چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هر مجاور و زائر یک «شهریار»

  • کد خبر: ۱۷۲۷۷۸
  • ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
هر مجاور و زائر یک «شهریار»
۱۴‌تیر در تقویم‌ها به‌عنوان «روز شهرداری و دهیاری» نام‌گذاری شده است؛ روزی که باید شهرداری‌ها به عنوان یکی از نهاد‌های اصلی خدمتگزاری و نهادی که بیشترین سطح تماس را با مردم دارند، خدمتشان در‌برابر نگاه مخدومان خود که مردم شریف هستند، مورد پذیرش قرار گیرد.

 در کنار این، از‌آنجا‌که مدیریت شهری مشهد در میانه راه خدمت در دوره جدید خود است، لازم می‌دانم با شما همشهریان عزیز به تفاهم در نگاه نیز برسیم تا با همراهی هم، کارنامه‌ای رقم بزنیم که در پایان دوره خدمتی بتوانیم با پرونده‌ای مشخص، ارائه گزارش کنیم.

در نگاه ما، شهرداری یک نهاد خدمت‌رسان است، یک ابرسازمان که پهنه زیستی شهروندان را از تولد تا بدرقه در‌برمی‌گیرد. خدمت در شهرداری یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های خدمت صادقانه و مجاهدانه در جمهوری اسلامی است. هیچ شهروندی را نمی‌توان یافت که دارای شبکه ارتباطی با شهرداری نباشد. در اصل کارکرد مدیریت شهری برتمام ساحت‌های زیستی اثر دارد. از‌این منظر باید به شهرداری به‌عنوان یک نهاد تعاملی هم نگریست.

مردم همه شریک مدیریت شهری هستند و شهر فقط با مشارکت و نقش‌آفرینی اهالی آن مسیر تعالی خود را طی می‌کند. هرچه این رابطه میان مردم و این ابرسازمان خدمت محور، حرفه‌ای‌تر و هوشمند‌تر باشد، بستر برای توسعه متوازن و پایدار شهر، بیشتر فراهم خواهد شد. مشهد در بسیاری از ابعاد ملی، شهری پیشرو است و همه تلاشمان برای رشدی موزون بین حاشیه و متن شهر است. مشهد باید تمام‌ساحتی قد بکشد. نظمی دقیق لازم است تا این خواست محقق شود. در این هندسه است که حاشیه‌زدایی از شهر، با برنامه‌ای دقیق و با هدف توانمند‌سازی مورد‌توجه است. قبول داریم که کار سخت و حتی بسیار سخت است؛ اما «نشدنی» نیست.

مشهد شهر امام‌رضا‌ست و ما هم به سرفراز‌بیرون‌آمدن از کار‌های سخت، باور و به لطف صاحب این شهر، حجت بالغه الهی، حضرت امام‌رضا علیه‌السلام، امید ویژه داریم. همراهی و همدلی شورای محترم اسلامی جهان‌شهر برکت و کرامت و بزرگان شهرواستان، امید ما را به موفقیت، روز‌افزون می‌کند، آن هم برای شهری که محوریتش مضجع منور رضوی و ظرفیت نخست و جهانی آن زیارت و فرهنگ آن فرهنگ رضوی است.

ما خادمان حریم رضوی باید تلاش کنیم تا مشهد به جایگاهی برسد که در هر سرفصل موفقیت، نام آن اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن مردمان در هر جای ایران اسلامی برسد. ما زمانی می‌توانیم به این جایگاه برسیم که اندیشه جهان‌شهری در نگاه همه ما به‌ویژه مدیران شهری و اصحاب علم و تخصص و رسانه، جا باز کند. این می‌طلبد تا همه توانمان را بگذاریم و دست به سوی دیگر‌توانمندان هم دراز کنیم. با هم شهری بسازیم که همه در آن احساس‌کرامت کنند. زائران دیگر‌کشور‌ها هم در برگشت به دیار خود سفیر موفقیت‌های مشهد‌الرضا علیه‌السلام باشند؛ ان‌شاءالله.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->