داوری شناخته‌شده‌ای است و توانایی‌های خوبی دارد. یک بار دیگر هم در دربی قضاوت داشته است که خودم به عنوان کمک ایشان در آن دربی حضور داشتم. امیدوارم در این دربی نیز به همراه تیمش توانایی خود را به نمایش گذاشته و بازی خوبی را قضاوت کند.

وی در خصوص فضای حاکم بر انتخاب داور دربی و فشار بازیکنان و مربیان برای انتخاب یک داور خارجی برای دربی تصریح کرد: متاسفانه فضای فوتبال کشور به این سمت رفته است. فدراسیون فوتبال و کسانی که قانون‌گذار هستند باید چارچوبی تعیین کنند تا مدیران، مربیان و بازیکنان فوتبال در همان چارچوب پیرامون داوران صحبت کرده و اظهار نظر کنند، اما وقتی در خارج از این چارچوب صحبت کرده و مطابق قانون با آنان برخورد نمی‌شود، باعث می‌شود چنین اظهار نظر‌هایی از هر شخصی دیده شود.

یشکسوت داوری فوتبال ایران گفت: در فوتبال اروپا هم حتی اگر مربیان بزرگی نظیر فرگوسن، ونگر و کلوپ رفتاری غیرحرفه‌ای نسبت به داوران داشتند، فدراسیون کشورشان آنان را جریمه می‌کرد و یا از حضور در بازی‌ها محروم می‌کرد. این اتفاق در ایران کمتر رخ می‌دهد که باعث می‌شود به جامعه داوری ایران فشار وارد شود. نمی‌گویم در جامعه داوری اشتباهاتی وجود ندارد، اما این موضوع عاملی نیست که هرکسی به خودش اجازه دهد در مورد جامعه داوری اظهار نظر کند.

سخندان تصریح کرد: همه می‌دانند که برای بازی‌های دربی چندین سال است که از داور داخلی استفاده کرده‌ایم. داوران خارجی هم که در گذشته در دربی‌های قضاوت داشتند، اشتباهاتی داشته‌اند. صحبت‌هایی که پیش از انتخاب داور دربی از سوی مربیان و بازیکنان صورت می‌گیرد معمولا برای تحت فشار گذاشتن داور دربی است.

وی در خصوص استفاده از داوران خارجی برای بازی‌های حساس فوتبال ایران گفت: سطح داوری ایران به سطح فوتبال ایران می‌خورد. مگر سطح فوتبال ایران از داوری بالاتر است که از داوران خارجی استفاده کنیم؟ اختلاف سطح زیادی باهم ندارند که بخواهیم بگوییم فوتبال ایران یا داوری ایران سطح بالایی دارند. بعضا اشکلاتی در داوری وجود دارد که برخی مواقع ممکن است به بیش از حد خود برسد که باید با آموزش‌ها و تشویق و تنبیه‌های درست و به موقع رفع شود.

سخندان اظهار کرد: به نظرم نیازی به استفاده از داور خارجی برای بازی‌های حساس نیست. ایران در آسیا کشور مطرحی است و اگر قرار است بازی‌های حساس ایران را داوران خارجی قضاوت کنند، قطعا آسیا هم روی داوران ما دیگر حساب نمی‌کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->