۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم ترافیک در تمامی معابر شهری مشهد پر حجم است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) پس از بارش شدید همه محور‌های اصلی خراسان رضوی باز است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) هشدار شهرداری مشهد؛ شهروندان از تردد در بلوار نماز جدا خودداری کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت از خدمات دهی قطار شهری مشهد در پی بارش شدید باران امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: مسیرهای پرخطر در مشهد مسدود شده است | همشهریان از تردد پرهیز کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت ترافیکی در مسیر‌های منتهی به میادین اصلی مشهد در پی بارش شدید باران (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش شدید باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی: آمادگی صددرصدی داریم | بارش ۲۵ میلی‌متری در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌آهن مشهد: تاخیر حرکت قطار‌ها در مشهد صفر است | مسافران زودتر به سمت راه‌آهن حرکت کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام خیابان‌ و زیرگذر‌ها در مشهد مسدود هستند؟ (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمال جاری شدن سیل از بالادست به سمت مشهد وجود دارد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه پرواز‌های فرودگاه مشهد طبق برنامه انجام خواهد شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در مرکز کنترل و مدیریت ترافیک مشهد همزمان با بارش تگرگ و رگبار باران
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهروندان در صرفه‌جویی مصرف آب به حفظ محیط زیست و فضای سبز کمک کنند + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۸۹۰۵
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: شهروندان در صرفه‌جویی مصرف آب به حفظ محیط زیست و فضای سبز کمک کنند + فیلم
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر همه شهروندان کمک کنند و هر خانواده روزی ۱۰ لیتر آب صرفه‌جویی کند می‌توانیم در جهت حفظ محیط زیست و فضای سبز گام برداریم، اما لازمه آن صرفه‌جویی مردم است. 

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان امروز، ۲۲ خردادماه، در هشتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با تسلیت شهادت امام رضا (ع) عنوان کرد: امروز به روایتی شهادت امام رضا (ع) است که بیشتر علما این روز را روز شهادت امام رضا (ع) می‌دانند، اما در تقدیم پایان ماه صفر است. از معاونت فرهنگی و همکارانشان تقدیر و تشکر می‌کنم که در دهه کرامت ورود پیدا کردند و این روز‌ها نیز فعالیت مضاعفی دارند.

موحدیان با اشاره به هفته محیط زیست تصریح کرد: شهرداری سهم به سزایی در حفظ محیط زیست دارد. هر اقدام و خدماتی در جهت بهبود محیط زیست شود، مناسب است. در مکتب ما نیز سفارش شده که شکستن یک درخت معادل شکستن بال فرشتگان است. آرزوی موفقیت می‌کنیم که شهرداری بتواند بیش از این به حفظ محیط زیست کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نگرانی امسال ما کمبود آب است، بارندگی‌ها و خشکسالی‌های امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده و مجبوریم در جهت کمک به آب شرب مردم مقداری صرفه‌جویی داشته باشیم. این هم خواسته استاندار است و هم ما به عنوان شهرداری و شورا باید در این جهت کمک کنیم تا امسال را پشت سر بگذاریم، بنابراین شهرداری تصمیم گرفته در قسمت‌هایی تا مقداری که چهره شهر به هم نخورد، چمن‌ها را جمع‌آوری کند.

وی ادامه داد: اگر همه شهروندان کمک کنند و هر خانواده روزی ۱۰ لیتر آب صرفه‌جویی کند می‌توانیم در جهت حفظ محیط زیست و فضای سبز گام برداریم، اما لازمه آن صرفه‌جویی مردم است تا ما شهر را زیباتر از گذشته اداره کنیم و به روحیه و آرامش مردم نیز کمک شود. 

موحدیان اضافه کرد: باید حمل‌ونقل عمومی برای حفظ محیط زیست بیشتر استفاده شود. شورا در رابطه با حمل‌ونقل عمومی برنامه دارد و کار‌های خوبی نیز انجام داده است. نوسازی ناوگان در جریان بوده و تفاهم‌نامه‌هایی نیز برای امسال داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به روز صنایع دستی گفت: صنایع دستی یکی از مسائل هویتی و فرهنگی ما بوده و نماینده خوداشتغالی و خودکفایی است. از شهرداری درخواست دارم به این مسئله توجه کنند. همان‌طور که در مراکز رویش به خوداشتغالی کمک می‌کند، فضای مناسبی را برای کسانی که خودشان تولید می‌کنند، فراهم کنند. از شهرداری درخواست دارم روزشمار پروژه‌ها را فعال کنند، زیرا این انتظار مردم است.

آغاز به کار رسمی عضو جدید شورای اسلامی شهر مشهد

موحدیان در ادامه اظهارداشت: دکتر صاحبی از شورا استعفا دادند و در هیئت تطبیق و فرمانداری مورد تایید قرار گرفت. از شنبه دیگر استعفای آقای صاحبی پذیرفته و ابلاغ شد، از خدمات ارزشمند ایشان در این ۲۲ ماه تقدیر و تشکر می‌کنم. آقای نژاد‌حسین نیز عضو علی‌البدل بودند که توسط فرمانداری به جای دکتر صاحبی معرفی شدند و از امروز در خدمتشان هستیم.

در ابتدای جلسه مجید نژادحسین که جانشین غلامحسین صاحبی در شورا شده است، متن تحلیف خود را قرائت کرد.

جزئیات انتقال دستگاه حفاری خط سه قطار شهری مشهد

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر مشهد همچنین در این جلسه در خصوص انتقال دستگاه حفاری خط سه قطار شهری اظهار کرد: عملیات حفاری جبهه شرقی خط سه در اسفند ماه سال گذشته به اتمام رسید و در حال حاضر شهرداری مشغول انتقال دستگاه حفار به جبهه غربی امامت هستند.

