تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

توزیع روزانه ۳۰۰ هزار چای متبرک در چایخانه‌های حضرت رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۸۴۱۵۹
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
توزیع روزانه ۳۰۰ هزار چای متبرک در چایخانه‌های حضرت رضا (ع)
در ایام پایانی ماه صفر، پیش‌بینی شده در مجموع روزانه از ۳۰۰ هزار زائر حرم مطهر رضوی با مشارکت موکب‌های خدمت‌رسان با توزیع چای متبرک در چایخانه‌های حضرت رضا (ع) پذیرایی شود.

به گزارش شهرآرانیوز، چایخانه‌های حضرت رضا (ع) در صحن‌های کوثر، غدیر، امام حسن مجتبی (ع) و باغ رضوان، از جمله مهمترین مکان‌های پذیرایی ویژه دهه آخر صفر در صحن و سرای رضوی محسوب می‌شود که از نخستین روز‌های این دهه با بهره‌گیری از ظرفیت موکب‌های مردمی بر ساعت کار آن‌ها افزوده شده است.
چایخانه‌های حرم مطهر رضوی در ایام پایانی صفر در سه شیفت صبح، بعدازظهر و بامداد به صورت ۲۴ ساعته فعال است و تنها در زمان تعویض شیفت‌های خدمتی، تنظیف و همچنین اقامه نماز تعطیل خواهند بود.


این چایخانه‌ها در دو شیفت صبح و بامداد با حضور موکب‌های خدمت‌رسان از شهر‌هایی همچون ساوه، بابلسر، تهران، شیراز، تبریز، میبد و... و در شیفت بعدازظهر با حضور کشیک‌های هشتگانه موظفی خادمیاران پذیرای محبان امام مهربانی‌ها (ع) با توزیع چای و دیگر اقلام متبرک است.
چایخانه‌های حضرت رضا (ع) به منظور ارائه خدمت کریمانه به زائران و مجاوران حضرت ثامن الحجج (ع) و ایجاد فضایی معنوی برای رفع خستگی آنان در چهار گوشه حرم مطهر رضوی راه‌اندازی شده است.
گفتنی است، تمامی وسایل و امکانات داخل چایخانه‌ها همچون سماورها، قوری‌ها و استکان‌ها نیز با مشارکت ناذران و خیران بارگاه ملکوتی رضوی تهیه شده است و عموم عاشقان حضرت رضا (ع) نیز امکان مشارکت در تهیه اقلام مورد نیاز آن‌ها را به صورت حضوری و غیرحضوری از طریق درگاه‌های دریافت نذورات آستان قدس رضوی دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->