سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

با وجود توزیع ۱۸۰ هزار قوطی، مشهد باز هم ۳۰ درصد کمبود شیرخشک دارد

  • کد خبر: ۱۸۵۹۸۵
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
با وجود توزیع ۱۸۰ هزار قوطی، مشهد باز هم ۳۰ درصد کمبود شیرخشک دارد
بنابر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی، با وجود توزیع ۱۸۰‌هزار قوطی، شیرخشک همچنان کمیاب است.

بیتا سخاوت | شهرآرانیوز؛ بازار نابسامان شیرخشک در مشهد بنای بسامان شدن ندارد. اوایل شهریور‌ماه بود که سیدعلی جعفری‌نژاد، رئیس انجمن داروسازان خراسان‌رضوی، از رفع مشکل کمبود شیرخشک در مشهد تا پایان شهریور‌ماه خبر داده بود. سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در نشستی خبری از توزیع شیرخشک در مشهد گفته و پیش‌بینی کرده بود با این اقدام آرامش به بازار این محصول برگردد. علی روح‌بخش که در همان نشست پرسش خبرنگاران را درباره میزان نیاز مشهد به شیرخشک و دارو، بی‌پاسخ گذاشته بود، حالا در گفتگو با خبرنگار شهرآرا از کمبود ۳۰‌درصدی شیرخشک در داروخانه‌های مشهد خبر داده است.

او با بیان اینکه درشهریور‌ماه بالغ بر ۱۸۰‌هزار قوطی شیرخشک رگولار ۱، ۲ و ۳ را در مشهد توزیع کردیم، اظهار کرد: این میزان نسبت به نیاز مردم ۳۰‌درصد پایین‌تر است.

روح‌بخش بر استمرار کمبود شیرخشک در مشهد مهر تأیید زد و در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره زمان برطرف شدن این کمبود، این‌طور گفت: کمبود شیرخشک را تأیید می‌کنیم، اما نمی‌توانیم به‌طور قاطع بگوییم تا کی این معضل برطرف خواهد شد، زیرا این مشکل باید از سوی سازمان غذا و دارو حل شود.

عذرخواهی از مردم

«به عنوان نماینده سازمان غذا و دارو، بابت مشکل به‌وجود آمده در تأمین شیر‌خشک از مردم عذرخواهی می‌کنم.» سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با بیان این مطلب، سخنانش را این‌طور ادامه داد: ما همه تلاشمان را برای تأمین شیرخشک انجام می‌دهیم تا به اندازه و عادلانه توزیع شود.

او با اشاره به آگاهی سازمان غذا و دارو از کمبود شیرخشک در مشهد تصریح کرد: توزیع شیرخشک دست ما نیست. سازمان غذا و دارو سهمیه‌های هر استان را اعلام می‌کند و بر اساس آن، شرکت‌های پخش آن را میان داروخانه‌ها توزیع می‌کنند.

روح‌بخش دلیل کمبود شیرخشک در مشهد و کشور را نیز به کاهش تولید و تخصیص نیافتن ارز مرتبط دانست.

وعده‌های ملی

اواخر مرداد‌ماه امسال بود که حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و داروی کشور، درباره آشفته‌بازار شیرخشک گفته بود که «بخشی از کمبود شیر خشک در کشور به‌دلیل مشکل انتقال ارز بود که با بانک مرکزی در‌این‌خصوص صحبت‌هایی انجام شده و بانک مرکزی قول همکاری داده است که تا هفته آینده این مشکل را حل کند.» تابستان تمام شد و پاییز از راه رسید، اما هنوز خبری از سر‌و‌سامان گرفتن بازار شیرخشک نیست و مادران چاره‌ای ندارند جز اینکه چشم‌به‌راه «هفته آینده»‌ای باشند که رئیس سازمان غذا و دارو وعده داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->