نخستین پرواز مشهد به کویته؛ گامی مؤثر در توسعه روابط ایران و پاکستان آخرین وضعیت تردد و تصادفات در مسیر‌های منتهی به مرز‌های خروجی اربعین مصدومیت ۹ نفر در تصادف شبانه در محور نیشابور - مشهد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) ۳۰ مصدوم در پی خروج قطار از ریل در مسیر کرمان _ زرند (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) مأمور پلیس آستانه اشرفیه در درگیری با قاتل مسلح به شهادت رسید (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) قطار تهران - کرمان از ریل خارج شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت‌جام خسارت نداشت (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) زلزله تربت جام را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۴ شرور تهران با شلیک پلیس دستگیر شدند زلزله تهران را لرزاند | واکنش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به اعلام نشدن زمین لرزه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) کلثوم اکبری قاتل ۱۱ شوهر در دادگاه | ماجرای قتل‌ها چه بود؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است - 5 متخصص زبده نوروفیدبک قوچان، خنک‌ترین شهر ایران در بامداد امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) غرب استان تهران لرزید (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) تسکین درد‌های معده و روده با این دانه تابستانی استفاده از دم‍پایی در پیاده روی اربعین مناسب نیست هشدار وزارت بهداشت نسبت به مخاطرات تابش مستقیم نور خورشید شرایط دریافت مستمری توسط بازماندگان + نحوه محاسبه میزان مستمری تمامی امتحانات علوم پزشکی دانشگاه آزاد حضوری شد وزیر آموزش و پرورش در مشهد: شهادت حق شهید کاظمی بود و حیف بود که این مقام نصیب او نشود ۷ زائر ایرانی در تصادف ون با تریلی در ناصریه عراق مصدوم شدند (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) ۵۷۰۰ مجروح در جنگ اخیر | وزیر بهداشت خواستار پیگیری بین‌المللی جنایات رژیم صهیونیستی شد شروع اعزام‌های حج عمره از ابتدای شهریور | حضور پررنگ بانوان در لیست زائران وزیر آموزش و پرورش: بازنشستگان ۱۴۰۳ در اولویت پرداخت پاداش قرار دارند | پیگیری قرارداد کار معین معلمان خرید خدمات بیشترین علت نیاز زائران به امدادرسانی در پیاده‌روی اربعین، تصادفات جاده‌ای است پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | کاهش نسبی دما در شمال و غرب کشور سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی تهیه بلیت پرواز‌های اربعین اطلاعیه صادر کرد آیا شیرین‌کننده‌های غذایی، بلوغ را در کودکان تسریع می‌کنند؟ چگونه احساس تشنگی را در پیاده‌روی اربعین کاهش دهیم؟
سرخط خبرها

یک‌سوم تصادفات مشهد سهم موتورسواران است | حادثه‌دیده‌ها عمدتا بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند

  • کد خبر: ۱۷۸۵۰۱
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
یک‌سوم تصادفات مشهد سهم موتورسواران است | حادثه‌دیده‌ها عمدتا بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند
سهم موتور‌سواران در تصادفات شهر مشهد بیش از یک‌سوم است.

به گزارش شهرآرانیوز انگار تک‌تک سلول‌های بدنش ترغیبش می‌کنند تا تک‌چرخ بزند، لایی بکشد و میلی‌متری و به‌سرعت نور از کنار خودرو‌ها و موانع پیش رو عبور کند. البته بماند که وقتی حرکات نمایشی را به اجرا در می‌آورد حسابی کیفور می‌شود. روایت راکبانی که زندگی‌شان را روی دو چرخ به حراج می‌گذارند پایان دردناک تصادفاتی است که به مصدومیت‌های گاهی دائمی یا بسته شدن پرونده زندگی راکب یا سرنشین موتورسیکلت منجر می‌شود.

آنچه در این شماره پیش روی شماست اطلاعاتی از پراکندگی تصادف‌های جرحی مربوط به موتور‌سیکلت‌سواران در سال گذشته و همچنین آمار کشته‌های موتور سیکلت سوار، بیشترین رنج سنی و سهم آن‌ها از مجموع تصادفات امسال مشهد است. گاهی تصاویر، بیشتر از آمار، ارقام و اطلاعات تأثیرگذارند. خیلی پیچیده و مبهم نیست. با یک حساب سرانگشتی دستگیرتان می‌شود که این دسته از کاربران ترافیکی در وضعیت خطرناکی قرار دارند. البته ناگفته نماند بیشترین کسی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند خودشان هستند.

