ابوالفضل چمندی در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار داشت: یکی از سیاست های ما در حوزه ترانزیت کالا بوده است. کل تردد ناوگان از مجموع چهار پایانه مرزی استان در سه ماهه نخست امسال ۴۳ درصد رشد داشته است.
معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: حدود ۱۲ ماه تلاش کردیم که ریل قطار خواف-هرات را راهاندازیوتست کردیم. این مسئله برای ما بسیار راهبردی است. باید موضوعات را ترکیبی حل کنیم.
وی گفت: ۲۲۵ کیلومتر مسیر ریلی با افغانستان داریم که تا روزنک رسیده است و ۷۰-۸۰ کیلومتر دیگر آن باقی مانده است. این خط در سال ۶ میلیون تن کالا میتواند در سال جابجا کند.
چمندی گفت: با این خط ریلی افغانستان به آبهای گرم متصل شده است. و این خط نیز مارا به چین متصل میکند.
معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام مسئله قاچاق سوخت را نیز تحت تاثیر قرار داده است. از خسارتهای احتمالی جلوگیری میشود.
معاون استاندار تصریح کرد: امیدواریم این همکاریها سایر مسائل مانندآب را تحت تاثیر مثبت قرار دهد.
وی خاطرنشان کرد: تهدید راهبردی امریکایی در منطقه دنبال این هستند که ایران را از این فضا دور کند و خط ریلی موازی این خط را راه بیندازد. تعلل ما باعث میشد این نقشه امریکاییها به نتیجه برسد. به محض اینکه صدای سوت قطار را در روزنک هرات شنیدیم رسانههای خارجی واکنش نشان دادند.
چمندی ادامه داد: روزنک را فعلا به عنوان ایستگاه پایانی در نظر گرفتهایم، از این به عنوان سکوی بهرهبرداری در نظر گرفتهایم.
وی تصریح کرد: این خط تا دو سال اینده به پایان میرسد اما ما فعالیتها را ادامه میدهیم تا نقشه دشمنان نقش براب شود.