ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان چرا حباب سکه هفته گذشته خالی نشد؟ مشاهده تهاتر‌های عجیب در بازار مسکن! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار به دنبال حذف نمایندگان کارگری از مشارکت در تعیین دستمزد زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ مشخص شد دلال‌ها باید بترسند | طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوی دلال‌بازی‌ها را می‌گیرد ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟
سرخط خبرها

بازار خودرو تا ۹ ماه دیگر رونقی ندارد

  • کد خبر: ۱۸۷۱۵۹
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
بازار خودرو تا ۹ ماه دیگر رونقی ندارد
رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد گفت: به دلیل عدم وجود سرمایه‌گذار در بازار خودرو و نداشتن انگیزه برای خرید و فروش و اتمام پیک‌های مسافرتی بعید است در بازار خودرو حداقل تا ۹ ماه دیگر رونقی به وجود بیاید.

حسین حسینی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت بازار خودرو عنوان کرد: قیمت‌ها کماکان ثابت است و بازار در رکود به سر می‌برد. فصل مدارس آغاز شده و دیگر سفر و خرید و فروشی وجود ندارد.

وی در خصوص شگرد خودروسازان برای جلوگیری از ریزش بیشتر قیمت خودرو افزود: خودروسازان اگر بخواهند خودرو‌ها را تحویل دهند، حتی اگر ۱۰۰ میلیون هم محصول خود را گران‌تر کنند باز هم از بازار ارزان‌تر در می‌آید که باز هم باعث ریزش قیمت خودرو خواهد شد، اما هنوز خودرو‌های ثبت‌نامی در طرح‌های گذشته تحویل داده نشده است.

بازار خودرو همانند بورس دیگر سرمایه‌گذار ندارد

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد ادامه داد: در حال حاضر سرمایه‌گذار دیگر به بازار خودرو اعتمادی ندارد. بازار خودرو همانند بازار بورس شده است، و دیگر کسی در آن سرمایه‌گذاری نمی‌کند. بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار خودرو زمان‌بر است که بعید می‌دانم با تحویل ندادن خودرو‌ها توسط خودروسازها، قیمت خودرو‌ها در بازار تغییری کند.

عدم برابری عرضه و تقاضا در بازار خودرو به روند کاهشی قیمت‌ها ادامه می‌دهد

حسینی تصریح کرد: تا زمانی که عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری نکند قطعا قیمت ماشین یا گران خواهد شد و یا ریزش خواهد داشت. عرضه و تقاضا در بازار خودرو در حال حاضر با یکدیگر به شدت فاصله دارد. این موضوع نیز ملتزم آن است که قیمت‌های خودرو کماکان روند کاهشی داشته باشد.

امیدی به افزایش قیمت خودرو وجود ندارد

وی یادآور شد: امیدی به افزایش قیمت خودرو وجود ندارد. فروشنده‌ها به دلیل اینکه به نقدینگی خود نیازمندند مجبور می‌شوند ماشین خود را زیر قیمت به فروش برسانند که همین موضوع باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه داران خودرو مشهد خاطرنشان کرد: اگر خودرو‌هایی که در انبار‌ها خوابیده وارد بازار شود و فروشندگان نیز بیشتر شوند، قیمت خودرو ریزش بیشتری خواهد داشت.

حسینی گفت: از زمانی که صحبت ماشین‌های وارداتی مطرح شد، مردم منتظر واردات ماندند. همچنین شایعاتی در فضای مجازی مطرح شد که قیمت خودرو‌های وارداتی پایین‌تر از ماشین‌های ایرانی است. زمانی که این اتفاق رخ داد، کسانی که در بازار خودرو سرمایه‌گذاری کرده بودند، همان ابتدا سرمایه خود را از بازار بیرون کشیدند. این سرمایه‌ها باعث شد که باز هم قیمت خودرو ریزش پیدا کند.

بازار خودرو در ماه‌های آینده چه روندی خواهد داشت؟

وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از آینده بازار خودرو گفت: در حال حاضر زمان مسافرت‌ها به اتمام رسیده و در نوروز هم به دلیل تقارن با ماه رمضان، بعید است با پیک مسافرتی همراه شویم. پس از آن هم با امتحانات مدارس روبرو می‌شویم، از همین رو بعید می‌دانم حداقل ۸ تا ۹ ماه دیگر بازار خودرو رونق پیدا کرده و خرید و فروشی اتفاق بیافتد.

حسینی افزود: چون دیگر انگیزه‌ای برای خرید و فروش و پیک مسافرتی هم وجود ندارد، سرمایه‌گذاری هم در بازار نیست. وقتی این دلایل را کنار یکدیگر بگذاریم باعث می‌شود بازار خودرو به طور خودکار قفل شود، مگر اینکه دولت بخواهد رونقی به بازار بدهد، اما من امیدی از رونق مجدد بازار حداقل تا نوروز نمی‌بینم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->