کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

سکانسی ماندگار از دستگیری عبدالمالک ریگی

  • کد خبر: ۱۸۶۳۱
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
سکانسی ماندگار از دستگیری عبدالمالک ریگی
۱۰ سال پیش در چنین روزی سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات توانسته‌اند در یک عملیات پیچیده، ریگی را در آسمان جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از دبی به بیشکک سفر می‌کرد، دستگیر کنند.
سبزه‌قبا _ «روز صفر»، ساخته سعید ملکان، پس از «شبی که ماه کامل شد»، دومین فیلم داستانی بلندی است که در سال‌های اخیر درباره عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جندالشیطان»، ساخته شده است.
 
«روز صفر» شاید بیشتر از «شبی که ماه کامل شد»، با امروز مناسبت داشته‌باشد. درست ۱۰ سال پیش در چنین روزی مردم ایران خبردار شدند که سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات توانسته‌اند در یک عملیات پیچیده، ریگی را در آسمان جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از دبی به بیشکک سفر می‌کرد، دستگیر کنند. همین چند خط خبر کافی بود تا ایده یک فیلم جذاب و اکشن را به ذهن هر سینماگری برساند.

ملکان با پرداختی سینمایی، ماجرای دستگیری ریگی را در سینمای ایران ثبت کرده است. او در اولین تجربه کارگردانی‌اش داستان خود را از زاویه نگاه مامور امنیتی که مسئولیت دستگیری عبدالمالک را برعهده داشته است، روایت می‌کند، از همین‌رو او تنها گوشه‌ای از شخصیت تروریستی سرکرده گروهک جندالشیطان را نشان داده و آنچه برایش مهم بوده است، بیان جزئیات عملیات دستگیری اوست. همین موضوع باعث شده «روز صفر» اکشنی خوش‌ساخت از آب دربیاید.

مهم‌ترین سکانس «روز صفر» که لحظه رویارویی عبدالمالک (ساعد سهیلی) با مامور امنیتی (امیر جدیدی) است، یکی از سکانس‌های ماندگار فیلم است. مخاطب در طول فیلم که صحنه‌های فراوان اکشن را شاهد بوده است، یک‌باره در حساس‌ترین سکانس آن، لحظه دستگیری عبدالمالک، صحنه‌ای را می‌بیند که در سکوت و با کمترین میزان حرکت بازیگران صورت می‌پذیرد، این درحالی است که حتی موسیقی متن هم که در تمام لحظات فیلم محسوس است، در این صحنه سکوت می‌کند و کمترین هیجانی را به این صحنه از فیلم نمی‌دهد.
 

اکنون باید منتظر اکران یک فیلم پرفروش در سال پیش‌رو باشیم؛ فیلمی که یک‌بار دیگر نشان داد بازگو کردن وقایع مهم تاریخی برای مخاطبان سینما اهمیت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->