سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

انجام روزانه ۱۰۰۰ مأموریت اورژانسی در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۷۰۱۱
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
انجام روزانه ۱۰۰۰ مأموریت اورژانسی در مشهد
بررسی آمار ۶ ماهه اورژانس مشهد نشان می‌دهد که روزانه ۹۵۲ نفر مصدوم و ۱۵ نفر جان می‌بازند.

زن و شوهر بچه شان را در مدرسه می‌گذارند و هر دو راهی محل کار مشترکشان می‌شوند. آن‌ها زمانی جلو شرکت می‌رسند که هنوز یک‌ساعت به ساعت کاری مرد مانده بود. مرد از همسرش می‌خواهد که به شرکت برود و او یک‌ساعت درون پرایدش بخوابد. دو ساعت بعد زن متوجه می‌شود که همسرش هنوز نیامده است، نگرانش می‌شود. وقتی زن به محل پارک خودرو می‌رود، می‌بیند همسرش پشت فرمان ظاهرا خواب است، او را صدا می‌زند و تکان می‌دهد که مرد به‌سمت صندلی شاگرد می‌افتد و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد. لحظاتی بعد در میان گریه‌های دل‌خراش زن جوان و حلقه همکارانی که از این پیشامد شوکه شده‌اند، تکنسین‌های اورژانس وارد محل می‌شوند.

معاینه اولیه نشان می‌دهد که مرد سی‌ساله جانش را از دست داده است، اما برای دل‌خوشی همسر و اینکه او آماده پذیرش واقعیت شود، پیکر متوفی را به بیمارستان منتقل می‌کنند و ساعتی بعد هم علت مرگ ایست قلبی بیان می‌شود. این فقط یکی از هزار مأموریتی است که گروه‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روزانه انجام می‌دهند و ماحصل آن ۹۵۲ نفر مصدوم و پانزده‌جان باخته است. برای بررسی جزئیات ۱۸۷ هزار عملیات اورژانس در شش‌ماه گذشته به‌سراغ دکتر علی یزدانی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رفته‌ایم که در ادامه آن را می‌خوانید.

افزایش مأموریت‌های امسال

یزدانی در ابتدای صحبت مستقیم به‌سراغ افزایش تعداد مأموریت‌های اورژانس می‌رود و می‌گوید: میزان مأموریت‌های انجام‌شده در شش‌ماهه نخست امسال نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۵‌درصد رشد یافته است.


وی در ادامه ریز این آمار را این‌گونه اعلام می‌کند: در شش‌ماهه نخست امسال ۶۳۹ هزار و ۵۲۶ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵‌مشهد برقرار شده که از این میزان ۱۲۳ هزار و شش تماس مشاوره‌ای، ۲۷ هزار و ۳۳۸ تماس مزاحمی و ۳۰۱ هزار و ۹۰۴‌تماس نامرتبط بوده است و در این میان فقط ۱۸۷ هزار و ۲۷۸ تماس منجر به مأموریت شده است.

رئیس اورژانس مشهد آمار تماس‌های سال گذشته را نیز این‌گونه برمی‌شمارد: طی این بازه زمانی در سال گذشته ۵۹۸ هزار و ۶۰۲‌تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده است که از این میزان ۱۳۰ هزار و ۰۵۴‌تماس مشاوره‌ای، ۲۱ هزار و ۶۱۴ تماس مزاحمی، ۲۷۷ هزار و ۸۱۵ تماس نامرتبط بوده و فقط ۱۶۹ هزار و ۱۱۹‌تماس منجر به مأموریت شده است. در کل تعداد کل تماس‌های شش‌ماهه نخست امسال نسبت‌به مدت مشابه ۶.۸ درصد افزایش داشته است.

فریاد از مزاحمت‌ها

یزدانی با گلایه از افزایش تماس‌های مزاحمی بیان می‌کند: میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط در شش‌ماهه نخست پارسال ۲۹۹ هزار و ۴۲۹‌تماس بوده است که این میزان با ۹.۹‌درصد رشد به ۳۲۹ هزار و ۲۴۲‌تماس در شش‌ماهه نخست امسال افزایش یافته است.
یکی دیگر از موضوعات مهم در امدادرسانی به شهروندان، بحث امدادرسانی شهری و جاده‌ای است که رئیس اورژانس مشهد در این زمینه می‌گوید: از این تعداد مأموریت انجام‌شده در شش‌ماهه نخست امسال ۱۷۹ هزار و ۲۱۲‌مأموریت در محدوده شهری و بقیه مأموریت‌ها در محدوده خارج از شهر بوده است که سهم مأموریت‌های شهری به‌طور میانگین شش‌برابر مأموریت‌های جاده‌ای است.

نزدیک به ۱۰۰۰ مصدوم روزانه

این مسئول اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، درباره خدمات ارائه‌شده به حادثه‌دیدگان و بیماران در فصل بهار و تابستان امسال تصریح می‌کند: همکاران ما در این مدت به ۱۷۷ هزار و ۲۱۶ مصدوم و بیمار خدمات ارائه کرده‌اند که ۱۵۲ هزار و ۳۰۹ نفر از خدمات‌گیرندگان داخل شهر و مابقی در محدوده خارج از شهر‌ها بوده‌اند.

وی درباره حوادث ترافیکی نیز بیان می‌کند: طی این مدت ۱۵.۷ درصد از مأموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و درمجموع ۳۲ هزار و ۴۴۹‌حادثه ترافیکی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که منجر به مرگ ۱۵۳ نفر شده است و ۵ هزار و ۵۳۶ نفر در محل درمان شده و ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر نیز راهی بیمارستان‌ها شده‌اند.

یزدانی با اشاره به اینکه میزان حوادث ترافیکی امسال نسبت‌به سال گذشته ۱۲.۶‌درصد و میزان مصدومان نیز به نسبت سال قبل ۱۳.۷ درصد افزایش یافته است، می‌گوید: همچنین در این بازه زمانی درمجموع ۱۷۳ هزار و ۹۳۵‌حادثه غیرترافیکی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه رخ داده که منجر به فوت ۲ هزار و ۷۶۹ نفر شده است، ۶۱ هزار و ۱۹۲ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۸۲ هزار و ۸۶۰‌مصدوم یا بیمار به بیمارستان منتقل شده‌اند، میزان حوادث غیرترافیکی امسال نسبت‌به سال گذشته نیز ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->