جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

تشکیل ۷ هزار پرونده جرایم سایبری در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۸۸۷۶۵
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تشکیل ۷ هزار پرونده جرایم سایبری در خراسان رضوی
رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: هفت هزار پرونده جرایم سایبری طی نیمه نخست امسال در استان تشکیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ علی اکبر قرایی پور اظهار داشت: جرایم سایبری در استان طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: کشف جرایم سایبری نیز در این بازه زمانی پنج درصد رشد داشته است.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: کلاهبرداران سایبری از روش‌های مختلفی از جمله آگهی خرید و فروش در نرم افزار دیوار، شارژ کیف پول، شارژ شگفت انگیز، سهام عدالت و برخورداری از کمک معیشت لینک اینترنتی ارسال می‌کنند که چنانچه مخاطب این لینک‌ها را نصب کند به اطلاعات حساب بانکی و پیامک رمز بانکی دسترسی پیدا می‌کنند.

قرایی پور با تاکید بر آگاه سازی مردم در این حوزه افزود: در حوزه پیشگیری، اقدامات گسترده‌ای صورت گرفته و بنا به ضرورت و براساس نوع جرم در فضای مجازی، محتوای آموزشی تهیه و به جامعه هدف از جمله دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان ارائه شده است.

وی ادامه داد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ از ۲ سال پیش در استان به صورت ۲۴ ساعته برای دریافت گزارش‌های راهنمایی شهروندان در موارد مربوط به جرایم سایبری فعال شده است.

او از شهروندان خواست تا روی هیچ آدرس اینترنتی ارسالی با سرشماره شخصی کلیک نکنند و هنگام دریافت پیامک‌های قضایی به سرشماره آن دقت کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->