ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

غدیر جشن تمام عالم است

  • کد خبر: ۱۷۲۹۵۳
  • ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
غدیر جشن تمام عالم است
یکی از اعیاد بزرگ شیعه، عید غدیر خم است. غدیر از  اهمیت بسیار خاصی برخوردار است؛ چرا که یک علامت مشخصه شیعه است. اگر جایگاه غدیر را در اسلام درک می‌کردیم، متوجه می‌شدیم که وزنش کمتر از روز عاشورا نیست.

 اصولا ما چند مناسبت برجسته و شاخص داریم؛ ابتدا غدیر است، بعد عاشورا و بعد هم مهدویت. این سه مورد از ارکان شناخت شیعه محسوب می‌شوند. برای اثبات این موارد هم حد اعلای ادله عقلی و نقلی وجود دارد.

ما باید به ویژه غدیر را با گرفتن جشن‌های معقول و شرعی از چیزی که الان شاهد آن هستیم، زنده‌تر بداریم. مثلا اطعام و انفاق را می‌توان در روز غدیر قرار داد و خلاصه هر آنچه اهل فن و هنر در توانشان هست، باید در این عید بزرگ یعنی غدیر اعمال کرد و در دستور کار قرار داد تا از جلایی که این عید با عظمت باید داشته باشد، کم نشود.

غدیر درحقیقت یک حادثه عجیب است که اتفاق افتاده است. اسم اول حجةالوداع، حجّة البلاغ است؛ یعنی این حج را خداوند برای پیغمبر معین کرد. درست است که آخرین حج نبی مکرم اسلام (ص) بود؛ اما حجی بود که «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ» داشت. در واقع ایشان یک امر مهمی را می‌خواستند ابلاغ کنند و به همین دلیل بود که برای شرکت مردم در این سفر تلاش کردند و این بسیار حائز اهمیت است؛ به ویژه آن خطبه‌ای که پیغمبر اکرم (ص) در محل غدیر قرائت کردند.

اگر دقت داشته باشیم، این خطبه‌ای است که خطابش یا ایهالناس یا معاشرالناس است؛ بنابراین مردم همه عالم مخاطب آن هستند و این بسیار مهم است. برای همین است که همه باید تلاش کنند تا به غدیر اهمیت بیشتری داده شود؛ هر چه هم اهمیت بدهیم، باز کم است.

این عید، محور بسیار محکم چرخش و گردش عقاید ما ست. شخصی مانند علامه امینی بیش از بیست جلد کتاب در اثبات این مسئله نوشته است. دخت گرامی رسول مکرم، حضرت فاطمه زهرا (س) وقتی متوجه شدند بعد از پیغمبر یک جلسه دیگری صورت گرفته است، فرمودند مگر غدیر را فراموش کردید؟

اکنون هم شاهد هستیم که دشمنان دین اسلام روی کم رنگ کردن اعیاد مذهبی از قبیل غدیر بسیار سرمایه گذاری کرده اند و در این وضعیت وظیفه همه ما این است که متوجه باشیم به این عید و جشن غدیر تاجایی که می‌توانیم، اهمیت بدهیم؛ چون بسیار هم اهمیت دارد و محور گردش و چرخش شیعه، همین غدیر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->