قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | قیمت موبایل از ۶ تا ۱۰۸ میلیون تومان چک کاغذی تا ۳ سال آینده حذف می‌شود بازگشایی عمومی فضای تفریحی باغ آستان برای اولین بار؛ شعبه جدید کروژ در «باغ خاتون» افتتاح شد | درخشش در باغ امام‌رضا(ع) بازار بورس به انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ چه واکنشی نشان داد؟ | دامنه نوسان سهام افزایش یافت حراج جدید سکه دوشنبه (۱۱ تیر) برگزار می‌شود + شرایط قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش مبارزه با علف‌های هرز در خراسان‌رضوی پیش‌بینی رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت سکه و طلا | وقت خرید رسیده است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) زمان حراج سی‌وپنجم شمش طلا اعلام شد افزایش قیمت ارز‌های مبادله‌ای | دلار چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) قیمت طلا و دلار در اولین روز پس از انتخابات چند شد؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) نرخ بهره بین‌بانکی ثابت ماند + جدول (۹ تیر ۱۴۰۳) خشک‌سالی و سرمازدگی، کشت دیم محصولات زراعی خراسان‌رضوی را دچار چالش کرده است قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۹ تیر ۱۴۰۳) اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد انواع خودرو‌های داخلی چقدر است؟ (۹ تیر ۱۴۰۳) عرضه ۴۰ دستگاه کامیون در بورس کالا، فردا (۱۰ تیر ۱۴۰۳) دلار به پیروز انتخابات چه واکنشی نشان می‌دهد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) | هندوانه کیلویی چند؟ هشدار به مستأجران | از انعقاد این قرارداد‌ها پرهیز کنید جزئیات پیشنهاد معافیت مالیاتی ۷۰ درصد از مشاغل و اصناف آخرین تحولات بازار سکه و طلا (۸ تیر ۱۴۰۳) برگشت وجه بیست میلیارد ریالی به شاکیان املاک در مشهد با ۱۰ موبایل پرفروش از برند‌های مختلف آشنا شوید + جزئیات و تصاویر (۷ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره‌بها مشخص شد | رقم‌های جدید روز‌های آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود طلا و سکه را در مشهد چند بخریم؟ (۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش یک درصدی قیمت نفت (۱۱ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۷۷۲۵۰
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
افزایش یک درصدی قیمت نفت (۱۱ مردادماه ۱۴۰۱)
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر آماری که کاهش چشمگیر ذخایر آمریکا را نشان داد، حدود یک درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر با ۷۶ سنت معادل ۰.۹۰ درصد افزایش، به ۸۵ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در سپتامبر، با ۷۶ سنت معادل ۰.۹۳ درصد افزایش، به ۸۲ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید.

به گفته منابع آگاه، آمار موسسه امریکن پترولیوم حاکی از آن است که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ ژوییه، ۱۵.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است، در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۱.۳۷ میلیون بشکه را برآورد کرده بودند. اگر آمار رسمی که بعدازظهر روز جاری منتشر می‌شود، با این آمار همخوانی داشته باشد، این کاهش، بزرگترین کاهش ذخایر نفت آمریکا از سال ۱۹۸۲ به این سو خواهد بود.

آمار موسسه امریکن پترولیوم همچنین نشان داد که ذخایر بنزین در همین مدت، ۱.۷ میلیون بشکه کاهش یافته است که بیشتر از کاهش ۱.۳ میلیون بشکه‌ای بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، برآورد کرده بودند. ذخایر سوخت‌های دیگر ۵۱۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند کاهش آن‌ها به ۱۱۲ هزار بشکه برسد. هر دو آمار، نشان دهنده رشد قوی تقاضا برای سوخت در آمریکا هستند.

لئون لی، تحلیلگر شرکت "سی ام سی مارکتس" در این باره گفت: اوج دوره تقاضای فصلی برای سوخت‌های حمل و نقل و کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگ، باعث شده است قیمت نفت افزایش پیدا کند.

با فراتر رفتن عرضه از تقاضا، ذخایر نفت در مناطق دیگر هم کاهش پیدا کرده است و در شرایطی که کاهش بیشتر تولید از سوی عربستان سعودی همسو با محدودیت عرضه اوپک پلاس اجرا می‌شود، عرضه در بازار محدودتر شده است.

تحلیلگران انتظار دارند در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس که روز جمعه برگزار می‌شود، عربستان سعودی کاهش داوطلبانه تولید خود را یک ماه دیگر تمدید کرده و در سپتامبر هم ادامه دهد.

به گفته تحلیلگر "سی ام سی مارکتس"، قیمت نفت ممکن است به روند افزایشی ادامه دهد، اما با توجه به فشار‌های رکودی در مناطقی مانند اروپا، احتمالا از ۹۰ دلار فراتر نخواهد رفت و با سپری شدن دوره اوج تقاضای تابستانی برای سوخت، قیمت نفت وارد دوره نهایی روند صعودی خود شده است.

بر اساس گزارش رویترز، نگرانی‌ها نسبت به کندی خرید نفت توسط چین هم روند صعودی قیمت نفت را محدود کرده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->