سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است| اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه+ فیلم نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد | مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دور دوم + آمار نهایی آمارها درباره انتخابات ریاست جمهوری در دور اول چه می‌گویند؟ تخلف‌های انتخابات در مشهد چشمگیر نبود از آن وداع تلخ تا این شکوه حضور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد: حرکت مدافعان حرم، ایران و منطقه را نجات داد + فیلم
سرخط خبرها

انتقاد از وام خرید مسکن با هزینه ۱۷۰ میلیونی اوراق و اقساط نجومی| خرید فقط ۱۶ متر با وام ۹۶۰ میلیونی!

  • کد خبر: ۱۷۲۱۸۹
  • ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
انتقاد از وام خرید مسکن با هزینه ۱۷۰ میلیونی اوراق و اقساط نجومی| خرید فقط ۱۶ متر با وام  ۹۶۰ میلیونی!
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت: با شیوه فعلی وام مسکن و بازپرداخت سنگین آن تنها بهانه‌ای به دست صاحب‌خانه‌ها و ملاک‌ها می‌دهیم تا به واسطه آن مجددا به آتش گرانی بدمند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالجلال ایری با اشاره به افزایش وام خرید مسکن گفت: طبق اخبار منتشر شده بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار وام خرید مسکن در تهران به همراه وام جعاله به ۹۶۰ میلیون تومان رسیده که البته برای این مبلغ متقاضیان باید برگ اوراق تهیه کنند که با نرخ امروز حدود ۱۷۰ میلیون تومان، هزینه دارد.  

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندرگز و گمیشان در مجلس ادامه داد: در صورت کسر مبلغ خرید برگ اوراق از وام مسکن، حدود ۷۹۰ میلیون‌تومان به متقاضی می‌رسد. در بازار مسکن فعلی تهران با نرخ میانگین متری حدود ۶۰ میلیون تومان خریداران باید برای تهیه خانه ۵۰ متری حدود ۳ میلیارد تومان پرداخت کنند؛ لذا مبلغ وام به‌تنهایی برای خرید واحدی ۱۶ متری کافی است. ضمن اینکه باید ماهانه بیش از ۱۹ میلیون پرداخت کنند که این رقم هم برای اکثر مردم با این حجم از گرانی کالا‌ها غیر ممکن است.  

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مبلغ بازپرداخت سنگین وام خرید مسکن موجب شده افراد کمی توان استفاده از این وام را داشته باشند؛ اظهار کرد: بهتر است وام‌ها به ساخت مسکن سوق پیدا کند تا عرضه واحد‌ها بیشتر شود چرا که تنها در این صورت بازار مسکن کنترل می‌شود. با شیوه فعلی وام مسکن و بازپرداخت سنگین آن تنها بهانه‌ای به‌دست صاحب‌خانه‌ها و ملاک‌ها می‌دهیم تا به واسطه آن مجددا به آتش گرانی بدمند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->