پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکنش بانک مرکزی به شایعه انحلال بانک آینده

  • کد خبر: ۱۷۹۷۲۹
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
  • ۱۵
واکنش بانک مرکزی به شایعه انحلال بانک آینده
بانک مرکزی در واکنش به شایعات مطرح شده مبنی بر انحلال و یا تملک بانک آینده توسط دولت نوشت: ادغام، انحلال و یا انتقال یک بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی آخرین مرحله از فرایند ساماندهی بانک‌ها است و تاکید و اولویت بانک مرکزی اصلاح، ساماندهی و بازسازی بانک‌ها بر اساس برنامه اصلاحی ارایه شده به هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری با هدف رفع ناترازی دارایی _ بدهی و درآمد _ هزینه است که این امر در حال انجام و پایش منظم می‌باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، طی روزهای اخیر رسانه ها به نقل از یک مقام اسبق بانک‌‌‌‌‌‌مرکزی نوشتند که  سه سال است که مجمع عمومی بانک آینده برگزار نشده است. احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اما خبر از برگزاری مجمع در آینده نزدیک پس از حساب‌رسی داده. به گفته او اگر مجمع سالانه تشکیل شود به اندازه این میزان وزارت اقتصاد می‌تواند در این مجمع نمایندگی کند و به اندازه ۶۰ درصد حق رای خواهد داشت. هر چند خاندوزی گفته که این به معنای مالکیت وزارت اقتصاد بر بانک آینده نیست. به گفته وزیر اقتصاد روش اصلاح بانک آینده طبق توافق با بانک مرکزی در مجمع عمومی اعلام می‌شود. به این ترتیب باید در انتظار برگزاری مجمع عمومی بانک آینده ماند تا تصمیم دولت برای بانک آینده به صورت عمومی اعلام شود.

این خبر باعث شد شایعاتی مبنی بر انحلال و یا تملک بانک آینده از سوی دولت در رسانه ها منتشر شود. بانک مرکزی در واکنش به این شایعات طی اطلاعیه ای نوشت: به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند، یکی از وظایف ذاتی بانک مرکزی پایش شبکه بانکی و نظارت مستمر و مبتنی بر ریسک در خصوص بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی است.

اقدامات نظارتی و انضباطی در خصوص هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نیز به تفکیک و متناسب با نتایج حاصل از نظارت‌های مزبور، همواره در دستور کار بانک مرکزی بوده است.

جهت تنویر اذهان هموطنان گرامی، لازم به ذکر است بانک مرکزی، تمام اقدامات اصلاحی خود را با محوریت حفظ حقوق و منافع سپرده گذاران انجام می‌دهد به نحوی که اثرات اقدامات اصلاحی در شبکه بانکی توسط بانک مرکزی با استفاده از اختیارات و ابزار‌های قانونی به ایشان منتقل نمی‌شود.

همچنین بر اساس ماده ۱ قانون اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی موضوع تملک سهام بانک‌ها، حق رای ناشی از سهام مازاد بر حدود مقرر در ماده قانونی مذکور به وزارت امور اقتصادی و دارای تفویض می‌شود که هر سال با برگزاری مجامع سالانه بانک‌ها، سهام مازاد تعیین و به وزارتخانه مورد اشاره اعلام می‌شود. این امر در اصلاح ساختار مدیریتی در بانک‌های مشمول کمک نموده و به معنای ورود به امر انحلال در خصوص آن بانک‌ها نیست.



لازم به ذکر است، ادغام، انحلال و یا انتقال یک بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی آخرین مرحله از فرایند ساماندهی بانک‌ها است و تاکید و اولویت بانک مرکزی اصلاح، ساماندهی و بازسازی بانک‌ها بر اساس برنامه اصلاحی ارایه شده به هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری با هدف رفع ناترازی دارایی _ بدهی و درآمد _ هزینه است که این امر در حال انجام و پایش منظم می‌باشد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که هموطنان خبر‌های رسمی در این خصوص را فقط از کانال‌های رسمی اطلاع رسانی بانک مرکزی پیگیری نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
4
9
بانک آینده قبلا هم با چنین شایعاتی مواجه بوده آینده همواره بهترین بوده و هست
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
4
8
آینده روشن است
عبدالرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
4
6
خطرناکترین بانک در لبه ورشکستگی آینده ست
کاشانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
اولین بانک در رده بندی بانکهای ورشکسته واقعا حیفه منحل بشه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
3
6
برای ثامن الائمه و مهر اقتصاد هم همین پشتیبانی وتکذیبه صادر شد ولی سرانجام منحل شدند.ولی بهتر است برای محکم کاری .مردم موقتا پولشان را از این بانک خارج کنند
ناشناس
Germany
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
0
5
لطفا جهت جلوگیری از: (*شایعات *تخیریب بانک،و* افکار مردم )در صدا سیما به صورت علنی اطلاع رسانی نمایید،با تشکر
کاشانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
3
3
بانک اینده واقعا بانک خوبیه هم نرم افزارش(;کلید) هم خدمات دهی و پشتیبانیش واقعا حیفه منحل بشه بانکهای مثل تجارت بمونن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
1
3
همه بانک‌ها وضعیت خوبی ندارند مگر بازار سرمایه وضعیت خوبی دارد در عرض سه ماه بیش از بیست درصد پول مردم آب رفته است
ابی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
2
1
استارت به فنا رفتن بانک آینده زده شد ، چون با طرح موضوع بالا عملا مردم به منظور دریافت پول خود به بانک مراجعه می نمایند و عملا بانک اگه تا الان ناترازی نداشت ، از این به بعد شدیدا دچار کسری منابع شده و عملا ورشکسته خواهد بود .
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
3
1
بهترین کار اینه تا دیر نشده سرمایه هامون رو از بانک آینده خارج کنیم
همیشه در ایران اول شایعه میشه و بعد از چند ماه واقعیت
بانک آینده خیلی وقته ورشکست شده و خدا می‌دونه تنها بانکیه که فقط تسهیلات کم درصدش رو به پرسنل خودش و شرکتهای زیر مجموعه اش میده و مردم عادی رو هم با وامهاشون بیچاره کردند
من که تمام سرمایه ام رو خارج کردم
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
1
2
همین اخبار باعث میشه مردم حمله کنن و پولاشون رو بیرون بکشن و این خودش باعث نابود شدن هر بانکی میشه ..
uozar
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
1
1
بانک آینده اعتبار خودش از دست داده
دیگه مورد اعتماد نیست
این اولین بار نیست
همان بودجه ای که میخواهید این بانک را بازیابی کنید در اختیار مردم بزارید ...
اقتصاد ما فلج هست
شما توانایی جان دادن مجدد نیستید
غزال محمدی بالیانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
0
0
سلام خسته نباشید من خانم محمدی هستم از اینجا میخوام بانک مرکزی در تهران حساب منو واریز کنین من به اندازه کافی گرفتارم خواهش میکنم بانک مرکزی تهران حساب منو واریز کنین هتمن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۰
1
0
ربا خونه را تعطیل کنید
خداپرست
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
0
بانک آینده با ساخت مرکز خرید ایران مال دیگه نیازی به بانکداری ندارد الا برکت الله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->