تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

دستیار رئیس جمهور‌: رویکرد دولت حداکثر آزادی با حفظ عقلانیت و قاعده‌‌مندی است

  • کد خبر: ۱۷۹۱۳۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
دستیار رئیس جمهور‌: رویکرد دولت حداکثر آزادی با حفظ عقلانیت و قاعده‌‌مندی است
دستیار رئیس جمهور‌ در پیگیری و آزادی‌های اجتماعی گفت‌و‌گویی‌ با یکی از رسانه‌ها درباره فیلترینگ انجام داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سکینه سادات پاد در گفت‌وگویی با یکی از روزنامه های سراسری کشور به موضوعات مهم و روز ایران پرداخته و اظهارنظر کرده است که در ادامه می خوانید:

*بین صحبت‌ها به فضای مجازی اشاره کردید. با این نگاه فیلترینگ در دولت آقای رئیسی چه سرانجامی خواهد داشت؟ به نظر شما فیلترینگی که در دولت آقای رئیسی صورت گرفت، گسترده‌ترین فیلترینگ تاریخ جمهوی اسلامی نبود؟

نگوییم دولت آقای رئیسی. فراتر از دولت است. شما رسانه‌ای‌ها باید خیلی دقت کنید. حتما به متن حکم‌ها توجه کنید. مثلاآقای رئیسی برای آقای آقامیری حکمی زدند که در بند۱۱ ماموریت ایشان، تاکید شده که در سیاست‌های مسدودسازی بازنگری صورت پذیرد. من به ایشان نامه زدم و از ایشان خواستم که توضیح بدهد چه بازنگری کرده‌است. حتی گفتم نامه را توییت می‌کنم. دوستان دولت هم به شوخی به من می‌گویند توروخدا توییت نکنید. ایشان به من گفت کار‌هایی کردیم. هیچ کس با سیاست فیلترینگ کلی موافق نیست. اصل بر آزادی در همه ساحات است. برای همین قانون اساسی ما موضوع آزادی بیان را مطرح می‌کند. اتفاقا اگر مشروح مذاکرات قانون اساسی را ببینید؛ اصلی که خیلی زود به تصویب رسیده اصل ۲۷ است. تنها ۲ قید دارد که یکی ممنوعیت حمل سلاح و دیگری رعایت موازین شرعی است که من قبول دارم بحث‌برانگیز است. باید همه به اقناعی در این مورد برسیم که موازین شرعی مدنظر این اصل چیست.

*اگر فیلترینگ سیاست دولت نیست دولت و مشخصا شما در مورد این نقض بزرگ حقوق آزادی اجتماعی مردم چه کار کرده‌است؟

باید موازنه‌ای برقرار کنیم. چالش اصلی در حوزه آزادی‌ها، بحث امنیت هم هست. باید این دو را بالانس کنیم. امنیت یکی از حق‌های بشریت است.

*البته شاید دولت موافق نباشد اما مقاومتی هم نمی‌کند و برخی به عنوان نمونه به تفاوت وزیر ارتباطات دولت قبل با دولت فعلی اشاره می‌کنند.

خب وزیر قبلی چقدر موفق بود؟ آذری‌جهرمی در بروز رسانه‌ای موفق بود من هم به ایشان می‌گویم احسنت! وگرنه در نتیجه تفاوتی نبود.

*پس اگر از جمله شما وام بگیرم یعنی در قبال سیاست‌های حاکم برای نقض حقوق آزادی‌های اجتماعی، دولت هم کاری نمی‌تواند بکند.

شما از حرف ما وام نگیرید. اصل حرف را بگویید. برای آقای رئیس‌جمهوری و دولت سیزدهم حقوق و آزادی‌های اجتماعی موضوعیت و اصالت دارد برای همین فردی را برای این موضوع انتخاب کرده‌است. شما اگر اعلامیه جهانی حقوق بشر را هم بخوانی یکی از این حقوق، حق بر امنیت است. میثاقین را هم بخوانید همین است. حق بر امنیت یکی از حقوق اولیه بشری است. اصلا کارکرد دولت‌ها ابتدا تامین امنیت بوده بعد دولت‌های رفاهی به لحاظ سیاسی شکل گرفته‌است. دولت در بحث تامین امنیت شهروندانش وظیفه ذاتی دارد، ولی باید بتواند این را ارتقا بدهد تا سایر حق‌ها را هم هم‌زمان اجرا کند و این کار را در حد توان انجام می‌دهد. سایر کشور‌ها را هم ببینید حدود و سطوحی از فیلترینگ را دارند آزادی را در ماده ۲۰ اعلامیه حقوق بشر می‌بینیم که تحدید می‌شود یعنی جایی که بهداشت یا مقررات عمومی را نقض کند، برایش حد تعیین می‌شود.

امنیت هم اهمیت دارد. الان پلتفرم تیک‌تاک در آمریکا فیلتر است. فرهنگ آمریکایی برایشان اهمیت دارد. آمریکا با فرهنگش خودش را غالب می‌کند و خودش را تحمیل می‌کند. چون می‌بیند فرهنگ آمریکایی مخدوش می‌شود پس راهکارش فیلترینگ است.

*به عنوان سؤال آخر، فیلترینگ در ایران قرار است به پیش از شهریور ۱۴۰۱ باز گردد یا نه؟

من تصمیم‌گیرنده نیستم و نمی‌توانم پاسخ دهم. من امیدوارم. رویکرد دولتی که من در آن مسئولیت دارم این است که حداکثر آزادی با حفظ عقلانیت و قاعده‌‌مندی باشد.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->