برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید
سرخط خبرها

چهار دسر تابستانی خوشمزه درست کنید + طرز تهیه

  • کد خبر: ۱۷۱۵۶۹
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
چهار دسر تابستانی خوشمزه درست کنید + طرز تهیه
فصل تابستان شروع شده و بدون شک گرما شما را نیز کلافه کرده است. بعد از یک روز خسته کننده‌ی گرم کاری یا بعد از یک وعده غذا بهترین گزینه می‌تواند یک دسر خنک باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، در فصل تابستان به علت گرمی هوا معمولا افراد از نوشیدنی‌ها و دسر‌های سرد و یخی استفاده می‌کنند. دسر‌های تابستانی معمولا خنک بوده و از میوه‌های تابستانی تهیه می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم، چند نمونه از دسر‌های تابستانی خوشمزه را به شما معرفی کنیم.

چهار دسرتابستانی خوشمزه همراه با طرز تهیه
کاسترد، دسر ساده و خوشمزه

اگر به دنبال یک دسر ساده و خوشمزه می‌گردید که در جمع دوستان و یا دورهمی‌های خود تهیه کنید، دسر کاسترد گزینه‌ی مناسبی است. دسر کاسترد را می‌توانید از عطاری‌ها یا لوازم قنادی‌ها تهیه کنید و خیلی راحت آن را درست کنید.

در مرجله اول باید سس را آماده کنید. برای تهیه سس، توت فرنگی‌های یخ زده را در یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت قرار دهید تا کمی نرم شود، با یک قاشق توت فرنگی‌ها را کمی له کنید. سپس پوست لیمو ترش رنده شده، شکر و آب را اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه بپزد تا سس شما غلیظ شود. سپس زیر حرارت را خاموش کنید و سس را در یخچال بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: پنیر خامه‌ای و ماست میوه‌ای را در مخلوط کن بریزید تا به خوبی مخلوط شوند. ظرف دسر را آماده کنید و کف ظرف را با رولت بپوشانید. روی رولت کمی پودر قند بپاشید. کاستارد را روی آن بریزید و ترکیب ماست و پنیر را روی کاسترد بریزید.


در لایه بعدی سس توت فرنگی را روی ترکیب ماست و پنیر ریخته و یک لایه توت فرنگی روی آن اضافه کنید.

ترتیب لایه‌ها را از ابتدا تا انتها تکرار کنید تا مواد تمام شود.

روی دسر را می‌توانید با خامه فرم گرفته و سس توت فرنگی و توت فرنگی‌های اسلایس شده تزیین کنید. دسر شما آماده است، ولی برای سرو کردن دسر باید حدود یک ساعت در یخچال سرد شود تا دسر شما جا بیفتد و خنک شود.

چهار دسرتابستانی خوشمزه همراه با طرز تهیه
پارفیت توت فرنگی

یکی از دسر‌های تابستانی خوشمزه و لذیذ، پارفیت توت فرنگی است. پارفیت توت فرنگی دسر خارجی بوده و طرز تهیه آن بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد.
در یک کاسه متوسط، با استفاده از مخلوط کن برقی، پنیر خامه‌ای، وانیل و شکر را با هم ترکیب کنید تا صاف و یک دست شود.

در یک ظرف دیگر خامه را خوب هم بزنید تا سفت شود، خامه را به مخلوط پنیر خامه‌ای اضافه کنید و به صورت دورانی مخلوط کنید تا با هم خوب مخلوط شوند. سپس توت فرنگی‌های خرد شده را به ترکیب اضافه کنید. دسر را داخل لیوان‌ها ریخته و در یخچال قرار دهید و یا بلافاصله سرو کنید.

چهار دسرتابستانی خوشمزه همراه با طرز تهیه

پودینگ توت فرنگی

پودینگ توت فرنگی یکی از دسر‌های خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی است و هم اکنون این دسر خوشمزه در کشور ما هم بسیار معروف شده.