یک‌سوم تصادفات مشهد سهم موتورسواران است | حادثه‌دیده‌ها عمدتا بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن دارند

۸۶۶۶ مورد
تعداد تصادفات جرحی موتور‌سیکلت در سال گذشته

۱۱۱۴ مورد
تعداد مجروحان موتور‌سیکلت در سال گذشته

۱۲۰۶ نفر
تعداد جرحی‌های موتورسیکلت‌سوار در چهارماهه اول امسال

۱۳۷ هزار و ۵۹ مورد
مجموع اعمال قانون موتورسیکلت سواران متخلف در سال گذشته

۷۹ هزار و ۲۸۵ مورد
اعمال قانون موتور سیکلت سواران متخلف در چهار ماهه ابتدایی امسال

۸۰ %
کلاه ایمنی تا ۸۰‌درصد از صدمات وارده به سر و جمجمه جلوگیری می‌کند

۲۵%
کلاه ایمنی می‌تواند تا ۲۵ درصد تصادفات منجر به مرگ را کاهش دهد

۳۴%
سهم موتورسیکلت‌های مشهد از تصادفات چهارماهه ابتدای امسال

۸-
نمره منفی هرگونه حرکات نمایشی مانند دورزدن درجا یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ که جریمه ۱۵۵ هزارتومانی به دنبال دارد.

۳۵-۲۰ سال
بیشترین رنج سنی موتورسیکلت‌سوار‌های مشهدی که تصادف می‌کنند

۷۸ نفر
تعداد فوتی‌های موتور‌سیکلت‌سوار در سال گذشته: ۶۵ راکب - ۱۳ ترک‌نشین

۳۷ نفر
تعداد فوتی‌های موتورسیکلت‌سوار در چهارماهه اول امسال: ۳۳ راکب - ۴ ترک‌نشین

بیشترین علت تصادف موتورسیکلت‌سوار‌ها

  • تغییر مسیر ناگهانی
  • حرکات نمایشی و خطرناک
  • عبور از چراغ قرمز
  • توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز

وقتی موتور دیده‌نمی‌شود

موتورسیکلت‌ها به عنوان یک وسیله نقلیه که جثه فیزیکی کوچک و سرعت مانور بالایی دارند گاهی در تیررس دیگر وسایل نقلیه موتوری نیستند. این اتفاق در زمان تاریکی (شب) هم‌زمان با تغییر مسیر دیگر وسایل نقلیه خسارت‌های زیادی را به راکب و ترک‌نشین موتور‌سیکلت وارد می‌کند. بی‌تردید با رعایت پوشش مناسب، به عنوان نمونه، کلاه ایمنی و لباس‌های رنگ روشن و همچنین سالم بودن سیستم روشنایی می‌توان آمار برخور‌دها و تصادف‌های جرحی و فوتی را تا حد زیادی کاهش داد.

بد نیست بدانید برابر کد ۲۰۹۲ جدول جرائم راهنمایی و رانندگی استفاده نکردن از کلاه ایمنی از سوی راننده و سرنشین موتورسیکلت در زمان رانندگی ۶۶ هزار تومان است.

ایمن برانید

موتورسیکلت‌ها با وجود موانع فیزیکی و ایمن نبودن برخی معابر گاهی در تصادف‌ها و برخورد‌ها آسیب‌های جدی می‌بینند که به گفته کارشناسان حوزه ترافیک با استفاده از لوازم ایمنی از جمله استفاده از گارد، کلاه ایمنی، دستکش و ساق بند مناسب می‌توان تا حدی زیادی از انحراف و واژگونی راکب و ترک‌نشین جلوگیری کرد.

البته ناگفته نماند که یکی از نقص‌های موتور‌سیکلت‌های امروزی که به صورت اسپرت طراحی شده‌اند سرعت و قدرت مانور بالایی است که باعث شده است راننده دست به رفتار‌های هیجان‌انگیز بزند. این در حالی است که موتور‌سیکلت‌های برقی با طراحی اصولی قادر به انجام حرکات مانوری، به عنوان نمونه تک چرخ زدن، دور درجا و ... نیستند و در مجموع از ایمنی بیشتری برخوردار هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->