زبان و ادبیات زنده است؛ نویسندگان باید خود را به‌روز نگه دارند انجمن موسیقی تئاتر به دنبال آثار نو + فراخوان حضور «باشو، غریبه کوچک» در پنجاهمین جشنواره فیلم تورنتو «محمد رسول‌الله»؛ فیلمی با مخاطب جهانی «فاتحه‌ای در کمین یک سکته»؛ رونمایی از کتاب جدید محمد دانشور در نگارخانه آسمان مشهد تتلو عفو‌ رهبری می‌گیرد؟ | ولادت پیامبر (ص) و‌ روز سرنوشت ساز برای آقای خواننده رقابت سریال‌سازان بزرگ در نمایش خانگی «اپرای عروسکی حافظ» با صدای علیرضا قربانی روی صحنه می‌رود ویدئو | درخواست جناب‌خان از رئیس‌جمهور | بیمارستان سوختگی چه شد؟ پژوهشگران برجسته در هیئت انتخاب سمینار تئاتر آیینی قرار گرفتند وقتی سریال‌ها در تلویزیون امن‌اند، اما در تلوبیون خطرناک! بهنام تشکر در نمایش «بار هستی» به روی صحنه می‌رود گزارشی از نمایشگاه شعر و نقاشی «و خون هنوز زنده است» در هنرخانه درخت | فریاد کلمات در تلفیق شعر و نقاشی آموزش داستان نویسی | گسل‌های آدمیزادی (بخش پنجم) درباره حسن عمید مؤلف پرفروش ترین لغت نامه فارسی | فرهنگِ ۱۵۰هزاردلاری زمان پخش «مسابقه بزرگ ۱۰۰» با اجرای هادی حجازی‌فر آمیتاب باچان و شاهرخ خان در فیلم «دون» هم‌بازی شدند
سرخط خبرها

سکانسی ماندگار از دستگیری عبدالمالک ریگی

  • کد خبر: ۱۸۶۳۱
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
سکانسی ماندگار از دستگیری عبدالمالک ریگی
۱۰ سال پیش در چنین روزی سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات توانسته‌اند در یک عملیات پیچیده، ریگی را در آسمان جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از دبی به بیشکک سفر می‌کرد، دستگیر کنند.
سبزه‌قبا _ «روز صفر»، ساخته سعید ملکان، پس از «شبی که ماه کامل شد»، دومین فیلم داستانی بلندی است که در سال‌های اخیر درباره عبدالمالک ریگی، سرکرده گروهک تروریستی موسوم به «جندالشیطان»، ساخته شده است.
 
«روز صفر» شاید بیشتر از «شبی که ماه کامل شد»، با امروز مناسبت داشته‌باشد. درست ۱۰ سال پیش در چنین روزی مردم ایران خبردار شدند که سربازان گمنام امام‌زمان (عج) در وزارت اطلاعات توانسته‌اند در یک عملیات پیچیده، ریگی را در آسمان جمهوری اسلامی ایران درحالی‌که از دبی به بیشکک سفر می‌کرد، دستگیر کنند. همین چند خط خبر کافی بود تا ایده یک فیلم جذاب و اکشن را به ذهن هر سینماگری برساند.

ملکان با پرداختی سینمایی، ماجرای دستگیری ریگی را در سینمای ایران ثبت کرده است. او در اولین تجربه کارگردانی‌اش داستان خود را از زاویه نگاه مامور امنیتی که مسئولیت دستگیری عبدالمالک را برعهده داشته است، روایت می‌کند، از همین‌رو او تنها گوشه‌ای از شخصیت تروریستی سرکرده گروهک جندالشیطان را نشان داده و آنچه برایش مهم بوده است، بیان جزئیات عملیات دستگیری اوست. همین موضوع باعث شده «روز صفر» اکشنی خوش‌ساخت از آب دربیاید.

مهم‌ترین سکانس «روز صفر» که لحظه رویارویی عبدالمالک (ساعد سهیلی) با مامور امنیتی (امیر جدیدی) است، یکی از سکانس‌های ماندگار فیلم است. مخاطب در طول فیلم که صحنه‌های فراوان اکشن را شاهد بوده است، یک‌باره در حساس‌ترین سکانس آن، لحظه دستگیری عبدالمالک، صحنه‌ای را می‌بیند که در سکوت و با کمترین میزان حرکت بازیگران صورت می‌پذیرد، این درحالی است که حتی موسیقی متن هم که در تمام لحظات فیلم محسوس است، در این صحنه سکوت می‌کند و کمترین هیجانی را به این صحنه از فیلم نمی‌دهد.
 

اکنون باید منتظر اکران یک فیلم پرفروش در سال پیش‌رو باشیم؛ فیلمی که یک‌بار دیگر نشان داد بازگو کردن وقایع مهم تاریخی برای مخاطبان سینما اهمیت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->