برای درست کردن این دسر خوشمزه نشاسته را داخل شیر حل کرده و روی حرارت قرار دهید. تخم مرغ، شکر، وانیل، اسانس توت فرنگی و نمک را با همزن هم بزنید تا یک دست و کرم رنگ شوند. سپس شیر و نشاسته را به این ترکیب اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا کاملا مخلوط و یک دست شوند.

به غلظت فرنی که رسید از روی حرارت برداشته و رنگ صورتی را اضافه کرده و کمی با همزن هم بزنید. پودینگ آماده را داخل ظرف ریخته و در یخچال بگذارید تا خنک شود.

چهار دسرتابستانی خوشمزه همراه با طرز تهیه
کیک بستنی رولتی کاکائویی

وقتی قرار باشد به جای خامه داخل کیک‌ها و شیرینی‌های‌تر از بستنی استفاده شود، آن دسر فارغ از شکل ظاهری‌اش به کیک بستنی تغییر نام پیدا می‌کند. این رولت بستنی پیشنهادی هم در واقع نوعی کیک رولتی است که به جای خامه در آن از بستنی استفاده شده و یک دسر کاملا تابستانی است.

برای درست کردن این دسر، تخم‌مرغ‌ها را شکسته و زرده و سفیده آن‌ها را از یکدیگر جدا کرده در ظرف‌های جداگانه‌ای بریزید. سفیده‌ها را با همزن برقی آن‌قدر بزنید تا سفت شود؛ به‌طوری که وقتی کاسه را برمی‌گردانید، از کاسه جدا نشود.

به کاسه محتوی زرده‌ها پودر قند و وانیل را اضافه کرده و با همزن آن‌قدر بزنید تا خمیری سفید و یکدست به دست آید. حالا نوبت مخلوط شدن زرده‌ها و سفیده‌هاست که باید سفیده‌ها را به آرامی وارد کاسه زرده‌ها کنید و ملایم با یکدیگر مخلوط کنید.


آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کرده، به ترکیب تخم‌مرغ‌ها را بیفزایید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. فر را روش کنید و با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و با دست روی سطح کاغذ روغنی را کمی چرب کنید. مایه آماده شده را روی کاغذ روغنی ریخته و با پشت قاشق آن را خوب صاف کنید.
حالا سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و ۳۰-۲۵ دقیقه حرارت دهید تا نان رولت پخته و آماده شود.

بعد از آماده شدن نان رولت، سینی را از فر خارج کرده و کمی پودر قند روی نان بپاشید. یک حوله بزرگ آماده کرده و روی آن یک کاغذ روغنی پهن کنید و روی سینی فر قرار دهید و با کمک حوله و کاغذ روغنی زیر نان، نان را روی حوله (در واقع روی کاغذ روغنی دوم) برگردانید. حالا به آرامی کاغذ زیر نان را جدا کنید.
نان را با کمک حوله لوله کنید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

بستنی را از فریزر درآورده، مدتی در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود و بتوانید به راحتی آن را روی نان پهن کنید. نان آماده و خنک شده را از یخچال خارج کرده و روی سطح صافی پهن کنید. حالا بستنی نرم شده را به طور یکنواخت روی نان پخش کنید. وقتی همه سطح نان به بستنی آغشته شد، دوباره با کمک حوله نان را لوله کنید.

نان بستنی رول شده را با فویل آلومینیومی بپوشانید و خوب بسته‌بندی کنید و در فریزر قرار دهید. حدودا باید سه ساعت در فریزر بماند تا آماده شود.

بعد از این مدت رولت بستنی آماده را از فریزر خارج کرده، فویل آلومینیوم را از دور آن با دقت باز کرده و با خامه تزئین کنید. به این صورت که خامه را کمی با چنگال بزنید تا یکدست شود، بعد آن را در قیف مخصوص یا کیسه پلاستیک ریخته و از یک گوشه آن سوراخی کوچک ایجاد کرده و به شکل دلخواه روی رولت را تزئین کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->