«مت دیمون» در یک کمدی جدید جواد عزتی به سریال «وحشی» هومن سیدی پیوست نگاهی به کتاب «کورسرخی» نوشته­ عالیه عطایی | روایت هویت و مرز‌ها صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان
سرخط خبرها

به خاطر نقد مغرضانه، جریان دغدغه مند سینمایی را کنار نگذاریم

  • کد خبر: ۱۶۹۵۶۴
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹
به خاطر نقد مغرضانه، جریان دغدغه مند سینمایی را کنار نگذاریم
«محمدرضا شفاه» تهیه کننده فیلم «مصلحت» در گفت و گو با شهرآرانیوز گفت: اگر به بهانه امکان وجود نقد مغرضانه بخواهیم جلو زبان تیز و تند نقد را بگیریم، جریان سینمایی که دغدغه‌های مهم روز را می تواند پیگیری کند را کنار می گذاریم یا عملا توصیه می کنیم که دیگر کسی این کار را انجام ندهد.

در حاشیه اکران مردمی فیلم مصلحت، «محمدرضا شفاه» تهیه کننده فیلم «مصلحت» که تهیه کنندگی فیلم هایی نظیر «بیست و یک روز بعد»، «دیدن این فیلم جرم است» و «هناس» را نیز در کارنامه کاری خود دارد، در گفت و گوی اختصاصی با شهرآرانیوز گفت: از سینماگران توقعی نمی رود که به اینگونه موضوعات ورود پیدا کنند. چون با ورود به این موضوعات، عمر انسان به شدت به استهلاک می گذرد. وقتی اینگونه فیلمی می سازید، 3 یا 4 سال باید با همه دنیا مذاکره کنید و اثبات کنید که قصد و نیت خیر دارید.

وی افزود: شاید خودم این مسیر را ادامه بدهم، اما آن را به دیگران توصیه نمی کنم، تا روزی که صبوری ها در کشور ما آنقدر باشد که بتوانند نیت های خوب و بد را از همدیگر تشخیص بدهند و همه را مغرض ندانند. افرادی که نقدی در فیلمی به آنها وارد می‌شود، احساس نکنند کسی که آنها را نقد کرده مغرض است.

شفاه تاکید کرد: نمی گویم نقد مغرضانه وجود ندارد. اما اگر به این بهانه بخواهیم جلو زبان تیز و تند نقد را بگیریم، جریان سینمایی که دغدغه‌های مهم روز را می تواند پیگیری کند را کنار می گذاریم یا عملا توصیه می کنیم که دیگر کسی این کار را انجام ندهد.

سینما، یک کار گروهی است

این تهیه کننده سینما خاطرنشان کرد: سینما، یک کار گروهی است و هر کسی که موفق شود گروهی را برای سینما و فیلمسازی در کنار خود شکل دهد، موفقیت بیشتری می تواند داشته باشد. میزان هماهنگی ها برای هر فیلم نسبت به فیلم قبل بیشتر می شود و این کمک می کند که افراد بتوانند یک مسیر سخت را با همراهی هم طی کنند.

وی افزود: با توجه به مضامینی که ما در فیلم های خود انتخاب می کنیم و سختی هایی که در زمان تولید و اکران متحمل می‌شویم، خیلی لازم بود که بتوانیم یک گروه باشیم. با آقای دارابی و دوستان دیگری که در تیم ما حضور دارند، کنار هم هستیم و تلاش می‌کنیم هر جایی که می توانیم با همدیگر کار کنیم.

از اکران فیلم در روزهای نخست راضی هستم

شفاه در ادامه سخنان خود گفت: پس از کرونا اتفاقات جدیدی در کشور افتاد که سینما را مقداری به حاشیه راند، اما دوباره فروش ها در حال بازگشت است. امیدوارم فیلم «مصلحت» هم با توجه به جذابیتی که دارد و واکنش های مثبتی که بعد از تماشای فیلم از مخاطب دیده ایم که باعث شده دیدن آن را به دیگران هم توصیه کنند، فروش خوبی داشته باشد.

وی افزود: فکر می کنم در روزهای آتی روی نمودار صعودی خواهیم بود و به نسبت از اکران فیلم در روزهای نخست راضی هستم. شفاه در بخش پایانی سخنان خود گفت: در مورد آینده، هنوز پروژه را دیگری را شروع نکرده ایم. چند متن هست که روی آن کار می کنیم. متن هایی که هر کدام در جای خود اهمیت دارد و حساسیت های اینچنینی دارد. اما هنوز نهایی نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->