افزایش ۶۰ درصدی استفاده از دوچرخه‌های بایدو مشهد در نوروز ۱۴۰۴ | دوچرخه برای بانوان، امروز رایگان است (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ظرفیت پذیرش کمپ غدیر و بوستان وکیل‌آباد مشهد تکمیل شد | مردم به بوستان‌های دیگر تغییر مسیر بدهند شهردار مشهد مقدس: محور کار ما در مدیریت شهری ارتقای محیط زیست است ترافیک سنگین و پرحجم در مسیر‌های خروجی مشهد (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) | پلیس: مردم از رانندگی شتاب‌زده پرهیز کنند سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد در روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) لغو رویداد «نورنما» در میدان شهدا مشهد در پی بارش باران(۱۲ فروردین ۱۴۰۴) اطلاعیه پارکینگ پارک جنگلی وکیل آباد مشهد برای روز طبیعت (۱۳ فروردین ۱۴۰۴) ویدئو| تجربه دل‌انگیز زیارت امام رضا(ع) در جشنواره گل ره باغ رضوان ۲۱۵ بازرس بهداشت محیط در مشهد، آماده نظارت ویژه در روز طبیعت آمادگی مدیریت شهری مشهد برای خدمت‌رسانی به شهروندان در روز طبیعت پروژه‌های تاثیرگذار مدیریت شهری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز | مشهد در زمینه فضای سبز پیشرو است پیش بینی حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی به مراکز تفرجگاهی مشهد پایش لحظه‌ای ترافیک مشهد در ایام خاص با تجهیزات هوشمند پیش‌بینی جمع‌آوری ۱۹۰۰ تن زباله در مشهد همزمان با روز طبیعت آماده‌باش نیروهای فضای سبز مشهد همزمان با روز طبیعت مشهد الگوی ملی زیباسازی شهری است محمد معتمدی: رویداد «نورنما» گامی مثبت و امیدآفرین در مشهد است برنامه‌های متنوع شهرداری مشهد برای ایجاد «شادی مومنانه» در ماه رمضان مشارکت بیش از ۱۱ هزار نفر در پویش مردمی «مشهد مهربان» برپایی ۱۷ ایستگاه استقبال از زائران در جاده‌های خراسان رضوی آماده‌سازی ۳۹ بوستان شهری مشهد برای روز طبیعت
سرخط خبرها

کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری مشهد تا ۱۰ روز دیگر | تخصیص واگن‌های جدید تا ۲ سال آینده | شاسی هیچکدام از واگن‌های خط یک نشکسته است

  • کد خبر: ۱۷۳۵۱۳
  • ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری مشهد تا ۱۰ روز دیگر | تخصیص واگن‌های جدید تا ۲ سال آینده | شاسی هیچکدام از واگن‌های خط یک نشکسته است
سرفاصله زمانی در خط یک قطار شهری مشهد که به دلیل تعمیرات اساسی افزایش داشته تا ۱۰ روز آینده به تدریج طبق روال معمول می‌شود. همچنین تا اواخر سال آینده، با تامین اعتبار مالی، واگن‌های جدید به صورت متناوب به خط یک قطار شهری مشهد تخصیص داده خواهد شد.
فاطمه غلامی
خبرنگار فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر در روزهای عادی توسط قطار شهری مشهد جابه‌جا می‌شوند که از این تعداد، ۱۵۰ هزار نفر از طریق خط یک تردد می‌کنند؛ به طوری که در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۵ میلیون نفر از خدمات خط یک و ۲ قطار شهری مشهد استفاده کرده‌اند.

طبق نقشه طرح‌ریزی شده خط یک قطار شهری مشهد نیازمند ۱۲۰ واگن است که به دلیل نبود اعتبارات مالی، در زمان راه اندازی کار خود را با ۶۰ دستگاه واگن آغاز کرد.

از سال ۹۸ وزارت کشور اعلام کرد که دولت باید واگن‌های مورد نیاز خطوط قطار شهری در سطح کشور را تامین کند؛ از همین رو برای خطوط قطار شهری مشهد نیز دولت عهده‌دار تامین ۱۵۰ دستگاه واگن شد اما تا کنون این واگن‌ها تامین نشده است.

