زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

مهلت ۳‌ ماهه دادستان مشهد برای تعیین تقصیر و قصور دستگاه‌ها درباره ریزگردها

  • کد خبر: ۱۷۸۱۹۶
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
مهلت ۳‌ ماهه دادستان مشهد برای تعیین تقصیر و قصور دستگاه‌ها درباره ریزگردها
به گفته معاون دادستان مشهد، قصور دستگاه‌ها در موضوع ریزگردها در دادسرای عمومی مرکز استان پیگیری و با ترک‌فعل‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز در پی آلایندگی و گرد‌و‌غباری که برای دومین‌بار در بیست روز گذشته، نفس مشهد را تنگ کرده، دستگاه قضا بار دیگر به ماجرا ورود کرده و این بار به اداره‌کل حفاظت از محیط زیست خراسان‌رضوی سه ماه مهلت داده است تا عملکرد دستگاه‌ها را در این زمینه بررسی کند.

ریزگرد‌هایی که در روز‌های گذشته از صحرای قره‌قوم به‌عنوان میهمانان ناخوانده خود را به مشهد رسانده اند، سبب شده‌اند در نبود اقدام جدی و مسئولانه برای مقابله با آن‌ها، چشم امید مشهدی‌ها به آسمان شهر باشد تا شاید بارش‌های تابستانه به داد هوای شهر برسد. اگرچه هواشناسی خراسان‌رضوی حجم بارش‌های عصر یک‌شنبه را در مشهد ۶.۵‌میلی‌متر اعلام کرد، دیروز برای دومین روز پیاپی گرد‌وغبار میهمان آسمان شهر بود و هوا در وضعیت هشدار و شرایط ناسالم قرار داشت.

این ریزگرد‌ها البته سبب شدند خروجی جلسه کارگروه شرایط اضطراری گرد‌و‌غبار استان خراسان‌رضوی تعطیلی مراکز آموزشی، مهد‌های کودک، باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی مشهد برای دومین روز متوالی باشد. همه این‌ها حکایت از آن دارد که ماجرای ریزگرد‌ها و گرد‌و‌غبار مشهد که مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی، به‌تازگی آن را پدیده‌ای نوظهور توصیف کرده، بسیار جدی است و حتی باران هم چاره‌ساز این بحران نیست.

به دنبال تکرار پدیده گرد‌و‌غبار در مشهد، پای دستگاه قضا نیز به این موضوع باز شده است. دراین‌باره معاون پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز خراسان‌رضوی، از مهلت سه‌ماهه به اداره‌کل حفاظت از محیط زیست استان برای بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول خبر داد و گفت: در‌صورت وصول گزارش مبنی بر قصور دستگاه‌های مسئول مراتب در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی دادگستری خراسان‌رضوی، سیدهادی شریعت‌یار بخش بزرگی از پدیده ریزگرد‌ها را ناشی از منشأ خارجی دانست و با اشاره به برگزاری جلسه ویژه بررسی وضعیت ریزگرد‌ها و گرد‌و‌غبار گفت: نماینده وزارت خارجه نیز در این جلسه حضور داشت و از وی خواسته شد با همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این زمینه به‌منظور کاهش تأثیرپذیری پدیده گرد‌و‌غبار و نیز استفاده از تجارب سایر کشور‌ها در این زمینه بهره‌برداری شود.

او مواردی مانند پیش‌بینی‌های به‌موقع، ارائه هشدار‌های لازم، شناسایی کانون‌های گرد‌و‌غبار داخلی و‌... را مطالبه کرد و ادامه داد: اقدامات دستگاه‌های متولی امر باید متناسب با شرایط پیش‌رو و آینده‌نگرانه باشد و آگاه‌سازی مردم از طریق فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط‌زیست باید به‌صورت ویژه صورت بگیرد.

شریعت‌یار ادامه داد: از جمله اقداماتی که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد، افزایش جنگل‌های دست‌ساز و احیای منابع و جنگل‌های طبیعی، افزایش پویش‌های مردمی برای کاشت و نگهداری از گیاهان مقاوم، نظارت بر آلاینده‌های صنعتی و خودرو‌های آلاینده هوا و‌... است.

او تأکید کرد: به هیچ‌روی در شرایط پیش‌رو نباید منفعل باشیم و دستگاه قضایی نیز بر حسن اجرای وظایف توسط دستگاه‌‎های متولی امر نظارت می‌کند و اگر ترک فعلی مشاهد شود، برخورد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->