رونمایی از تندیس نشان ارادت در اختتامیه جشنواره رضوی

  • کد خبر: ۱۶۶۷۶۱
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
رونمایی از تندیس نشان ارادت در اختتامیه جشنواره رضوی
مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: تندیس نشان ارادت در روز میلاد امام رضا(ع) در جشن اختتامیه جشنواره‌های ۱۶ گانه رضوی رونمایی و به نفرات برتر اهدا خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی سعیدی‌زاده امروز، ۸ خردادماه، در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی که در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شاید تاریخ هنر عکاسی نسبت به سایر هنرهای ما متاخر باشد که هست.

وی افزود: تاریخ خوشنویسی از زمان نزول قرآن وجود داشته، شاعران از ابتدای صدر اسلام و حضور اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) در تاریخ اسلامی شعر سرودند، قصص و داستان از ابعاد مختلف هنر اسلامی در قرآن وجود داشته و با بشر نهادینه شده اما تاریخ عکاسی موخر است و توانسته در جریان مواجهه در ابعاد مختلف وجودی ساحت مقدس اسلامی، فضای توسعه خوبی را در ثبت وقایع و اتفاقات تاریخی رقم بزند.

سعیدی‌زاده گفت: ما در بنیاد امام رضا(ع) از این دریچه به موضوع نگاه می‌کنیم که بتوانیم روایت‌های مختلفی را از موضوع زیارت به هنر بیاوریم. زیارت یک کنش انسانی در ساحت ارتباط بین ما به عنوان دلدادگان و انسان کامل و رویکردی است که باید در این حوزه داشته باشیم. ثبت این کنش انسانی برای بنیاد می‌تواند محور تولیدات آثار هنری و ثبت آن‌ها برای آیندگان باشد. بنیاد از این دریچه نگاه می‌کند که ثبت آثار هنری را انجام دهد تا جریان هنر و رسانه کشور را مدیریت کند و جریان فرهنگی دینی را گسترش دهد.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه در این دوره ۱۶ جشنواره داشتیم که در فضای کنش هنری اتفاقات با برکتی رخ داد، عنوان کرد: در مهر ماه سال آینده همزمان با دور بیست و یکم جشنواره تولیدات را در معرض هنرمندان و مخاطبان قرار می‌دهیم. مجموعه عکس فاخری از آثار ۱۲ دوره گذشته تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال تاسیس دفاتر تخصصی در حوزه‌های مختلف شعر، ادب، داستان، هنرهای تجسمی و نمایشی را در بنیاد داریم که با این دفاتر جریان مستمری خواهیم داشت. علاوه بر جریان آموزش و استعدادیابی به تولید، انتشار و مصرف در حوزه فرهنگ نیز کمک می‌کنیم و با رویدادهای فاخر جریان آثار رضوی را توسعه می‌دهیم.

سعیدی‌زاده اضافه کرد: اتفاق دیگر رونمایی از تندیس نشان ارادت است. این نشان در روز میلاد امام رضا(ع) در جشن اختتامیه جشنواره‌های ۱۶ گانه رضوی رونمایی و به نفرات برتر اهدا خواهد شد. این تندیس نشان تقدیر از مجموعه هنرمندان و نشان ارادت هنرمندان به ساحت امام رضا(ع) است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->