کمبود واگن درقطارشهری مشهد درحالی است که طی یک ماه گذشته، علیرغم ازدحام جمعیت مسافران و زائران، مخصوصا در ساعات پیک سفر، از تعداد واگن‌ها کاسته شده است و سرفاصله زمانی از ۵ دقیقه به ۹ دقیقه رسیده است معضلی که باعث شده تا شهروندان از این موضوع گلایه‌مند باشند.

برای شنیدن صدای مردم و پیگیری این مشکل به خط یک قطار شهری مشهد آمدیم تا پای صحبت مردم بنشینیم.

خانم شمسایی، یکی از شهروندان مشهدی است که روزانه برای رفتن به محل کار از قطار شهری استفاده می‌کند؛ او با گلایه از شلوغی قطار شهری می‌گوید: حدود سه هفته‌ای است که سرفاصله زمانی قطار‌ها افزایش داشته و همین امر علاوه بر اینکه زمان‌بندی مسافران را با مشکل مواجه کرده، باعث شلوغی بیش از حد واگن‌ها شده است؛ به طوری که حتی جای ایستادن هم نیست.

آقای محمدی، یکی دیگر از شهروندانی است که استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی را جایگزین وسیله شخصی کرده است؛ او نیز می‌گوید: با اینکه وسیله شخصی دارم، ولی ترجیح می‌دهم از قطار شهری استفاده کنم چون سریعتر به مقصد می‌رسم ولی چند روزی است که بعپه حدی حجم مسافران بالاست که حتی نتوانستم در ایستگاه مقصد پیاده شوم. این وضعیت تا کی ادامه دارد؟



جهت پیگیری این مشکل با مدیرعامل بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفتگو کردیم.

تامین امنیت مسافران در عملیات تعمیرات واگن‌ها الزامی است 

مجتبی زمانیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با بیان افزایش سرفاصله زمانی رسیدن قطار‌های خط یک به ایستگاه می‌گوید: علاوه بر سرعت سرویس‌دهی در وسایل حمل و نقل عمومی، ایمنی مسافران برای شرکت قطار شهری مشهد بسیار حائز اهمیت است.

۱۳ سال است که از عمر ناوگان قطار شهری مشهد می‌گذرد و لازم است برای ایمنی کار در زمان‌های مشخص، تعمیرات دوره‌ای و همچنین تعمیرات اساسی صورت بگیرد که اگر این تعمیرات به موقع انجام نشود باعث می‌شود تا مشکلات ایمنی به وجود آید و جان شهروندان به خطر بیفتد.

هم‌اکنون خط ۲ قطارشهری مشهد، مانند گذشته سرویس‌دهی خود را انجام می‌دهد، فقط در خط یک به صورت موقت، سرفاصله زمانی رسیدن قطار‌ها به ایستگاه از پنج دقیقه به ۹ دقیقه افزایش یافته است؛ نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا حداکثر ۱۰ روز آینده تعمیرات قطار‌ها را انجام دهیم و سرفاصله زمانی قطار‌ها را به تدریج به همان پنج دقیقه برسانیم.

وی همچنین در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص شاسی‌های شکسته قطار شهری مشهد نیز می‌گوید: بنده این شایعه را صریحا تکذیب می‌کنم. همه ۶۰ واگن موجود در خط یک قطار شهری مشهد، شاسی‌های سالم دارند.

تخصیص واگن های جدید تا اواخر سال آینده

همچنین معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه تا ۱۰ روز آینده عملیات تعمیرات واگن‌ها به اتمام می‌رسد، می‌گوید: ازشب گذشته تعمیرات برخی از قطار‌ها تمام شده و به تدریج وارد خط می‌شوند و تا ۱۰ روز آینده سرفاصله زمانی قطار شهری مانند سابق باز خواهد گشت.

خلیل منبتی همچنین در خصوص تامین واگن‌های جدید برای خط یک قطار شهری مشهد میگوید: پیش بینی‌های لازم و مقدمات کار جهت خرید واگن انجام شده است، ولی باتوجه به تحریم‌ها و عدم تامین مالی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

هزینه خرید واگن‌ها برای خط یک قطارشهری مشهد بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد تومان است که با تامین اعتبارات اواخر سال آینده به صورت تدریجی واگن به خط یک قطار شهری مشهد تخصیص داده خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->