سرخط خبرها

آخرین خبرها از سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم»

  • کد خبر: ۱۸۲۵۹۳
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
آخرین خبرها از سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم»
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد لرستان با اشاره به ارسال یک هزار و ۱۴۵ اثر به دبیرخانه سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» از معرفی نفرات برتر و نمایشگاهی این سوگواره فرهنگی هنری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فرهاد فرامرزیان با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» گفت: این سوگواره منطقه‌ای از سوی معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان به‌مناسبت ایام محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در سه بخش عکس، گرافیک دیجیتال و شعر بومی ویژه استان‌های لرستان، ایلام، همدان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد.

آخرین خبرها از سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم»

وی ادامه داد: محور‌های بخش عکس این سوگواره شامل آیین‌های عزاداری مردم منطقه، کودکان و محرم، بانوان و محرم، نماز ظهر عاشورا، محیط زیست و محرم، محور‌های بخش گرافیک دیجیتال شامل پوستر و تایپوگرافی و محور‌های بخش شعر بومی نیز تمام قالب‎های شعر بومی بود.

فرامرزیان با بیان اینکه تعداد آثار رسیده در بخش عکس ۷۶۰ اثر و در بخش گرافیک دیجیتال ۳۱۵ و تعداد آثار رسیده در بخش شعر نیز ۷۰ اثر بود، که داوری این سوگواره انجام و منتخبان در هر بخش معرفی شده‌اند، اظهار کرد: در بخش عکس فرید آزادی و کامین ملکی به ترتیب دوم و سوم شد، و در بخش گرافیک دیجیتال عاطفه بیجیان، کیهان کیانی‌مقدم و گلبرگ معصومی به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم شدند. داوران در بخش شعر هیچ اثری را شایسته تقدیر ندانستند.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه تعداد ۱۰ اثر در بخش عکس، هشت اثر در بخش گرافیک‌دیجیتال نیز به‌عنوان آثار راه‌یافته به نمایشگاه این سوگواره انتخاب شده‌اند، گفت: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز با میزبانی خرم‌آباد انجام خواهد شد.

یادآور می‏‌شود، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، محیط زیست، ستاد اقامه نماز، مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‎آباد، حوزه هنری استان لرستان و بنیاد فرهنگی امام مهدی‌موعود (عج) لرستان در برگزاری این سوگواره منطقه‌ای مشارکت داشتند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->