سرخط خبرها

آغاز حج تمتع ۱۴۴۳ با نوای «اللهم لبیک» | یک میلیون زائر راهی عرفات می‌شوند + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۵۹۹۳
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
آغاز حج تمتع ۱۴۴۳ با نوای «اللهم لبیک» | یک میلیون زائر راهی عرفات می‌شوند + فیلم
مناسک حج تمتع از سحرگاه امروز آغاز شد و زائران حج تمتع در حالی که لباس احرام به تن کرده بودند، با نوای «لبیک، اللهم لبیک» به طواف کعبه پرداخته تا پس از مُحرم شدن، به صحرای عرفات منتقل شوند.

اعمال حج تمتع ۱۴۴۳ قمری از امروز آغاز شد و بیش از یک میلیون زائر حج تمتع از کشورهای مختلف با حضور در مسجدالحرام، در حالی که لباس سفید احرام به تن کرده بودند، به سوی مسجدالحرام حرکت کرده و نوای «لبیک اللهم لبیک» سر دادند. حج تمتع بزرگ‌‌ترین اجتماع مسلمان به شمار می‌رود که در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا با محدودیت‌هایی همراه بود.

تعداد بازدید : 564

 

زائران حج تمتع ۱۴۴۳ امروز هشتم ذیالحجه در عربستان که «یوم الترویه» نام دارد، در مکه مکرمه مُحرم شده و از غروب امروز تا بامداد فردا (نهم ذیالحجه) وارد عرفات می‌شوند و در چادرهای عرفات بیتوته می‌کنند. به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت، برنامه زمانی خاصی به زائران کشورهای مختلف ابلاغ شده است تا زائران براساس برنامه وارد خانه خدا شده و مُحرم شوند.

زائران پس از وقوف در عرفات، از ظهر تا غروب روز عرفه در مشعر وقوف کرده و پس از آن به سوی منا می‌روند و اعمال حج تمتع از رمی جمرات، قربانی تا حلق و تقصیر و بیتوته در منا این مناسک را به جای می‌آورند.

 

حرکت دسته‌‌ جمعی زائران به سوی مسجدالحرام‌

با توجه به حضور میلیونی زائران حج تمتع پس از ۲ سال، زائران حج تمتع از سحرگاه با تشرف به مسجدالحرام مُحرم شدند و حضور زائران در خانه خدا ادامه دارد. پس از مُحرم شدن همه زائران و حضور در عرفات، مسجدالحرام خلوت شده و زائران در عرفات به انجام مناسک حج تمتع می‌پردازند.

امسال بیش از یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف شدند که از این بین ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر ایرانی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->