دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

آماده‌باش کامل شهرداری مشهد برای میزبانی شایسته از زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر

  • کد خبر: ۱۸۱۸۹۶
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
آماده‌باش کامل شهرداری مشهد برای میزبانی شایسته از زائران رضوی در دهه پایانی ماه صفر
رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهدمقدس از آماده‌باش صددرصدی نیروی کارگری خدمات شهری با فعالیت پاکبانان در سه شیفت، تأمین وضوخانه و آبخوری، فعالیت اکیپ‌های راهنمای زائر، آماده‌باش صددرصدی آتش‌نشانان و نجات‌گران و ... خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرهاد ذبیحی در این خصوص اظهار کرد: آماده‌باش صددرصدی نیروی کارگری خدمات شهری با فعالیت ۶هزارو۱۱۵پاکبان در سه شیفت کاری، انجام خدمات رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر، پاکسازی هفت محور ورودی مشهد برای استقبال از زائران پیاده دهه آخر صفر به طول ده کیلومتر، آموزش و خدمت‌رسانی ۱۵۰نفر از نوجوانان باشگاه مانا در حوزه خدمات و ایمنی، تنظیف شهری، فضای سبز و تفکیک زباله در عرصه میدان شهدا و استقرار ۱۲دستگاه ماشین حمل پسماند خشک در منطقه ثامن در اطراف موکب‌ها از جمله اقدامات شهرداری مشهد برای تنظیف شهری در دهه آخر صفر است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات که شامل تأمین وضوخانه و آبخوری است، افزود: در همین راستا ۱۷دستگاه وضوخانه سیار پیرامون حرم مطهر رضوی جانمایی می‌شود، ۲۳۱آبسردکن و آبخوری و سقاخانه در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی رفع نقص و فعال شده است.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد ادامه داد: در خصوص راهنمای زائر و انضباط شهری فعالیت ۳۵اکیپ راهنمای زائر در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر رضوی و فعالیت ۱۳۰نفر برای انضباط شهری در سه شیفت کاری را خواهیم داشت.

وی گفت: برای حفظ ایمنی شهر در این ایام آتش‌نشانان و نجات‌گران در آماده‌باش صددرصدی قرار خواهند گرفت. ۳۵خودروی سبک، سنگین و موتور و صدنفر نیروی عملیاتی در هسته مرکزی شهر مستقر خواهند شد. به صورت مستمر کارشناسان پیگیری و نظارت از خیمه‌ها و موکب‌ها و اماکن اسکان اضطراری را خواهند داشت.

ذبیحی اضافه کرد: وجود ۴هزارو۲۴۳چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر و تأمین ۵۲۴چشمه سرویس بهداشتی مشارکتی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و راه‌اندازی کانکس‌های سرویس بهداشتی و حمام سیار در صورت نیاز در مراکز اسکان که شامل ٣۶چشمه سرویس بهداشتی و ۲۰دوش حمام سیار و خدمات آب‌رسانی آب شرب و تجهیز تانکر برای جلوگیری از گرم شدن آب است از دیگر اقدامات مهم شهرداری در دهه آخر صفر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهری برای دهه پایانی صفر ادامه داد: برای آذین‌بندی و اکران سان‌لایت‌ها قرار است ٧٠هزارمتر از آذین‌بندی‌های سطح شهر به رنگ قرمز تغییر کند و ۳۸۰محتوای مناسبتی در المان سان‌لایت سطح شهر اکران می‌شود. همچنین برای رفاه حال زائران بازگشایی ده غرفه عرضه ارزاق عمومی، مکان‌یابی پنج نانوایی سیار و فعالیت دو فروشگاه «شهر ما» را اطراف حرم مطهر رضوی خواهیم داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرداری مشهد نیز به صورت مستمر بازدید از مراکز اسکان اضطراری را خواهد داشت. مرکز فرماندهی پایگاه مدیریت بحران راستی در حالت آماده‌باش و دوام ثامن در مراکز اسکان اضطراری استقرار خواهد یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->