آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام ورود دیوان عدالت اداری به ۳ پرونده شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۳ حال خوش کارگر، برنامه خوب دولت را‌  می‌طلبد حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
سرخط خبرها

رشد ۴۸ درصدی تجارت غیرنفتی ایران و پاکستان

  • کد خبر: ۱۷۷۶۹۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
رشد ۴۸ درصدی تجارت غیرنفتی ایران و پاکستان
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از چهار میلیون و ۲۸۵ هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار بین ایران و پاکستان تبادل شد که این میزان نسبت به سال قبل با رشد ۳۰ درصدی در وزن و ۴۸ درصدی در ارزش همراه بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید روح الله لطیفی در خصوص تجارت غیر نفتی ایران و پاکستان گفت: از تجارت دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلاری ایران و پاکستان در سال ۱۴۰۱، بیش از سه میلیون و ۵۳۸ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۱۶۱ هزار دلار سهم صادرات ایران به پاکستان و ۷۴۶ هزار و ۷۰۰ تن کالا به ارزش ۸۴۱ میلیون و ۸۱۸ هزار دلار سهم واردات ایران از پاکستان بوده است.

وی افزود: در مجموع در سال ۱۴۰۱ بیش از چهار میلیون و ۲۸۵ هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش دو میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار بین ایران و پاکستان تبادل شد که این میزان نسبت به سال قبل با رشد ۳۰ درصدی در وزن و ۴۸ درصدی در ارزش همراه بوده است.

لطیف بیان داشت: صادرات ایران به پاکستان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۰ درصدی در وزن و ۱۸ درصدی در ارزش همراه بوده و واردات ایران از پاکستان نیز ۱۱۹ درصد در وزن و ۱۷۰ درصد در ارزش افزایش داشته است.

سخنگوی سابق گمرک در خصوص تجارت با پاکستان در بهار ۱۴۰۲ گفت: صادرات ایران به پاکستان در فصل بهار به ۹۶۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۳۸ میلیون دلار رسید که با رشد ۵۷ درصدی همراه بوده و واردات از پاکستان به ایران نیز با ۱۴۰ هزار و ۴۴۳ تن به ۱۷۶ میلیون دلار رسید که به دلیل محدودیت در واردات برنج در سال جاری نسبت به مدت مشابه کاهش ۱۰ درصدی داشته است.

سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص عمده کالا‌های صادراتی ایران به پاکستان بیان داشت: عمده‌ترین کالا‌های صادراتی ایران به همسایه جنوب شرقی، مشتقات نفتی، گاز مایع، محصولات پتروشیمی، انواع روغن صنعتی و روغن موتور، میوه و تره بار، صیفی و سبزی، مصالح ساختمانی، محصولات فولادی، کاشی و سرامیک، لوازم خانگی، کود، قیر، حلال‌ها و مواد شیمیایی، شوینده‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی، محصولات پلاستیکی، لوله و شیلنگ، لاستیک و تیوپ خودرو و موتور سیکلت، پوست دباغی شده، کاغذ، دستمال کاغذی، نخ و پارچه، فرش و موکت، پوشاک و کفش، شیشه و آئینه، یخچال، اجاق گاز، گاو صندوق، کولر، لوازم آشپزخانه، سیم و کابل، لوستر و. بودند.

وی در خصوص عمده کالا‌های وارده از پاکستان بیان داشت: نزدیک به ۸۰ درصد واردات ایران از پاکستان در فصل بهار انواع برنج بود که ۱۴۰ میلیون دلار از واردات ۱۷۶ میلیون دلاری ایران از این کشور را به خود اختصاص داده، بعد از برنج دام زنده و گوشت با ۱۴.۵ میلیون دلار، انبه با ۱۲.۲ میلیون دلار، کنجد با ۶.۹ میلیون دلار قرار دارند و موز، نخ و پارچه، لوله‌های بدون درز، ماشین آلات بسته بندی و ماشین آلات مکانیکال صنعتی از دیگر کالا‌های وارده از پاکستان به ایران در فصل بهار بودند.

لطیفی بیان داشت: با سفر وزیر خارجه به پاکستان شاهد اجرایی شدن تفاهم نامه‌ها و تصمیمات دو کشور مبنی بر تجارت آزاد بین دو کشور، تسهیل تردد در حمل کالا، فعال شدن کریدور غرب به شرق، تقویت امنیت مرز‌ها، بهره گیری از ظرفیت کریدور ریلی و جاده‌ای اکو و تقویت مرز‌ها و بازارچه‌های تجاری در آینده‌ای نزدیک به تجارت پنج میلیارد دلاری بین دو کشور نزدیک شویم.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۱۳ مرداد ماه در نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین ایران و پاکستان در شهر کراچی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

سند همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و اتاق بازرگانی کراچی در حضور وزیر امور خارجه و مقامات ایالتی سند پاکستان به امضا رسید.

وزیر خارجه در این نشست گفت: وزیر خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی‌ایران با الهام از اصل طلایی سیاست خارجی خود تحت عنوان «اول همسایگان» و همچنین بر مبنای راهبرد توسعه روابط با کشور‌های اسلامی، ارتقای مناسبات خود با پاکستان را در اولویت قرار داده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->