وی بیان کرد: اجزای کوچک‌تر دستگاه منتقل شده و ۱۴ قطعه بزرگ‌تر دستگاه که بزرگ‌ترین قسمت دستگاه حفار بوده در حال انتقال است. عملیات شبانه انجام می‌شود، زیرا خیابان‌ها از نظر ترافیکی خلوت‌تر است. به دلیل اینکه اجزا به لحاظ وزنی وزن زیادی دارند و بعضی قطعات به لحاظ ارتفاع بلند هستند، تعدادی از پل‌های عابر پیاده و تابلو‌های اطلاع‌رسانی به صورت موقت در سطح شهر جمع‌آوری شدند، برخی درخت‌ها نیاز به حرس  داشتند که اتفاق افتاد، بعضی نقاط به صورت موقت اصلاح هندسی شدند و برخی بازگشایی‌ها و تعریض‌ها اتفاق افتاد.

فرهمندی گفت: عملیات انتقال تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت و بعد از آن عملیات مونتاژ مجدد دستگاه حفار انجام شود. از شهریورماه عملیات حفاری جبهه غربی خط سه از میدان امامت به سمت امامیه ادامه خواهد یافت. از شهروندان درخواست می‌کنیم در شب‌های انتقال از توقف خودرو‌ها در مسیر کاروان انتقال تجهیزات خودداری کنند. این انتقال در ۱۰ شب به صورت متقاطع نه پشت هم انجام می‌شود.

مصوبات

در این جلسه لایحه نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر تصویب شد.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود نسبت به نامگذاری تعدادی از معابر فرعی با حفظ شماره به نام شهدای گرانقدر اقدام کند.
در منطقه ۴ معبر فرعی جماران ۱۲ واقع در طبرسی شمالی ۴۳ با حفظ شماره به نام شهید یاسین خدا بخش در منطقه ۶ معبر فرعی شهید تاتاری موحد ۷ واقع در شهید رستمی ۱۶ با حفظ شماره به نام شهید محمدرضا حسین پور مقدم، منطقه ٨ معبر فرعی سرشور ۱۱ واقع در شهید اندرزگو ۸ با حفظ شماره، به نام شهید محمدرضا بهپورنیا، منطقه ٩ معبر فرعی سرافرازان ۳۹ واقع در بلوار سرافرازان با حفظ شماره به نام شهید رمضانعلی مهرافروزیان مایوان و در منطقه ١٢ معبر فرعی شهید کمالی ۹ واقع در عصمتبه ۳ با حفظ شماره به نام شهیدان سید عبدالکریم و سید عبدالرحیم رضوی طهماسبی نامگذاری شود.

در ادامه این جلسه لایحه با قید دو فوریتی انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح تامین خدمت (سرویس) ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی از محل بودجه سال ١۴٠٢ کل کشور تصویب شد.

براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود به استناد بند (د) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و به منظور تامین بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای ایاب و ذهاب مدارس استثنایی و توسعه ناوگان تاکسیرانی نسبت به انتشار اوراق مالی اسلامی با سود علی الحساب مورد توافق با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به مبلغ ده هزار میلیارد ریال و با رعایت تبصره‌های زیر در سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

همچنین لایحه نظریه کمیسیون مشترک در خصوص تباصر مرتبط با مصوبه بهای خدمات به شماره ۶/١۴٠١/٢۴۵٠١ /ش سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تصویب شد.

تبصره ۱- از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح به عنوان ضریب شب کاری ۲۰ درصد به نرخ کرایه روز تاکسی در کاربری‌های مختلف اضافه می‌شود.

تبصره ٢-در صورت اخذ هزینه در پارکینگ فرودگاه مبلغ مزبور به نرخ کرایه تاکسی اضافه و از مسافر اخذ می‌شود.
تبصره ٣- به منظور حمایت از حمل و نقل معلولین جسمی حرکتی شدید به سفر‌های ارائه شده توسط تاکسی‌های مناسب سازی شده ناوگان تاکسیرانی ۴۰ درصد مازاد بر کرایه دریافتی بر اساس سامانه اعزام توسط شهرداری به تاکسیران پرداخت می‌شود و در صورت انجام بیش از ۳۰ سفر در ماه تاکسی از پرداخت آبونمان معاف می‌شود. 

تبصره ٤ - به منظور ترغیب تاکسیرانان به ارائه خدمات در شرایط جوی خاص برف و یخبندان برای درخواست‌های ثبت شده در سامانه‌های الکترونیکی مدیریت اعزام در تاکسیرانی ۲۰ درصد به کرایه مصوب اضافه می‌شود. 

تبصره ۵- به منظور جبران تاخیر‌های پیش بینی نشده در خطوط مبادی اطراف حرم مطهر رضوی (ع) شامل خطوط شیرازی، باب الجواد (ع) طبرسی و نواب صفوی ۱۵ پالس تاخیر دقیقه در کرایه‌ها منظور می‌شود. 

تبصره ۶- با توجه به الگوی سفر در خطوط راه آهن و پایانه مسافربری خارج از محدوده حرم مطهر و خطوط اطراف حرم مطهر رضوی برای سفر‌های تا سه کیلومتر، معادل سه کیلومتر مسافت آزاد منظور و کرایه مربوطه در ورودی لحاظ می‌شود. منظور از محدوده حرم مطهر محدوده داخلی شبکه معابر فدائیان اسلام، ملک الشعرای بهار، امام خمینی (ره)، شهید هاشمی نژاد، شهید کامیاب، وحدت و ۱۷ شهریور است. 

همچنین نقل و انتقال پروانه بهره برداری از مالک خودرو به خود، والدین همسر و فرزند مالک بدون اخذ هرگونه هزینه‌ای امکان‌پذیر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->